Uusi Saabisti
Uusi Saabisti
Olen ollut tyytyväinen Saabisti kohta puoli vuotta. Hinta ja laatu kohtaavat.
Autoni on -07vm 9-5 ja 2,3t Biopower softalla. Automaatti.
Muutama asia minua ihmetyttää ja siihen kaipaisin teiltä vastausta onko asia ominaisuus vai vika:)
1. Auto jää pihaan kiinni aina jos lunta on pari senttiä enemmän. Vaihdoin uudet nastatkin kun luulin että vika on renkaissa, mutta ei auta:)
2. Perä on varsin levoton liukkaalla kelillä. Tähänkään ei uudet renkaat juurikaan auttaneet. Tosin kitkoilla meno tuntui suorastaan vaaralliselta.
3. Kulutus on ihan sama ajan sitten bensalla tai etanolilla. Etanolilla auto on niin paljon pirteämpi että en bensaa laita kuin pakon edessä, mutta ei näin ole muissa autoissa.
Autoni on -07vm 9-5 ja 2,3t Biopower softalla. Automaatti.
Muutama asia minua ihmetyttää ja siihen kaipaisin teiltä vastausta onko asia ominaisuus vai vika:)
1. Auto jää pihaan kiinni aina jos lunta on pari senttiä enemmän. Vaihdoin uudet nastatkin kun luulin että vika on renkaissa, mutta ei auta:)
2. Perä on varsin levoton liukkaalla kelillä. Tähänkään ei uudet renkaat juurikaan auttaneet. Tosin kitkoilla meno tuntui suorastaan vaaralliselta.
3. Kulutus on ihan sama ajan sitten bensalla tai etanolilla. Etanolilla auto on niin paljon pirteämpi että en bensaa laita kuin pakon edessä, mutta ei näin ole muissa autoissa.
Re: Uusi Saabisti
1. Olisko autossa madallussarja? Ei näillä nyt mihinkään muutaman sentin kinoksiin todellakaan jää.
2. Takapään puslat vaihtoon luultavimmin.
3. Paljonko auto kuluttaa? Etanolilla pitäis menovettä maistua noin 30% enemmän.
2. Takapään puslat vaihtoon luultavimmin.
3. Paljonko auto kuluttaa? Etanolilla pitäis menovettä maistua noin 30% enemmän.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uusi Saabisti
Kyllä voisi olla madallussarja on nimittäin aika matala.
Täytyypä käyttää takapään puslat tarkistuksessa.
Etanolia menee 11 litraa sataselle ja bensaa reilu kymppi niin ero on olematon.
Kiitos neuvoista!
Täytyypä käyttää takapään puslat tarkistuksessa.
Etanolia menee 11 litraa sataselle ja bensaa reilu kymppi niin ero on olematon.
Kiitos neuvoista!
Re: Uusi Saabisti
Ehkä vähän kaukaa haettu arvaus, mutta eihän sulla jumita takajarru tai käsijarru, tämähän periaatteessa voisi aiheuttaa mainitsemasi oireet....paitsi ei tietenkään polttoaineiden pienen kulutuseron.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Uusi Saabisti
Minulla on myös VM07 Automaatti BioPower. Ongelmansahan Saabeissakin on, mutta ovat noin yleisesti erittäin hyviä autoja.bcc kirjoitti: ↑Pe Helmi 05, 2021 15:44Olen ollut tyytyväinen Saabisti kohta puoli vuotta. Hinta ja laatu kohtaavat.
Autoni on -07vm 9-5 ja 2,3t Biopower softalla. Automaatti.
Muutama asia minua ihmetyttää ja siihen kaipaisin teiltä vastausta onko asia ominaisuus vai vika:)
1. Auto jää pihaan kiinni aina jos lunta on pari senttiä enemmän. Vaihdoin uudet nastatkin kun luulin että vika on renkaissa, mutta ei auta:)
2. Perä on varsin levoton liukkaalla kelillä. Tähänkään ei uudet renkaat juurikaan auttaneet. Tosin kitkoilla meno tuntui suorastaan vaaralliselta.
3. Kulutus on ihan sama ajan sitten bensalla tai etanolilla. Etanolilla auto on niin paljon pirteämpi että en bensaa laita kuin pakon edessä, mutta ei näin ole muissa autoissa.
1. Jäätkö kiinni myös jos nappaat pidonhallinnan pois päältä? Olen jäänyt kiinni/ottanut "persmäkiä" useita kertoja kunnes ymmärsin, että pidonhallintaa ei voi pitää päällä jos on enemmän lunta/sohjoa varsinkin jos on vielä vastamäkeä. Auton etenemiskyky on pidonhallinta päällä aivan surkea. Kokemuksia minulla on nyt kahdesta 9-5:sta, joissa molemmissa sama juttu.
2. Tähän en osaa sanoa mitään. Ei ole ollut minun autoni levottomia. Onkohan auraukset kunnossa?
3. Kulutus ei voi olla sama bensiinillä ja etanolilla polttoaineiden erilaisen energiasisällön vuoksi. Matka-ajossa kulutuseroa pitäisi olla pari litraa bensiinin hyväksi. Miten voinee ilmamassamittari? Bensiiniä en minäkään mielellään tankkaa noiden menohalujen vuoksi.
Re: Uusi Saabisti
Femmojen luistoneston surkeudesta on viime aikoina ollut foorumilla juttua enemmänkin, niin päätin minäkin avautua aiheesta tässä. Ei siis mitään henkilökohtaista, pääsit maaliksi ihan sattumaltaPaulMuadDib kirjoitti: ↑Ma Helmi 08, 2021 11:541. Jäätkö kiinni myös jos nappaat pidonhallinnan pois päältä? Olen jäänyt kiinni/ottanut "persmäkiä" useita kertoja kunnes ymmärsin, että pidonhallintaa ei voi pitää päällä jos on enemmän lunta/sohjoa varsinkin jos on vielä vastamäkeä. Auton etenemiskyky on pidonhallinta päällä aivan surkea. Kokemuksia minulla on nyt kahdesta 9-5:sta, joissa molemmissa sama juttu.
En tiedä, että toimiiko luistonesto eri parametreillä auto vs. manuaali. Enkä tiedä sitäkään, että onko JC:n virisoftissa muutettu luistoneston toimintaa.
Sen kuitenkin tiedän, että tuossa meidän (JC:n softaamassa) -06 manuaali-aerossa luistonesto toimii todella hyvin.
Pari kertaa tänäkin talvena on katua kynnetty sohjolumi alustaa raapien, eikä etenemiskykyä ole tarvinnut hermoilla. Renkaatkin ovat jo elinkaarensa ehtoopuolella.
Sekin on tullut todettua luistoneston toimivuudesta, että pystyn liukkaalla asfaltilla kiihdyttämään esmes kolmosvaihteella tasaisella pienellä sutimisella käytännössä läpi kierrosalueen, ilman luistoneston väliintuloa.
Edit: Ainoa tilanne, missä tuo estoton -98 -femma on parempi: Kun pitää pahasti polanteisellä tiellä heittää auto raakasti kaistalta toiselle, silloin on käytössä se, mitä Stage 4 tarjoaa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Uusi Saabisti
Itse olen ollut tyytyväinen 03 automaattivaihteisen 9-5 Aeron luistonestoon. Ei rajoita ongelmaksi asti.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Uusi Saabisti
vm03 ei aero ihan mahdoton jos on irtolunta jne jne lyö heti tehot pois . hankala päästä risteyksistä jne jne.. mut onneksi saa kytkettyä pois ja sport asento päälle saa edes osittain haluttua etenemistapaa halllita hi .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Uusi Saabisti
Tuikkaampa lusikkani soppaan - tuossa eräänä päivänä napsautin TCS:n pois päältä ihan kokeeksi... Aiemmin pöperöllä ja jäällä eteneminen oli, miten sen nyt kuvaisin; haastavaa ja hidasta. Kun TCS oli pois päältä niin auto tuntui paljon pirteämmältä ja eteni paremmin. Eli täältä myös ääni sille että tuo TCS on hanurista.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Uusi Saabisti
Meidän '02 taas kulkee ihan sujuvasti kelistä riippumatta. Joskus on joutunut näppäämään esp pois päältä mutta sillon on ollu todella haastava tilanne. 20-30cm polannetta joka pettää alla tmv. Mutta aika huolettomasti saa kurvailla noin muuten.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi Saabisti
Ainakin 02 Luiston esto on ollut ihan erinomainen Tottakai ripeämmässä ajossa rajoittaa aika paljon.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Uusi Saabisti
TCS:n ja/tai ESP:n toimintaa saa säädettyä/konfiguroitua softalla... Monesti huonoissa softissa luistonesto on agressiivinen jostain syystä. Itellä on nyt JC:n softa ja luistonesto pelaa kyllä niin mainiosti että.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89