Jarrut
Jarrut
Nytpä tuli tallainen eteen valoissa seistessä ,että jarrupoljin rupesi painumaan kohti pohjaa ja joku vinkuminen alkoi samalla ja katsoin konehuoneessa sitä alipaineputkea joka on koneensuojan alla ja siinä oli jo railoa minkä se koneensuoja oli siihen kuluttanut, mutta sitten huomasin myös nestesäiliön olevan vajaa ja täytin sen mutta neste katoaa johonkin eikä vuotoja näy päällepäin missään ,pääsylinterin kumit on varmaan sököt mutta mihin se neste oikein katoaa ?
Re: Jarrut
Olisko taakse menevistä jarruputkista jompikumpi antautunut?
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Jarrut
Eipä löytynyt minkäänlaisia vuotoja jarruputkista eikä asetelmista eli olisiko kellään ideoita mihin se neste katoaa.pääsylinterin kumit olen nyt ainakin vaihtamassa vaikka eikös ne huonot kumit vaan vatkaa sylinterissä nestettä eestaas vai pääsisikö tehostimeen vuotamaan?
Re: Jarrut
Katsoppas vielä kertaalleen ja polttoainesuodattimen päältä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Jarrut
Silloin kun antautuu jarruputki, ei se näy aina kovin selkeästi. Pyydä joku polkemaan, laita suojalasit päähän, ja kurkkaa auton alle. Nimittäin saattanee näkyä jännää sumua jostakin kohti (varmaan nimenomaan sieltä polttoainesuodattimen takaa).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Jarrut
Eipä näy vuotoja missään ,mutta onko kukaan purkanut tuota pääsylinteriä kun loppu ideat millä konstilla saisi tuo seekerin irti kun se ei ole mikään normaali seekeri vaan siinä on semmoiset lätkät päässä ja niissäkään ei mitään kulmia mistä voisi ottaa pihdeillä otteen.
Re: Jarrut
Pääsylinteri voi vuotaa kahdella tavalla. Suoraan pihalle, eli näkyvä vuoto. Tai sitten takaisin säiliöön, mutta tällöin nesteet eivät katoa. Eli, jos tuolla seudulla ei näy nestettä, hakisin tuota vuotoa letkuliitoksista ja työsylintereistä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Jarrut
juu kyllä tuo pääsylinteri on vuotanut ulos kun tehostajan pinta kostea ja maali kuorinut sylinterin alapuolelta pois tehostajan pinnalta,no koitan nyt purkaa ja kunnostaa tuon sylinterin ja vaihtaa nesteet koko systeemiin myös kytkimeen niin katsotaan sitten kuinka käy.
Re: Jarrut
No niin taas mentiin vähän eteenpäin jarruhommassa mutta nyt kun tuo seekeri on irti ja etummainen palikka on käsissä mutta milläs tuon taaimmaisen saisi pois kun ei näy mitään mikä sitä syliterissä pidättelee vaan se kolahtaa johonkin kiinteään eikä suostu tulemaan ulos?ihan kuin siellä olisi joku stoppari vaan ei osu silmiin,olen koittanut kiertääkin sitä ympäri vaan ei vaan suostu tulemaan ulos.
Re: Jarrut
Noniin ajattelin päivittää vielä joutessani tätä topiikkia eli jarrupääsylinteri ei kuulemma ole tarkoitettukaan korjattavaksi vaan aina uusitaan tarvittaessa.(kai sen jotenkin saa purettua kun löytää sen lukituspinnin mikä sitä takimmaista mäntää pidättelee)ja tommile kyllä se takaoikea jarruputki päästi nesteet pihalle kun oikein kunnolla junttas polkimen pohjaan,hyvä että tallissa eikä liikenteessä.No nyt on kaikki ok molemmat taakse menevät vaihdettu rintapelliltä pyörille vanhoja reittejä seuraten.Kiitos kaikille osallistuneille.