Tarvii vaihdella puslia tonne auton alle kysyisin mitkä kannattaa vaihtaa uretanipusliin ja mitkä ei.
Tilaus apurungon uretanipuslista on pian lähdössä. Kaikkea varmaan ei voi vaihtaa uretanipusliin vai mitä?
Jos vakaajan paksuus on 21mm laitetaanko 21 mm vai 20 mm reijällä oleva uretanpusla että tulee piukka?
Neuvoja ottaisin vastaan Kiitos!
Puslat
Re: Puslat
Oma mielipiteeni on, että apurunkoon ei kannata uretaaneja laittaa. Moottorin värinät tulevat ihan liikaa läpi, tyhjäkäynniläkin kaikki irtotavarat rämisevät ovilokeroissa.
Meidän Aerossa on kaikki apurungon puslat uretaania, aina ihmetyttää vanhemmalla femmalla ajoon lähtiessä, että miten se onkin niin hiljainen ja värinätön
Vakaajien puslat tangon mittojen mukaan, alatukivarsiin kannattaa myös urtsit laittaa. Samoin taakse pitkittäisvarsien etupuslat.
Meidän ViiruAerossa on Powerflexin siniset (Street Series) tuollaisissa kohteissa:
- Perän isot puslat
- Perän vakaajan puslat
- Etuvakaajan puslat
- Apurungon puslat
- Momenttituen etupusla
- Momenttituen takapusla
- Alatukivarsien etupuslat
- Alatukivarsien takapuslat
Edit: Eniten noissa apurungon uretaaneissa vaivaa se, että painavilla vanteilla (Alu 71) ja nahkeilla Continental SportConteilla (235x45x17) kiihdytys viitosvaihteella 80 => aiheuttaa pirunmoiset resonanssit.
Menee koko hupi hyvin vääntävästä koneesta, kun pärinöiden takia rekatkin on mielekkäintä ohittaa nelosvaihteella
Meidän Aerossa on kaikki apurungon puslat uretaania, aina ihmetyttää vanhemmalla femmalla ajoon lähtiessä, että miten se onkin niin hiljainen ja värinätön
Vakaajien puslat tangon mittojen mukaan, alatukivarsiin kannattaa myös urtsit laittaa. Samoin taakse pitkittäisvarsien etupuslat.
Meidän ViiruAerossa on Powerflexin siniset (Street Series) tuollaisissa kohteissa:
- Perän isot puslat
- Perän vakaajan puslat
- Etuvakaajan puslat
- Apurungon puslat
- Momenttituen etupusla
- Momenttituen takapusla
- Alatukivarsien etupuslat
- Alatukivarsien takapuslat
Edit: Eniten noissa apurungon uretaaneissa vaivaa se, että painavilla vanteilla (Alu 71) ja nahkeilla Continental SportConteilla (235x45x17) kiihdytys viitosvaihteella 80 => aiheuttaa pirunmoiset resonanssit.
Menee koko hupi hyvin vääntävästä koneesta, kun pärinöiden takia rekatkin on mielekkäintä ohittaa nelosvaihteella
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Puslat
Itse laitoin taaimmaiset puslat uretaanista. Keskimmäiset kumi/muoviset ("originaalit") ja etummaisiin en koskenut. Urkut tais olla skandix’ilta – ei siis powerflexit vaan ”halpaa kopiota” tms.
Mun mielestä tuolla kombolla ei resonoi tyhjäkäynnillä eikä muutenkaan eikä paikat tipu hampaista. Tosin noiden keskimmäisten kumi/muovi-puslien paikalleen saanti apurunko autossa on hyvin hankalaa... Kannattais varmaan purkaa apurunko alas/pois ja esmes siinä samassa uusia ohjaustehostimen putket, nuo puslat yms.
Mun mielestä tuolla kombolla ei resonoi tyhjäkäynnillä eikä muutenkaan eikä paikat tipu hampaista. Tosin noiden keskimmäisten kumi/muovi-puslien paikalleen saanti apurunko autossa on hyvin hankalaa... Kannattais varmaan purkaa apurunko alas/pois ja esmes siinä samassa uusia ohjaustehostimen putket, nuo puslat yms.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Puslat
Huvikseen vastaan kun selailin. Apurungon takapuslat, mitkä näistä tahtoo mennä kokemukset. Ensin vaihdoin omaan kun kolahteli, kolahtelut loppui. Samat jurinat säilyi, luulin että ominaisuus tässä, vitosella 80 vauhti tuntui liian hitaalta (puslat oli ihan loppu nojasi koriin). Nyt vaihdoin toiseen niin jurinat tuli mitä toiseenkin (puslat ei olleet ihan loppu, mutta särkyi muun rempan purkamisesta). Kumipuslilla kärsi ajaa 70kmh vitosella, uretaaneilla alkaa juristaa alle 85 kmh jos yhtään vedättää. En suosittele näillä kokemuksilla ajopeliin, asennus toki helppoa..
Re: Puslat
Lisäys edelliseen postaukseeni, nyt kun kaivettiin vanha lanka esiin: Nyt on jokunen kilometri ajettu tuolla kerrotulla kombolla - voin kyllä ihan oikeesti suositella tuota komboa tavalliseen arkiseen (eli ei niin sporttisen) alustan haluaville - ei todellakaan tipu hampaista paikat, eikä täristä tyhjäkäynnillä. Katsuri oli niin tyytyväinen, ettei edes aloittanut sitä pneumaatisella venkxlausmasiinalla olevaa eturipustuksien testiä...SuoTimo kirjoitti: ↑To Touko 20, 2021 22:33Itse laitoin taaimmaiset puslat uretaanista. Keskimmäiset kumi/muoviset ("originaalit") ja etummaisiin en koskenut. Urkut tais olla skandix’ilta – ei siis powerflexit vaan ”halpaa kopiota” tms.
Mun mielestä tuolla kombolla ei resonoi tyhjäkäynnillä eikä muutenkaan eikä paikat tipu hampaista. Tosin noiden keskimmäisten kumi/muovi-puslien paikalleen saanti apurunko autossa on hyvin hankalaa... Kannattais varmaan purkaa apurunko alas/pois ja esmes siinä samassa uusia ohjaustehostimen putket, nuo puslat yms.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86