9-5 sytytystulpat
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Elo 08, 2013 20:27
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: 9-5 sytytystulpat
Auttakaas nyt uutta saabistia, tossa töistä tullessa hain motonetistä ohjekirjan mukaisia tulppia (NGKPFR 6H-10). Voinko laittaa noi kiinni hyvällä omallatunnolla vai oliko tuo nyt turhaa rahanmenoa ? Autona tosiaan 9-5 2.3t 136kw -01 versio saapikkaasta.
Saab -01, 9-5, 2.3t Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 sytytystulpat
Mielummin oisit ostanu NGK BCPR7ES-11. Maksaa 3,90e/kappale motonetissä.uusiavuton kirjoitti:Auttakaas nyt uutta saabistia, tossa töistä tullessa hain motonetistä ohjekirjan mukaisia tulppia (NGKPFR 6H-10). Voinko laittaa noi kiinni hyvällä omallatunnolla vai oliko tuo nyt turhaa rahanmenoa ? Autona tosiaan 9-5 2.3t 136kw -01 versio saapikkaasta.
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9-5 sytytystulpat
Kumpi on parempi 02 aeroon NGK BCPR7ES-11 vai NGK BCPR6ES-11 ??
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 19:43
Re: 9-5 sytytystulpat
Kyseessä -99 2,0t (ei biopower ja muutenkin vakio). Ohjekirja suosittelee NGK BCPR7ES-11 tulppia. Motonetin varaosakuvasto suosittelee kyseiseen malliin NGK BCPR6ES-11 tulppia ja tuota seiskaa biopoweriin. Miksi näin? Onko Motonetin tiedoissa virhe, vai onko tuo kutonen todettu myöhemmin paremmin sopivaksi?
Re: 9-5 sytytystulpat
Tehtaalta tullessa taitaa olla biopower autoissa 7 ja bensavehkeissä 6. Lämpöarvot ovat vain eri.
Eli jos ajat etanolilla niin laita 7 ja vaikka bensallakin vain ajelisit, niin lämpöarvona 7 toimii oikein hyvin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli jos ajat etanolilla niin laita 7 ja vaikka bensallakin vain ajelisit, niin lämpöarvona 7 toimii oikein hyvin
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: 9-5 sytytystulpat
Uskallanko siis suosiolla vaihtaa noiden platinatulppien sijaan esim. nuo NGK BCPR7ES‑11?
Autona siis -01 Aero jossa tietääkseni E85 softa sisällä, mutta ajan bensalla ainoastaan.
Autona siis -01 Aero jossa tietääkseni E85 softa sisällä, mutta ajan bensalla ainoastaan.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: 9-5 sytytystulpat
Uskallat.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: 9-5 sytytystulpat
Jos Motonet ottaa takaisin, vaihdat noihin edullisin normitulppiin, jotka ovat hyvät ja aika halvat mutta eivät kovin pitkäikäiset. Kuparitulpat on myös hyvät viinalla ajeluun.
Jos taas ajat bensalla eikä Motonet ota takaisin, niin laitat ne platinat ja ajat niillä pitkään, koska ne on kestävät.
E
Jos taas ajat bensalla eikä Motonet ota takaisin, niin laitat ne platinat ja ajat niillä pitkään, koska ne on kestävät.
E
Re: 9-5 sytytystulpat
Olen huomannut että made in Japan on ok. mutta ranskalaisissa on ollut valmiiksi eristeessä halkeamia. Yleensä Japanilaiset joita on ollut saatavilla on ilman sitä 11 merkintää mutta voihan itse säätää.Tobbana kirjoitti:Nuo käy vallan mainiosti. Niillä manuaalissa mainituilla kryptoniitti-zirkonium-tulpilla on haettu vaan pitempää vaihtoväliä, mutta kun yhden hinnalla saa reilun sarjan noita bcpr7es-tulppia, niin vaihtoväliä voi huoletta lyhentää.white9-5 kirjoitti:Itse tarjoaisin sinne NGK BCPR7ES-11 tai BCPR6ES-11.
Tuo -11 perässä on vain kärkiväli ja toleranssia on niissäkin ollut välillä melkosesti (jopa 0,3mm). Olenkin ottanut parin ensimmäisen satsin jälkeen ilman -11-merkintää, tarkistanut ja säätänyt itse kärkivälin kohdalleen.
-Sami
-Arska-
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: 9-5 sytytystulpat
Olen ajellut jo hyvän aikaa BioPowerilla ja sen kummemmin miettimättä käyttänyt tuota kylmempää 7-tulppaa ja suositellut sitä muillekin, mutta mahtaakos kukaan tietää miksi 7 olisi parempi kuin 6 -tulppa? NGK:lla merkintä tarkoittaa sitä, että 7-tulppa siirtää tehokkaammin lämpöä tulpasta kanteen, jolloin tulppa käy kylmempänä. Edelleen ajattelen, että koska etanoli syttyy heikommin kuin bensiini voisi siinnä olla järkevämpää käyttää kuumempaa 6-tulppaa. Kuitenkin suositellaan juuri toisin päin. Tähän on varmasti syynsä, mutta minä en sitä ainakaan tiedä. Varmasti harrastajissa on minua paljon viisaampia, joten kuulisin mielelläni miksi näin on.
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: 9-5 sytytystulpat
No tämähän on selvä peli. Kiitos kovasti! ![🙂](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f642.svg)
![👍🏻](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f44d-1f3fb.svg)