Tosiaan tällä hetkellä käyttiksenä ihan tuo perus 2.0t femma viinasoftalla. Hyllystä kuitenkin jo löytyy 15T mallia kiina odottamassa garretin sopimuksen irtisanomista.
Kysymys mikä mielen päällä on ollut että sitten kun aika koittaa ja pääsee nyppäsemään isompaa hyrrää tilalle, niin uskaltaako sillä ajella hakemaan sille sopivaa softaa, (täytynee ainakin ajella rauhaksiin ettei ahda juuri mitään), vai viekö suosiolla pelkän ECUn pajalle?
Turbolla ajaminen ilman softaa?
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Turbolla ajaminen ilman softaa?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Turbolla ajaminen ilman softaa?
Ihan huoletta voit ajaa gt17:lle tehdyllä softalla jos ahdin vaihtuu 15T:hen. Ilmamassan mittaus pitää huolen ettei sitä happea haluta yhtään enempää koneeseen kuin ennenkään. Ahtopaineen halllinnassa ehkä voit huomata eroja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Turbolla ajaminen ilman softaa?
Ok, hyvä juttu
Vielä en oo kerinnyt tutkimaan sen tarkemmin noita turbon vesi ja öljyputkia, mutta eikös se ollut niin, ettei gt17 ja 15T putket sovi keskenään?
Vielä en oo kerinnyt tutkimaan sen tarkemmin noita turbon vesi ja öljyputkia, mutta eikös se ollut niin, ettei gt17 ja 15T putket sovi keskenään?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Turbolla ajaminen ilman softaa?
Lainaus tuolta:
viewtopic.php?f=14&t=80895
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 92160.html
viewtopic.php?f=14&t=80895
Valmis putkisarjakin toki löytyy, itse aikoinaan ostin tämän:jcarlson kirjoitti: ↑Pe Helmi 06, 2009 22:55Ainoa ero on vesibanjojen koossa, mitsussa on 12mm ja gt17 14mm. Onnistuu bolt-on siten että hommaat leveämmällä kauluksella olevat 12mm tiivisteet väliin jolloin 14mm banjo tiivistyy 12mm pultin ympärille.
Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 92160.html
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Turbolla ajaminen ilman softaa?
Hyvä tietää, kiitos!
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Turbolla ajaminen ilman softaa?
Jep - tämä mulla ainakin tuntui etenkin satasen nopeudessa pitkäpiimäisyytenä, kuin kaasupolkimen ja todellisuuden välillä olisi ollut kuminauha viive tms. - Jotenkin vai tehoja uupui ja kaasua piti painaa oikeesti että jotain tapahtui - tasaisen nopeuden ylläpitäminen oli hankalaa... (tosin 2.3t 180 HV perussofta GT17->T15). Tuon kanssa pystyy kylläpystyi elämään, mutta saavutettu vaihtotyön hyöty oli minimaalinen ilman softan päivitystä - päivityksen jälkeen Vesan softa (Aerolle) on toiminut niin hyvin kuin voi kuvitella.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86