9-5 -02 Aero mystinen vika
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Nyt on hybriditurbo paikallaan. Alipaineletkut pysyi paikallaan koeajon ja n. 10 kiihdytystä. Myös P1300 koodi pysyi nyt poissa. Ainut mikä oli, niin kun laittoi 80 tai 100km/h kaasun pohjaan, niin ikään kuin stoppaa ja sit lähtee vetämään...
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Tuo voi vaatia sopeutuksen. Eli pitäisi tehdä lämpimällä koneella muutama veto pieniltä kierroksilta punarajalle kaasu pohjassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Minkä sopeutuksen ja missä noin ohjeistetaan? En ole koskaan itse kuullut vastaavasta. Eivät ainakaan omat Saabit ole koskaan sellaisia vaatineet tai tarvinneet.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Mertmi tarkoittaa varmaankin ahtopaineen säädön adaptaatiota (OSID: Badp). Jos auto ahtaa liikaa niin adaptaation avulla ahtopaineen ohjausta saadaan säädettyä, niin että arvot pysyy siellä missä pitääkin ja päinvastoin. Helpoin tapa nollata kaikki adaptaatiot on ottaa ECU:n sulake irti pariksi sekunniksi ja laittaa takaisin. Ja jos etanolia tankissa, niin ensiksi moottori lämpimäksi tai muuten saa startata tällä kelillä pitkään.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Joo, se varmaan sopeuttaa ahdot nopeimpaan juurikin noin, että käyttää virrat poissa täysin. Sulake tai akunkenkä irti. Sitten kun on kone lämmin kenkäistään täysillä pienestä kierrosluvusta max kierroksille kiihdyttäen. Moottorin ohjaus "oppii" ahtopaineen säädön sopivaksi moottorille.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Eli vikana oli lopulta kiinalainen ahdin. Halvalla sai halvan ja sen seurauksena meni pari mäntää jne.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Eipä ollu ahtimen syy jos männät suli.
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Eli vikana oli lopulta kiinalainen ahdin. Halvalla sai halvan ja sen seurauksena meni pari mäntää jne.
Ja softa oli laajakaistalambdan kanssa tehty tälle ahtimelle eikä varmasti ole laihalle mennyt?Ahdin ollut vakio mitsu nyt mallia kiina, joka ennen asennusta tutkitutettu turbohuollossa, että uskaltaako edes kokeilla. Sama vika molemmilla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Kiinalaisen ahtimen ollessa ei hajonnut autosta mitään. Ihan normi mitsu oli rikkoutumis hetkillä. Männät ei sulaneet vaan halkesivat. Lopulta vika oli jumiutuneessa polttoaineen painepuolen takaiskuventtiilissä.
Ja kiinalainen ahdin on nyt toiminut hyvin, kun vaihdoin vakio mitsun pakopesän siihen.
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Sori, väärin kokosin sitten palaset tästä pitkästä keskustelusta. Mun omasta femmasta meni aikoinaan mäntä huonon pumpun takia ja sitä tuolla viikko sitten vinkkasinkin. No mutta lopulta nyt kaikki toimii ja Aero potkii niin kuin pitääkin?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Vain kerran on tehnyt saman, ja oon testannu nyt kolmena päivänä.. Eli selkeä parannus...
Kiitokset sulle ja muillekin ohjeita antaneille, useampi oli oikealla suunnalla. Aika spesiaali vika oli, tai no en tiedä miten yleinen tuon takaiskun jumiminen on.
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Mä vaihdoin ämpäriin uudet kulmaliittimet ja niissä ei ollut pahemmin mitään takaiskuja.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Tuo diagnoosi vian syystä epäilyttää. Miten ajattelet homman menneen?
9-5 Aero - 00
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
No, paineilmakaan ei mennyt kyseisen liittimen lävitse kunnolla ennenkuin se herkistyi ja alkoi toimimaan. Ennen sitä se päästi ilmaa heikosti molempiin suuntiin. Eli epäilys että vaikutti polttoaineen virtaukseen ahdistaen. Ja liittimen vaihdon jälkeen kyseinen p1300 koodi on tullut vain kerran siihen verrattuna että ennen sitä se tuli lähes joka kerta.