1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Kysytääs nyt täällä suomenkieliselläkin, elikkäs 290tkm ajettu 1998 2.3T femma ei lähde käyntiin. Sisävalot, keskuslukitus ja kontin avaaminen ei myöskään toimi. Starttimoottori pyörii varsin iloisesti ja autossa on tuliterä bensapumppu ja KAA-anturi. Kasetteja on kokeiltu paria, joista toinen todettu toimivaksi.
Bensapumppu ei näytä saavan virtaa ollenkaan, relee ja sulake tarkistettu. Muut edellämainitut viat viittaisivat DICE/TWICE ongelmiin, mutta voiko ne katkaista bensapumpulta virrat? TWICE tuli tuossa eilen tarkastettua ja pinnit eivät ainakaan ole ruosteessa eikä boksin sisällä ole mitään selkeitä vesivahinkoja taikka ruosteita. Maadoitusvikaa tässä seuraavaksi tarkastelemaan. Kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia tai muuten vaan hyviä ideoita?
Bensapumppu ei näytä saavan virtaa ollenkaan, relee ja sulake tarkistettu. Muut edellämainitut viat viittaisivat DICE/TWICE ongelmiin, mutta voiko ne katkaista bensapumpulta virrat? TWICE tuli tuossa eilen tarkastettua ja pinnit eivät ainakaan ole ruosteessa eikä boksin sisällä ole mitään selkeitä vesivahinkoja taikka ruosteita. Maadoitusvikaa tässä seuraavaksi tarkastelemaan. Kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia tai muuten vaan hyviä ideoita?
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Yhden kerran tullut vastaan samalta kuulostava ongelma. Kokeile ottaa akun vierestä isoja sulakkeita irti ja vaikka putsata niiden kontaktipintoja. Siis niitä noin 3 cm pitkiä mitkä ainakin faceliftissä on siinä akkukotelon alla piilossa. Vanhemmasta en nyt muista oliko ne samassa kohtaa vai erillään muualla, kun akku on eri päin vaihtunut faceliftiin.
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Joo, maksisulakkeet kattelinki jo, mutta kontaktipinnat voisin kyllä tarkistaa.
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Bensapumpun releen hajoaminen ainakin katkaisee sähköt pumpulta.
NG900 ja OG9-3:n kanssa olen testannut pakkosyöttämällä sähköä tankin luona olevaan pumpun liittimeen.
Tech2:lla voi koekäyttää bensapumppua, jos moiseen on mahdollisuus, niin testeri helpottaa myös mittaamista.
NG900 ja OG9-3:n kanssa olen testannut pakkosyöttämällä sähköä tankin luona olevaan pumpun liittimeen.
Tech2:lla voi koekäyttää bensapumppua, jos moiseen on mahdollisuus, niin testeri helpottaa myös mittaamista.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Joo-o, on se nyt pari kuukautta ehtinyt seistä tuossa pihassa. Kiinan techi on nyt tulossa, jospa sillä sais jotain selkoa tuohon puuhaan. Eipä se ainakaan haittaa
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Multa saa noita toimivia bokseja -99 femmasta jos on tarvis. Eli diceä twiceä yms.
Ootko kahtonut imarilta ja termarikotelolta maat että on kunnossa? Eli pultit irti putsaus ja takasin. Palaako check engine kun virrat menee päälle?
Ootko kahtonut imarilta ja termarikotelolta maat että on kunnossa? Eli pultit irti putsaus ja takasin. Palaako check engine kun virrat menee päälle?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Jos startti pyörii, niin pitäisi kaiken järjen mukaan TWICE olla toiminnassa, kun heräte menee TWICEn ohjaaman releen kautta.
Itse ihmettelisin virtalukko / virtalukon pohjaa, se on aika monen mystisen femman sähkövian takana.
Itse ihmettelisin virtalukko / virtalukon pohjaa, se on aika monen mystisen femman sähkövian takana.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Juu, jouluvalot syttyy kun avainta kääntää. Projekti on nyt vähän hitaalla käynnissä näinä talvikeleinä, kun ei talliakaan ole. Techi tuli ja ei saa yhteyttä DICEen, pitänee testata toiseen femmaan että toimiiko ollenkaan toi kiinantechi.
Viimeksi muokannut veitara, Su Marras 20, 2022 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
pitikö näiden alkupään femmojen obd avata et toimi tech ... muistanko väärin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Kait se Tech toimii, obd lukijat ei välttämättä toimi.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Techillä pitäisi pystyä käskemään bensapumppu päälle hetkeksi. Sillä tavalla on helpompi etsiä vikaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Bensapumpun saa pyörimään ilman tekkiäkin.. Jos on kunnossa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
Pistänpä tähän vanhaan ketjuun päivityksen jos sattuu jollekin muulle tulemaan samat oireet vastaan.
Auton sähköt käytiin talven aikana täikammalla läpi kun aikaa oli ja oikein muuta ei päässyt tekemään.
Oireiden perusteella vika rajautui melko nopeasti DICEen, mutta oireiden satunnaisuus ja yksittäisten vikojen vaihtuminen hämäsi. DICE viassa on sellainen hauska puoli, että TECH2 on täysin turha peli niin kauan kun DICE on pimeänä, joten diagnosointi on yleismittari/oskilloskooppihommia. Tämä oli itse asiassa oikein hyvä juttu ja palveli koko projektin perimmäistä tarkoitusta… opettaa pojalle autoa korjataan oikein ja kunnolla (ei siis siten, että laitetaan töpseli kiinni, luetaan koodit ja arvaillaan rikkinäinen palikka).
Vika löytyi virtalukon pohjan kautta pinnille, jonka numeroa en enää muista, 12V syötöstä ja vika ei ollut edes virtalukonpohjassa, joka ensimmäisenä tietysti tulee mieleen, vaan pääsulakeboksissa konehuoneessa. Puhdistus ja Saab hyrräsi… pienen hetken, jonka jälkeen bensat olivat kenturalla kiitos edellisen omistajan ranetuksen, mutta se on toinen tarina.
Auton sähköt käytiin talven aikana täikammalla läpi kun aikaa oli ja oikein muuta ei päässyt tekemään.
Oireiden perusteella vika rajautui melko nopeasti DICEen, mutta oireiden satunnaisuus ja yksittäisten vikojen vaihtuminen hämäsi. DICE viassa on sellainen hauska puoli, että TECH2 on täysin turha peli niin kauan kun DICE on pimeänä, joten diagnosointi on yleismittari/oskilloskooppihommia. Tämä oli itse asiassa oikein hyvä juttu ja palveli koko projektin perimmäistä tarkoitusta… opettaa pojalle autoa korjataan oikein ja kunnolla (ei siis siten, että laitetaan töpseli kiinni, luetaan koodit ja arvaillaan rikkinäinen palikka).
Vika löytyi virtalukon pohjan kautta pinnille, jonka numeroa en enää muista, 12V syötöstä ja vika ei ollut edes virtalukonpohjassa, joka ensimmäisenä tietysti tulee mieleen, vaan pääsulakeboksissa konehuoneessa. Puhdistus ja Saab hyrräsi… pienen hetken, jonka jälkeen bensat olivat kenturalla kiitos edellisen omistajan ranetuksen, mutta se on toinen tarina.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: 1998 2.3T aut. ei lähde käyntiin
^Hienoa! Ei ihan ekana nykyään tule mieleen että niitä sulakkeita katsella, tai no, onhan se omakohtainen kokemus kun voimasähköä ja minisähköjä katsellut.. Vaan kyllä hieman "pelottaa" nuo kulunueen virtalukon sivuvaikutukset näissä. Ei vielä osunut kohdalle.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..