Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Ruuvailin paineita 3 kierrosta kireämmälle, alkoi vikavalo vilkkua ja koodeja. Noh, otin 2 kierrosta pois, ei ongelmia, kunnes tänään kun sai kunnolla kenkää.. vikakoodeja fcod 4864, fcod 768. Eli kaikkea koodia mikä viittaa "multiple missfires". Pitäisiköhän sittenkin ottaa vielä kierros takaisin, lähtöpisteeseen, milloin ei mitään koodia tullut. Kasetti,bensapumppu,tulpat alle 2000km ajetut. Mikään vikakoodi tai CE valon vilkkuminen ei vaikuta auton toimintaan, mutta en minä halua vikakoodeja.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Alipaineletkuissa vuotoja, eivät ole paikoillaan, tai venakopan ja kaasuläpän välissä oleva valkoinen takaiskuventtiili murtunut.

Bypassilta lähtee letku rintapellin magneettiventtiilille. Mankkuvenalta menee letkut imusarjaan ja kaasuläpälle.

Koskas ilmamassamittari on uusittu?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Bypass modi tehty, nuo katsoin nopeasti eilen ensitöikseen ja kunnossa oli tuo takaisku myös. Massamittari myös alle 2tkm ajettu alkuperäinen.
Evap myös tulpattu ja paineistettu järjestelmä viimeksi 2 viikkoa sitten. Otin kierroksen takaisin peruspaineita, saa nähdä tuleeko nyt koodeja.

Lisätään että lähinnä kovassa vedossa, 3 vaihteelta n. 80kmh kun lähtee vetämään niin 4 vaihteella jatkaessa saattaa joskus pätkäistä/nykäistä kerran, jolloin tulee vikakoodi.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Pakari kirjoitti:
Pe Syys 17, 2021 08:02
Alipaineletkuissa vuotoja, eivät ole paikoillaan, tai venakopan ja kaasuläpän välissä oleva valkoinen takaiskuventtiili murtunut.

Bypassilta lähtee letku rintapellin magneettiventtiilille. Mankkuvenalta menee letkut imusarjaan ja kaasuläpälle.

Koskas ilmamassamittari on uusittu?
Itseasiassa, tuosta venakopan valkoisesta takaiskusta saa imettyä ilmaa, jos sen tekee hyvin hiljalleen. Jos vähänkin kovemmin imaisee, niin ei tule mitään läpi.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minkä vuoksi lähdit peruspainetta nostamaan? Peruspaine on koodattu myös moottorinohjainlaitteen ohjelmaan. Jos muutat vakioasetuksesta peruspainetta, niin vikakoodi tulee varmasti, kun luvut eivät täsmää. Peruspaine on T7:ssa ilmoitettu kierrosnopeuden ja toteutuneen ilmamassan taulukkona. Peruspaineen nostaminen pitää luonnollisesti kertoa myös eculle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Peruspaineen voi säätää seuraavasti : tanko irti vivusta ja säädetään kireys sellaiseksi että jää juuri ja juuri kireyttää pitämään hukkaportia kiinni. Eli pieni esijännitys. Vanhat turbo Saabit 80-luvulta säädettiin perus säätöön laittamalla kireyttä noin puolet sen vivun tapin paksuutta. Eli osapuilleen 2-3mm. Tuo on käsittääkseni ihan liikaa T7:lle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Liian suuri peruspaine ja vikakoodeja. Td04 15t.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Pakari kirjoitti:
La Syys 18, 2021 08:46
Minkä vuoksi lähdit peruspainetta nostamaan? Peruspaine on koodattu myös moottorinohjainlaitteen ohjelmaan. Jos muutat vakioasetuksesta peruspainetta, niin vikakoodi tulee varmasti, kun luvut eivät täsmää. Peruspaine on T7:ssa ilmoitettu kierrosnopeuden ja toteutuneen ilmamassan taulukkona. Peruspaineen nostaminen pitää luonnollisesti kertoa myös eculle.
Oli vähän alhainen, niin olihan se kokeiltava tuossa kuukausi sitten. Sain kyllä varoituksia siitä että liian korkealle jos menee peruspaine, alkaa vikavaloa vilkkua yms. Pitihän tämä todeta tietenkin myös itse. Tosiaan tuosta valkoisesta takaiskusta, ei siitä kovemmin imemällä tule mitään läpi, mutta jos hiljalleen imee, niin tulee.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Vastaa Viestiin