Sammui ajossa
Sammui ajossa
Morjesta!
Elikkäs oma 9-5 työmatkalla sammui motarille, eikä suostu enään lähtemään käymään. Juuri ennenkuin sammui, niin ns. ”nyki” eli veti noin puoli sekunttia ja sitten ei vetänyt noin puoli sekunttia muutaman kerran. Tämän jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja auto sammui. Onko uusi sytytyskasetti aiheellinen vai onko esimerkiksi kaa mennyt? Onko muilla saabisteilla kokemuksia vastaavasta?
Elikkäs oma 9-5 työmatkalla sammui motarille, eikä suostu enään lähtemään käymään. Juuri ennenkuin sammui, niin ns. ”nyki” eli veti noin puoli sekunttia ja sitten ei vetänyt noin puoli sekunttia muutaman kerran. Tämän jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja auto sammui. Onko uusi sytytyskasetti aiheellinen vai onko esimerkiksi kaa mennyt? Onko muilla saabisteilla kokemuksia vastaavasta?
Saab 9-5 2.3t 2003
Re: Sammui ajossa
Siltä varalta, että kaasuläppäkotelo olisi limp home -moodissa, kokeilitko käynnistää pitämällä kaasua hiikan painettuna?
Vikakoodin luku auttaa jäljille.
Vikakoodin luku auttaa jäljille.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Sammui ajossa
Kokeiltiin joo kaasua painaa hiukan ja käynnistää autoa, ei kuitenkaan sanonut mitään. Perus vikakoodinlukiakaan ei sanonut mitään. Pitää varmaan lainata tech 2 jostain ja sillä selvittää että mikä femmaa vaivaa :/
Saab 9-5 2.3t 2003
Re: Sammui ajossa
Kuulostaa bensapumpulta, juuri viime viikolla veljen 9-5 sammui samalla tavalla kehä III:lle bensansaannin loppumiseen.
Edit:
Lisäyksenä vielä että suutintukin (ventiilikopan takana) venttiiliä painamalla voi tarkistaa mikäli bensaa tulee moottoriin, eli renkaanventtiilin näköisen venttiilin korkki irti ja venttiilin keskustaan pienellä ruuvarilla painamalla pitäisi suihkuta reilusti bensaa, meidän tapauksessa tuli muutama tippa.
Edit:
Lisäyksenä vielä että suutintukin (ventiilikopan takana) venttiiliä painamalla voi tarkistaa mikäli bensaa tulee moottoriin, eli renkaanventtiilin näköisen venttiilin korkki irti ja venttiilin keskustaan pienellä ruuvarilla painamalla pitäisi suihkuta reilusti bensaa, meidän tapauksessa tuli muutama tippa.
Viimeksi muokannut JGP, La Marras 07, 2020 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: Sammui ajossa
Kasetti kun kosahtaa,niin sen yleensä tuntee hajusta.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Sammui ajossa
Just viime viikolla kuoli mun femma suoraan ajosta hidastattessa punaisiin valoihin, nopeutta sellaiset ~10-20 km/h - syy oli ykk/kaa anturi - vaikka sen ei pitäisi kuolla femmoissa suorilta jaloilta. Eli yksi vaihtoehto edellä lueteltuihin,,,
Avaa open sid. Siellä on moottorin pyörintänopeustieto - jos se näyttää about nollaa startatessa, niin sitten syyllinen on ykk-anturi. Mun mielestä tuossa tilanteessa myöskään rpm neula ei heilahtanut mittarissa.
Kun kone on hetken (~15 min?) jäähtynyt konepelti auki - niin saattaa(=lähtee) lähteä käyntiin ja käy jonkun aikaa.
Tämä siis omiin kokemuksiin perustuva "tieto"... Muutkin viat tosiaankin voi olla mahdollisia - ei muuta kuin testaamaan eri vaihtoehtoja.
Avaa open sid. Siellä on moottorin pyörintänopeustieto - jos se näyttää about nollaa startatessa, niin sitten syyllinen on ykk-anturi. Mun mielestä tuossa tilanteessa myöskään rpm neula ei heilahtanut mittarissa.
Kun kone on hetken (~15 min?) jäähtynyt konepelti auki - niin saattaa(=lähtee) lähteä käyntiin ja käy jonkun aikaa.
Tämä siis omiin kokemuksiin perustuva "tieto"... Muutkin viat tosiaankin voi olla mahdollisia - ei muuta kuin testaamaan eri vaihtoehtoja.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Sammui ajossa
Jep - sellainen palaneen/ylikuumenneen elektroniikan haju tulee kun avaa konepellin - mulla ainakin tonnarissa DI-kasetti oirehteli nykimisenä ja hapuiluna pitkään... Eli kerkesin sen vaihtaa ennen kuolonkorahdusta,,, Äiteellä on kasetti kuollut parkissa - ei enää lähtenyt käyntiin. Kait Femmat tekee samaa - mutta voi olla että vikakoodia tulee herkemmin.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: Sammui ajossa
meillä kaasuläppäviallinen Nissan. Ajossa siitä vaan putoo kierrokset alle 2000 mutta ei sammu ja käynnistyy kiltisti uudelleen. osa maksaa yli 600€...
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: Sammui ajossa
Meillä kävi taannoin samoin vanhemman femman kanssa, sytkäkasetti kärähti, ei vikavaloa eikä muutakaan varoitusta ennakkoon.
Onneksi oli varakasetti kontissa ja takana autojonossa myös femmalla ajanut henkilö, joka singahti hyvällä spoolausajalla helppimään työntämisessä
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen