Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Moro,
Mikä avuksi kun auto piiputtaa vikakoodilla 278, sylinteri 6:sta. Öljyä saattaa olla aavistus liikaa, voiko tuo johtua siitä?
Auto on SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo (Bio Poweriksi muunnettu Vaasassa vn-dynolla).
Mikä avuksi kun auto piiputtaa vikakoodilla 278, sylinteri 6:sta. Öljyä saattaa olla aavistus liikaa, voiko tuo johtua siitä?
Auto on SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo (Bio Poweriksi muunnettu Vaasassa vn-dynolla).
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Termostaatin vika tai moottorin lämpötila-anturin vika.
Nousevatko moottorin lämmöt normaalisti? Yleisempi vika on vuotava termostaatti, eikä moottori lämpene tai saavuta käyntilämpötilaansa normaalisti.
Nousevatko moottorin lämmöt normaalisti? Yleisempi vika on vuotava termostaatti, eikä moottori lämpene tai saavuta käyntilämpötilaansa normaalisti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Hmm, vaikuttas lämmöt nousevan normaalisti, tosin hyvin hitaasti, eli oisko anturi vika?
Paljonhan uus termostaatti + anturi asennuksineen kustantaisi, hmmm.
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Sylinteri kutosta hi hihihi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Noi molemmat jos vaihtasi varmuuden vuoksi. Hommailis osat ja veis Nikuselle asennukseen.UusVanhaSaabisti kirjoitti: ↑La Joulu 19, 2020 15:10Hmm, vaikuttas lämmöt nousevan normaalisti, tosin hyvin hitaasti, eli oisko anturi vika?
Paljonhan uus termostaatti + anturi asennuksineen kustantaisi, hmmm.
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Eli lämmöt nousevat liian hitaasti moottorinohjauksen mielestä. Tästä syystä vikakoodi tulee, eli vaihda termostaatti. Lämpötila-anturissa ei tällä tietoa ole mitään vikaa.
Uusi termostaatti on n. 15-30e ostopaikasta riippuen. Vaihtoon menee 30-60min. Kannattaa vaihtaa jäähdytysnesteet samalla, jos ei ole tietoa tai merkintää niiden vaihdosta.
Uusi termostaatti on n. 15-30e ostopaikasta riippuen. Vaihtoon menee 30-60min. Kannattaa vaihtaa jäähdytysnesteet samalla, jos ei ole tietoa tai merkintää niiden vaihdosta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- UusVanhaSaabisti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 23:16
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Kiitoksia tiedosta! Osaiskos termostaatin osanumeroa kukaa sanoa, nii osaan arpoo oikean ja tilata? Nikuselle menisin vaihattaan.Pakari kirjoitti: ↑La Joulu 19, 2020 15:34Eli lämmöt nousevat liian hitaasti moottorinohjauksen mielestä. Tästä syystä vikakoodi tulee, eli vaihda termostaatti. Lämpötila-anturissa ei tällä tietoa ole mitään vikaa.
Uusi termostaatti on n. 15-30e ostopaikasta riippuen. Vaihtoon menee 30-60min. Kannattaa vaihtaa jäähdytysnesteet samalla, jos ei ole tietoa tai merkintää niiden vaihdosta.
SAAB OG 9-5 Sedan (YS3E) 2.0 Turbo Bio Power (150 HV, vm 1999) - 7.2.2020 ostettu, 8.6. muunnettu Bio Power autoksi
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
https://lja.fi/ ja https://paxsudos.fi/
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Alkuperäisosan varaosanumero on 30577561. Kannattaa hakea merkkiliikkeestä alkuperäinen, tarviketermareista on huonoja kokemuksia.
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Onks joku löytäny toimivan orkkistermarin? Itellä oli taannoin 3 kpl joista yksikään ei toiminu kunnolla tai oikein. Lämpötila sahasi ajossa 78-92c välillä kokoajan, ei hetkeäkään ollu tasaisena. Kestoikä vaihteli 6-9kk:n väliltä noilla kolmella itellä olleella orkkistermarilla, ja tuon ajan jälkeen lämpötila jäi 65-75c välimaastoon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Orggis termarin vaihdolla kannattaa aloittaa, tosin itsellä kokemusta vain 1.9 TiD koneesta, siinä auto kertoi ongelmasta tiputtamalla lämpö- ja polttoainemittarin alas vähäksi aikaa. Pystyyköhän termarin asentamaan väärin? Ja Limingantullin Nikunen on hyvä paikka, entinen vakiomesta.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Minulla ei ole ollut viimeksi kuluneiden kolmenkymmenen vuoden aikana ongelmia orggistermareiden kanssa.
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Ei ole löytynyt. Alkup motorad tosiaan venkslaa lämpöjä eestaas jatkuvasti ja kunnon pakkasilla lämmöt tuppasivat jäämään 80c tuntumaan termarin auettua. Vaihdoin wahleriin, tämä aukeaa ehjänä 92-96c ja lämmöt asettuu 85 tuntumaan ja nousevat siitä 88 asteeseen. Wahlerin kesto alkuperäisen tapaan pari vuotta 20-30tkm.Pakari kirjoitti: ↑La Joulu 19, 2020 19:02Onks joku löytäny toimivan orkkistermarin? Itellä oli taannoin 3 kpl joista yksikään ei toiminu kunnolla tai oikein. Lämpötila sahasi ajossa 78-92c välillä kokoajan, ei hetkeäkään ollu tasaisena. Kestoikä vaihteli 6-9kk:n väliltä noilla kolmella itellä olleella orkkistermarilla, ja tuon ajan jälkeen lämpötila jäi 65-75c välimaastoon.
En ymmärrä miten voi olla Ruotsissa tehty auto pohjoismaiseen talveen jossa ei ole kunnollista termaria saatavilla. Semmosen kun saisi jostain joka oikeasti pitäisi kelissä kun kelissä lämmöt siellä 90c kohdalla tai ylempänä. Ylipäänsä t7 lämpiäminenkin kestää järkyttävän kauan termarin aukeaamiseen saakka (liekö termarissa oleva pieni reikä/nippa joka laskee vettä läpi hidastaa tätä?), mun työmatka on 14km ja monesti termari aukeaa vasta vähän ennen määränpäätä nollakelilläkin, toisaalta kovemmalla pakkasella tuntuu menevän ihan yhtä kauan. Normaaleilla autoilla tämä tapahtuu alta 10km kovemmassakin kelissä.
Taas saa joulun kunniaksi vaihtaa termarin elikkä onko 3 vai 4 menossa 5v sisään, taidan hitsata ton pienen läpireijän kiinni tosta jos se nopeuttaisi lämpeämistä.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
Eikös se ohjeistus jo kerro, että max. 88 ast. termarin saa laittaa?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Moottori vika 278 check engine valo jatkuva.
En minä tiedä, kaupasta saa 92 mutta yhtälailla sillä pysyy lämmöt 88 tai alempana talvikeleillä. 88 jaksaa yleensä pysyä vuoden tai kaksi uudella termarilla sitten alkaa taantuma.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470