p1105 kummittelee
p1105 kummittelee
Potilaana farkkufemma MY 03, B235R. Kaikki alkoi siitä kun sytkäkassu alkoi porsia tien päällä.Sattumoisin oli KiinanTekki matkassa ja se ilmoittiP1300, misfirejä. Eiku hinurin lavalla kotiin jossa sattumoisin oli yksi käytetty varakasetti. Aamulla vaihdon jälkeen laakista käymään ja homma hoidossa. ei ihan. Kauppareissulla ihmettelin huonoa vetoa eli taas Tekki kiinni ja tällä kertaa esiin tuli P1105 eli ahtopaineanturi. Anturi putsaten ja vikakoodit hävisi mutta veto ei palannut. Lueskelin haulla löytämäni "P1105":t mutta ei apuja. Tulpat katselin kasetinvaihdon yhteydessä ja ne näyttivät kovin vaaleilta eli laihallako käynyt? Mankkuvenan ylimmän letkun t-haarassa letku oli murtunut joten paikkasin sen. Hukkiksen tanko liikkuu manuaalisesti hyvin. Ahtomittari nousee maksimissaan vihreän ylärajalle, ei enempää. P1105 ilmestyi jälleen. Nyt kaivattaisiin vähän foorumin ammattitaitoisien neuvoja. Mitään suhinoita ei kuulu konehuoneesta. Ahtopaineanturi antoi mitatessa noin 5 ohmia parin nastan välistä. muilla ei mitään. Peräpäästä ei tule sauhuja. Mitäköhän seuraavaksi keksisi tarkistaa?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Katti tukossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: p1105 kummittelee
Laakistako menisi tukkoon?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Ai niin, siellä on kuulemma joku Maptunin kolmetuumainen alusta loppuun...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Turbomittarin viisari heiluu ilmamäärän, ei ahtopaineen mukaan.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Re: p1105 kummittelee
elikkä raittiin ilman puutetta? Mitäköhän tuosta voisi nyt päätellä? KiinanTekki on käytössä jos sillä osais jotain tehdä tai lukea. kunhan hommasin sellaisen ihan vaan, että pääsis syvemmälle noiden vanhojen rouvien(Saabien) sielunelämään...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Niitä paineantureitakin on sitten kaksi kappaletta, yksi ahtoputkessa ja toinen imusarjassa. Jos OpenSID aukeaa tai Techillä näet kuinka mair, pinl ja pbef vertautuvat toisiinsa, niin voidaan päätellä toimiiko anturit oikein. Pinl ja pbef pitäisi olla suunnilleen samat kun lähdet kiihdyttämään. 2.3 litraisella koneella taas kun mair on noin 1100, pinl on suunnilleen 1800-1900.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: p1105 kummittelee
Ööhh... Tekissä on näköjään hieman eri termejä kuin opensidissä (ei ole auki) mutta loogisella päättelyllä voipi päästä ettepäin. tuolta muistaakseni löytyy sellaisia kuin toteutunut ilmamäärö, pyydetty ilmamäärä, ahtopaine, imusarjan paine jne, toki Lontoon kielellä. jos oikein ymmärsin niin tei kattitestin tuolla vehkeellä ja se näytti katin olevan ok. Mene ja tiedä...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Mikäs tuo pbef mahtaisi olla?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
nii, tuo imusarjassa oleva anturi lienee se manifold air pressure kun tuo ahtoputken vastaava olisi charge air pressure tjsp. toki tuota imusarjan anturia en ole tsekannut vielä.mutta jos ilman puutetta niin mihinkähän se käytännössä viittaisi?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Jos mittariston turbo-mittari kerran menee vihreän alueen päätyyn, ilmaa kyllä liikkuu. Se mittari kertoo mitattua ilmamäärää.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Re: p1105 kummittelee
Eli ollaanko edelleen vajavaisella ilmamäärällä johon ei voi sekoittaa määräänsä enempää bensaa? Kunhan kyselen...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: p1105 kummittelee
Se imusarjan paineanturin kunto kannattaa selvittää. Näyttääkö Pinl opensidissä järkeviä lukemia?
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Re: p1105 kummittelee
Pbef aka In.p_AirBefThrottle eli se ahtoputkessa olevan anturin mittaama paine
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: p1105 kummittelee
Ookei. Tsekkaan sen aamulla. Onko väliä kylmänä vai kuumana?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.