Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Mitä eroa putkistoilla on ennen ja jälkeen 2004 vuosimallien väleillä?
Catbackit esim. myydään tämän vuosiluvun rajauksella ja pohdiskelen että mitä eroa on esim. näillä sarjoilla:
https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... ennin.html
ja
https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... 5-04-.html
Sopiiko tuo -04 malliin tarkoitettu omaan 2000 vuosimallin ysivitoseen tai saako sen muokattua siihen sopivaksi helposti?
Catbackit esim. myydään tämän vuosiluvun rajauksella ja pohdiskelen että mitä eroa on esim. näillä sarjoilla:
https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... ennin.html
ja
https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... 5-04-.html
Sopiiko tuo -04 malliin tarkoitettu omaan 2000 vuosimallin ysivitoseen tai saako sen muokattua siihen sopivaksi helposti?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Kerta kysyt -04 eli silloin tuo 98-05 sarja sopii..
Oletko katsonut mitä esim martelius tarjoaa klubikortilla alennusta jne jne
Oletko katsonut mitä esim martelius tarjoaa klubikortilla alennusta jne jne
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Ulostulon paikassa on erot vuosimallien/mallien kesken.
Maptunin omien catbackien kuvauksissa on oikein jaoteltu, mikä sopii mihinkin. JT:n jako on outo. Näkee kyllä kuvia vertaamalla, että ulostulo on eri kulmassa, liekö Aero 04-> kun keskemmältä tulee.
Mulla on kaksi eri Maptunin putkistoa, molemmat 2005-vuotisissa ja toiseen on tehty kolo puskuriin (98-01 ja aero 00-03-mallia) ja toinen tulee helman ali (02-10 piilotetulla ulostulolla).
Lisäksi on vielä Aero 04-05-malli, jossa putki on keskemmällä autoa. Samalla tavalla ilmeisesti 06->autoissa, joissa näkyvä putki.
Maptunin omien catbackien kuvauksissa on oikein jaoteltu, mikä sopii mihinkin. JT:n jako on outo. Näkee kyllä kuvia vertaamalla, että ulostulo on eri kulmassa, liekö Aero 04-> kun keskemmältä tulee.
Mulla on kaksi eri Maptunin putkistoa, molemmat 2005-vuotisissa ja toiseen on tehty kolo puskuriin (98-01 ja aero 00-03-mallia) ja toinen tulee helman ali (02-10 piilotetulla ulostulolla).
Lisäksi on vielä Aero 04-05-malli, jossa putki on keskemmällä autoa. Samalla tavalla ilmeisesti 06->autoissa, joissa näkyvä putki.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Sitä 98-05 ei ole saatavilla.
Katsoin marteliuksen sivutkin - sama sarja reilun 300 €, mutta halusin joka tapauksessa kysyä mitä eroa putkistoilla oikeasti on kun nuo vuosimallien rajaukset näyttää menevän valmistajasta riippuen vähän miten sattuu. Mutta jos ainoa ero on loppuvaimentimesta lähtevän ulostulon kulma ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä ainakaan itselleni, pääasiassa halusin vain jonkinlaisen tiedon että reitti on kuitenkin pääpiirteittäin sama.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Sinällään jännä et maptun myy jt jämiä jonka nykyisin omistaa martelius joka myy parannettua versiota jt putkista
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Aijaa, enpä tiennyt.
Tässä yhteydessä voin antaa marteliuksen asiakaspalvelusta hyvän maininnan. Laitoin sivuiltaan yhteydenoton, niin neljässä minuutissa tuli vastaus sähköpostiin.
Catbackin voi tilata heiltä myös osina ilman jotain tiettyä pätkää jos ei tarvi koko kittiä, joten itselleni jäi 3-tuuman catbackille hintaa reilu pari sataa kun äänenvaimenninta en tarvi uutta.
Harmi vaan etteivät tarjoa muihin ajoneuvoihini putkistoja, koska tuollaisen kotimaisen asiakaspalvelun kanssa olisi mielellään tekemisissä enemmänkin. Pakoputkiston vääntäjiä on aina vaan vähemmän ja vähemmän, yksi tekijä löytyi alueelta joka tekee autokohtaisia putkistoja niin antoi tarjouksen 2400 € turbobackille, lupasin miettiä asiaa
Tässä yhteydessä voin antaa marteliuksen asiakaspalvelusta hyvän maininnan. Laitoin sivuiltaan yhteydenoton, niin neljässä minuutissa tuli vastaus sähköpostiin.
Catbackin voi tilata heiltä myös osina ilman jotain tiettyä pätkää jos ei tarvi koko kittiä, joten itselleni jäi 3-tuuman catbackille hintaa reilu pari sataa kun äänenvaimenninta en tarvi uutta.
Harmi vaan etteivät tarjoa muihin ajoneuvoihini putkistoja, koska tuollaisen kotimaisen asiakaspalvelun kanssa olisi mielellään tekemisissä enemmänkin. Pakoputkiston vääntäjiä on aina vaan vähemmän ja vähemmän, yksi tekijä löytyi alueelta joka tekee autokohtaisia putkistoja niin antoi tarjouksen 2400 € turbobackille, lupasin miettiä asiaa
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
kyllähän pojat sulle siellä vääntää autoon ku autoon pakoputken ...
siellä on saabisti myymässä tiskintakana..
siellä on saabisti myymässä tiskintakana..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Mää askartelin taannoin -06 Aeroon sen vanhempiin vuosimalleihin tarkoitetun catbackin. Ei paha työmaa, ja vielä helpompaa on asennella -06 => putki vanhempaan femmaan. Puskurin ulostuloaukko on enemmän vasemmalla, ei kontin pohja ahdista
No niin, nyt on putki kiinni viirusilmässä. Sopi se paikoilleen ilman puskurin silppuamista, mutta ei ole "pulttaa kiinni" - mallia, tosin sitähän ei luvattukaan
Noin se sinne asettui:
Tarkkasilmäiset hoksaa liitoksien tuplaklemmarit (sisältyivät toimitukseen), oli niin tarkkaa nysväämistä tuo puskurin loveen kohdistaminen, että en ottanut lipsumisen riskiä
Kannakkeita pitää muotoilla uudelleen, että edes noin hyvin sopii:
Jos ulostulon haluaa vielä lähemmäksi puskuria, niin sitten pitää jo putkeakin rälläköidä ja hitsailla.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Hyvää infoa, saatko kuvia näkyviin?Termos kirjoitti: ↑Ke Tammi 20, 2021 01:23Mää askartelin taannoin -06 Aeroon sen vanhempiin vuosimalleihin tarkoitetun catbackin. Ei paha työmaa, ja vielä helpompaa on asennella -06 => putki vanhempaan femmaan. Puskurin ulostuloaukko on enemmän vasemmalla, ei kontin pohja ahdista
No niin, nyt on putki kiinni viirusilmässä. Sopi se paikoilleen ilman puskurin silppuamista, mutta ei ole "pulttaa kiinni" - mallia, tosin sitähän ei luvattukaan
Noin se sinne asettui:
Tarkkasilmäiset hoksaa liitoksien tuplaklemmarit (sisältyivät toimitukseen), oli niin tarkkaa nysväämistä tuo puskurin loveen kohdistaminen, että en ottanut lipsumisen riskiä
Kannakkeita pitää muotoilla uudelleen, että edes noin hyvin sopii:
Jos ulostulon haluaa vielä lähemmäksi puskuria, niin sitten pitää jo putkeakin rälläköidä ja hitsailla.
Re: Pakoputkistojen erot vm.2004 ennen ja jälkeen
Kuvat näkyy, kun antaa selaimelle luvan näyttää ne. Tyyliin https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1#p1265121
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00