Avasin konepellin niin kuului suhinaa
Kiittäen samalla hyvästä foorumista.
Suhina voisi viitata hyvin yleiseen vikaan, eli venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välistä löytyvään takaiskuventtiiliin, joka tuppaa vanhemmuuttaan murtumaan:
Meidän -06 manuaalivaihteisessa oli samankaltaisia oireita, tosin vikavalo ei syttynyt. Takaiskuventtiili oli vain puoliksi poikki, mutta suhinan kuuli, kun konepellin aukaisi
Vaihto onnistuu ilman auton tunkkaamista yläkautta, jos et ole lyhytkätinen ja persjalkainen, kuten minä
Itse vaihtelin juur omaan 9-5 -07 tuon takaiskun letkuineen/putkineen. PCS:ltä tuota sai hintaan 28€. Vaihda samalla kaikki alipaineletkut, jos et ole vielä niin tehnyt.
Speedpartsilla on mielestäni aika korkeat toimituskulut, kun sieltä tilaa itse suoraan tavaraa. Tuonkin edellä mainitun osan hinta on siellä 189 SEK ja toimituskulut 378 SEK, eli yhteensä 567 Ruotsin kruunua.
Onko tietoa sopiiko B-Vectran oven lukko Saabiin? Samannäköinen näyttäisi olevan ja hintakin alempi purkaamoilla.
Ainakin -98 malleissa olis saman näköinen.
Itse vaihtelin juur omaan 9-5 -07 tuon takaiskun letkuineen/putkineen. PCS:ltä tuota sai hintaan 28€. Vaihda samalla kaikki alipaineletkut, jos et ole vielä niin tehnyt.
Itse vaihtelin yläkautta, vähän meinasi olla ahdas mutta kyllä se sieltä lopulta tuli ulos ja uusi tilalle, malttia vaan.
Juu, meillä turvauduttiin alkuperäiseen takaiskuun, kun ei löytynyt tietoa venttiileiden avautumispaineista, eikä sen vaikutuksesta huohotuksen toimintaan.
Metallirunkoisia takaiskuventtiileitä löytyy kyllä Biltemasta ja Motonetistä edullisesti.
Sehän on sitten makuasia, että mitä osia laittaa alunperinkin huohotinjärjestelmältään epäonnistuneeseen moottoriin
Luottaako -04 => tehtyyn huohotinpäivitykseen ja käyttää sen speksien mukaisia osia, vai säveltääkö omilla ostoksilla.
Silloin kun viiruwagonissa rikkoutui muoviset takaiskuventtiilit, löysin IKH'sta metalliset tilalle.
Ja näiden kahden venttiilien liitinpäät eivät olleet samankokoisia, muistaakseni. (viirussa)
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Terve. Kiinnostaisi etanoli muutos -07 2.0t 9-5. Onko Jyväskylässä tai lähellä Keski-Suomea henkilöä/firmaa joka tekee ohjelmointeja Saab autoihin? Lisäkysymyksenä se että onko öljypohjan puhdistus pakollinen autolle etanolimuutoksen jälkeen? Lähinnä se kun autolla on mittarissa 340tkm ja 290tkm vaihdettu jakopää, turbo ja samalla tehty se kuuluisa öljypohjan puhdistus. Sen jälkeen myös öljynvaihdot on tehty aina 10tkm välein. Kiitos vastauksista jo etukäteen !
Hei! Saako mistään -97 Femmaan takajarrun pölysuojia. Satula on 2 mäntäinen ilmeisesti vaihtuu jossain vuosimallissa erillaiseen.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Moroo! Ostin pari kuukautta sitten -98 2.3T tosi asiallises kunnos. 390tkm pamahti just rikki ja samalla alko rahisemaan konehuoneessa. Onko se nyt ketju vai mikä? entisen omistajan mukaan turbo vaihdettu 5000km sitten, mutta löysin autosta kuitin jossa luki garret t7 jne jne ja ~370tkm eli onhan se 20tkm "vanha" mut joo silti konehuoneen kiiltävin osa.Vaihdoin pari viikkoa sitten lambdan ja auto toiminu ku unelma, ajan turun alueella päivittäin paljon kaupunkiajoo sekä hiukan isompia teitä ja ~10.5l/100km Pelottaa, et mikä siellä nyt sit taas. Onko tietoa kenellä turun alueella olis tech2? Mulle on annettu yks nimimerkki mutta ei vastaa viesteihin. Muutenkin paljon pikkuvikoja mitä autossa on ja tarttisin kunnon saabvelhon apua/luotsausta. Oon automiehiä ollut aina ja kokemusta on muutaman vuoden opiskelujen ja omat opit eli kantapää, mutta ensimmäinen turbo. Kun ostin auton paloi kokoajan moottorivalo koska lambda oli irti. Totesin lambdan olevan rikki ja ajelin hetken yli 20l/100km kulutuksella kunnes sain lapista saappimieheltä postissa uuden anturin. Kävin laittaa anturin vanhan tilalle ja katsoin et mitäs siellä oli 2 liitintä johon olis sopinu. Koitin toiseen ei toiminu. Laitoin toiseen ni auto kävi mutta ei kauniisti. Laitoin vanhan anturin liittimen siihen tyhjään liittimeen ni johan alko käymään kauniisti. Ei tässä mitään, mut käsittääkseni tossa koneessa ei pitäis olla ku 1 lambda-anturi? Miksi 2 eri liitintä? Mulla tuhansia kysymyksiä, jos jollakin on aikaa auttaa tulevaa saabistia mut saa kiinni täältä, facebookista Niko Lehtonen (kuvassa veneessä lasit päässä) tai puhelimella (kysy) ja tosiaan kiitos jo kaikille etukäteen!
Onko tietoa kenellä turun alueella olis tech2? Mulle on annettu yks nimimerkki mutta ei vastaa viesteihin. Muutenkin paljon pikkuvikoja mitä autossa on ja tarttisin kunnon saabvelhon apua/luotsausta.
Turun seudulla näyttää olevan vajausta julkisesti ilmoittautuneista Tech2 -velhoista ja asiantuntevista remonttihenkilöistä.
Käsijarru vaijerin vaihto? Onko vaijerit koko matkan auton ulkopuolella vai meneekö sisälle lähelle keskikonsolia ? Se pakoputken pelti , kun peittää ne. Siinähän on kahvassa yksi vaijeri mikä tulee siihen kahden vaijerin yhdistävään" vetokapulaan" eli onko tämä kohta auton pohjan alla vai sisäpuolella ?
Kiitos. Mites muuten oli se jokin muoviletku viritys jäätymistä vastaan , jos vaihtais uudet vaijerit tai missä saabisti lehden numerossa se juttu oli. ?
Kiitos. Mites muuten oli se jokin muoviletku viritys jäätymistä vastaan , jos vaihtais uudet vaijerit tai missä saabisti lehden numerossa se juttu oli. ?
Joku on glykolia ruutannut sinne vaijerikuorien sisään ja sitten joku tulppa päähän vaikka massalla ettei valu pois...