Ruosteongelmat
Re: Ruosteongelmat
Kaarien alaosat tuhrattu. Illasta käytin tunnin tuhratessa ovien alaosia. Joka ovesta oli nurkassa näkyvää ruostetta sisäosassa, yhteen jo levinnyt vähän ulkopuolelle. Alalistat lähtee nyppäsemällä pois, siellä oli ruosteetonta. Kittisauman alla pesi noin 10cm ylöspäin verran ruostetta. Puhallus ja maalit päälle.
Nyt saa meikkaaminen riittää tältä erää, ei tuosta uutta saa maalipinta siistiytyi tarpeeksi (vielä kun vahaa) kun sai näkyvät ruosteet pois ja tärpätti rätillä asvalttipiet/massaroiskeet pois.
Nyt saa meikkaaminen riittää tältä erää, ei tuosta uutta saa maalipinta siistiytyi tarpeeksi (vielä kun vahaa) kun sai näkyvät ruosteet pois ja tärpätti rätillä asvalttipiet/massaroiskeet pois.
Re: Ruosteongelmat
Yllätys puslaremontti paisui hieman..
[/u
[url=https://aijaa.com/zUqhdJ]
Pikaiseen koitin tehdä niin päittäin sovituksesta fuskasin, puoli senttiä saumat päällekkäin ja maalit/kotelosuoja molemmin puolin.
[/u
[url=https://aijaa.com/zUqhdJ]
Pikaiseen koitin tehdä niin päittäin sovituksesta fuskasin, puoli senttiä saumat päällekkäin ja maalit/kotelosuoja molemmin puolin.
Re: Ruosteongelmat
Herää kysymys missä katsastuksessa maksetaan kun tuollainen menee läpi?-JS kirjoitti: ↑Su Elo 09, 2020 15:46Yllätys puslaremontti paisui hieman..
[/u
[url=https://aijaa.com/zUqhdJ]
Pikaiseen koitin tehdä niin päittäin sovituksesta fuskasin, puoli senttiä saumat päällekkäin ja maalit/kotelosuoja molemmin puolin.
Ootko katellut jo kontin nurkat ja varapyöräkotelon?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ruosteongelmat
Ja jalkatilojen kumitulppien kohdat on tuossa vaiheessa myös peltiä vailla
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Ruosteongelmat
Kontin pohja täysin terve Pohja muutenkin ok.
katsastuksessa nämä ei oikein löydy kun muovinen sisälokari peittää paikan, vain alasauma näkyy ja se ns kova kun useampi pelti päällekkäin. Oikein avonaisella vanteella näkee jotain, pelti vanteen takaa ei pääse tökkimään. Itse en omaa autoa saa katsastaa
katsastuksessa nämä ei oikein löydy kun muovinen sisälokari peittää paikan, vain alasauma näkyy ja se ns kova kun useampi pelti päällekkäin. Oikein avonaisella vanteella näkee jotain, pelti vanteen takaa ei pääse tökkimään. Itse en omaa autoa saa katsastaa
Re: Ruosteongelmat
Nää on niitä ruosteettomia femmoja, mitä on paljolti myytävänä
Sellaisena itsekin pidin meidän viiruAeroa, ei ruostetta kontin pohjassa, eikä kumitulppien ympärillä. Todella hyväkuntoinen maalipinta, josta on edellisetkin kaksi omistajaa pitäneet hyvän huolen.
Mitättömän pieni kupru ilmestyi kuskinpuolen takakaaren maalipinnan alle, pinta ei ollut edes kunnolla rikki.
Sitäpä aloin fiksaamaan, lopputuloksen voi nähdä kuvina edelliseltä sivulta
Katsastuksen kannalta auto oli kyllä kunnossa, puhkiruostumista ei peltipinnoissa ollut. Vielä.
Eikä myöskään ole vielä muutamaan vuoteen
Ja kuten tarkkasilmäiset hoksaavatkin, kuvat korjauksesta ovat vänkärin puolelta.
Ja sillä puolella takakaarikin oli ihan virheettömässä kunnossa päällepäin
Sellaisena itsekin pidin meidän viiruAeroa, ei ruostetta kontin pohjassa, eikä kumitulppien ympärillä. Todella hyväkuntoinen maalipinta, josta on edellisetkin kaksi omistajaa pitäneet hyvän huolen.
Mitättömän pieni kupru ilmestyi kuskinpuolen takakaaren maalipinnan alle, pinta ei ollut edes kunnolla rikki.
Sitäpä aloin fiksaamaan, lopputuloksen voi nähdä kuvina edelliseltä sivulta
Katsastuksen kannalta auto oli kyllä kunnossa, puhkiruostumista ei peltipinnoissa ollut. Vielä.
Eikä myöskään ole vielä muutamaan vuoteen
Ja kuten tarkkasilmäiset hoksaavatkin, kuvat korjauksesta ovat vänkärin puolelta.
Ja sillä puolella takakaarikin oli ihan virheettömässä kunnossa päällepäin
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Ruosteongelmat
Takakaariin on ilmestynyt ruostetta ja olisi tarkoitus käyttää tuota kaveria paikattavana. Meinailivat alustavasti, että noiden sisälokasuojien kiinnitysruuvit olisivat yksi syy miksi tiettyihin kohtiin ilmestyy ruostetta. Varmaan ainakin osin totta, luulen kuitenkin, että noita on paikkailtu ihan riittävästi, että olisi tiedossa miten tämä temppu kannattaa tehdä. Mahtaisiko kukaan osata sanoa millainen korjaus voisi olla kokolailla kestävä ratkaisu?
Re: Ruosteongelmat
-JS:n kuvia katsellessa tuli mieleen, että yllättävän paljon femmat eroavat toisistaan. Mun 2000 vuoden aerolla oli ajettu yli 450 tkm ja kun sisälokarit oli irti, niin ei ainottakaan reikää. Onkohan vuosimalleissa ja niiden suojauksisa sitten paljon eroa, joka tähän vaikuttaa? Muistan, että tutun 2002 vuoden vähemmän ajetussa Aerossa oli nyrkin kokoinen reikä tuolla sisälokarin alla piilossa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Ruosteongelmat
Aika paljon meinaa misä ajelee. Pohjoisen autot on lähes poikkeuksetta parempi korisisa. Myös Ruotsissa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Ruosteongelmat
Varmasti näin on. Myös se onko autoa erikseen ruostesuojattu ja kuinka usein sitä on pesty. Myös hiekkatiellä ajaminen nostaa jatkuvasti kiviä alustaan ja hakkaa tietysti väkisinkin jostain maalipintaa rikki. Ilman muuta kaikki vaikuttaa.
Re: Ruosteongelmat
Kyllä noi uudemmat herkemmin lahoaa. Mullakin -99 450t menty eikä vielä isoja ruosteongelmia tuola pyöräkoteloissa. Sen sijaan pari faceliftiä on tullut vastaan joissa ei ole pellistä tietoakaan ko. paikoissa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ruosteongelmat
Tuo oma Aero on takapäästä käyty läpi 2017 ja vielä ei näy kaarissa ruostetta, sillon hitsattiin noi sisäkaaret koko matkalta, helmojen päät, varapyöräkotelo paikkailtiin, kontin kulmat vaihdettiin ja lattian takareuna tehtiin uusiksi. (Nostettu uutena pohjasta väärin)
Kesällä olisi tarkotus laittaa Aero taas pajalle kunhan saan tuon tonnarin taas tien päälle, sillon olisi tarkotus korjata ovet kun eivät ole pahat vielä ja pohjaan kuskin jalkatilaan paikka kun on kumitulpan reikä muuttunu sellaseks nyrkin mentäväksi (tullut kun ilmastoinnin tyhjennys putket menny tukkoon ja päästi vedet sisään autoon ja pääs jäätymään.)
Ja kyllä noi uudemmat mätänee nopeammin kun toi oma tehtiin kun mittarissa oli 320tkm ja yksi 99 vuosimalli tehtiin kun oli ajettu 400tkm ja se ei ollu läheskään yhtä paha kun 200tkm ajettu viiru joka oli pahempi kun tuo Aero.
Tuli purettua 05 Aero ja 07 viiru jotka molemmat saman verran ajettuja niin toi viiru oli huomattavasti huonommassa kunnossa (molemmat oli ruotsin tuonteja)
Kesällä olisi tarkotus laittaa Aero taas pajalle kunhan saan tuon tonnarin taas tien päälle, sillon olisi tarkotus korjata ovet kun eivät ole pahat vielä ja pohjaan kuskin jalkatilaan paikka kun on kumitulpan reikä muuttunu sellaseks nyrkin mentäväksi (tullut kun ilmastoinnin tyhjennys putket menny tukkoon ja päästi vedet sisään autoon ja pääs jäätymään.)
Ja kyllä noi uudemmat mätänee nopeammin kun toi oma tehtiin kun mittarissa oli 320tkm ja yksi 99 vuosimalli tehtiin kun oli ajettu 400tkm ja se ei ollu läheskään yhtä paha kun 200tkm ajettu viiru joka oli pahempi kun tuo Aero.
Tuli purettua 05 Aero ja 07 viiru jotka molemmat saman verran ajettuja niin toi viiru oli huomattavasti huonommassa kunnossa (molemmat oli ruotsin tuonteja)
9-5 Aero Sedan -01 (-04/05 facelift ja 5v automaatti swappi)
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
9-3 Vector 2.0T XWD -09
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 löytyy
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
9-3 Vector 2.0T XWD -09
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 löytyy
Re: Ruosteongelmat
samaa mieltä meillä isällä -97 400tkm ei ruosteita ja 2001 ei facelifti 300tkm ei ruosteita ja vanhimmalla veljeksellä 2006 viiru ja maalattu melkein yli asti.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Ruosteongelmat
Mutta ilmeisesti mitään erityistä hyväksi todettua tapaa ei ole muodostunut aikojen saatossa? Joku on tehnyt yhdellä tapaa ja toinen toisella ja mikä on sitten vain menty?
Re: Ruosteongelmat
Meillä on tehty sillain että ensin poistettu kaikki korikitti saumoista ja sen jälkeen hitsattu uudet pellit ja lopuksi saumat täytetty koritinalla ja siihen päälle maali ja massa/kotelosuoja ainelopuksi kaiken päälle ja alle. Ollaan nyt kaksi femmaa tehty tuolla tavalla eikä ainakaan vielä tullu takaisin ruoste. Tehtiin nyt samalla tavalla tonnariin tuulilasin kehyksen alareuna.
9-5 Aero Sedan -01 (-04/05 facelift ja 5v automaatti swappi)
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
9-3 Vector 2.0T XWD -09
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 löytyy
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
9-3 Vector 2.0T XWD -09
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 löytyy