Vaihtelin tuossa aikaisemman kysymykseni jälkeen Maf ja oem Lambadan.
Katalysaattorin jälkeinen jäi vaihtamatta.
Pistin kuitenkin huomiolle, että ennen vaihtoa ajosuorituksen aikana loggasin lambda bank 1 ja bank 2:sta, ja huomioni kiinnittyi bank1 oskillointiin. Bank1 oskilloin 0.1-0.8V välillä myös tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä. Moottorijarrulla molemmat bankit putoaa oikein 0.1v vastaavalle tasolle.
Bank2 näytti tasaisempaa lukemaa.
Vaihdoin oletukselta bank1, joka olettaen olisi heti turbon jälkeinen.
Uudella ajolla bank1 yhä oskilloi.
Bank2 nätti rauhallinen viiva 0.6-0.7V ja seuraa kuormaa.
Voisiko nuo piuhat olla alkujaankin ristissä?
Vai olisiko tuo bank2 nyt kuitenkin se pimeä, kun liian rauhallinen viiva?
Mistä saisin varmuuden kumpi bank on se kriittisempi seosta säätävä etummainen?
(Joku manuaali tms. kirjanen, tai ihan sähkökaavio auton moottoriohjauksesta)
...miten saan kuvan liitettyä tänne, ei osaa...
Onnistuuko näin..?