2.3t 2007

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pekkas-1
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 20:22

2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Mitäs kautta olette saaneet "öljyloukun" pois? Saatiin letkut ja pultit irti muovikotelosta, mutta tuskaista on sitä yrittää saada yläkautta pois ja näyttää että ei alakerran kauttakaan hyvältä näytä. Jotenkin se pois sieltä tarttis saada, onko ehdotuksia?
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Alakautta kun irrottaa imusarjan tukiraudan. Ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa.
pekkas-1
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 20:22

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

No sellainen alkoi tulla mieleen, että onko järkeä enää taiteilla kovin kauaa tuota yläkautta vai alkaisko nostaa autoa sen verran ylös että pääsis alle ja koittais sitä kautta. Mutta kokeillaan alakautta josko sieltä sais pois. Mistä olette muuten noita loukkuja tilannut ja onko parasta tilata koko setti vai hommaisko vaan jotkut letkut jos itse loukku näyttää ok:lta.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Minkäs takia sinä olet sitä irrottelemassa?
pekkas-1
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 20:22

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Vaihdoin vuosi sitten venakopantiivisteen, kun laski hiukan allensa ja selvästi siitä edestä näytti kostealta ja omasta mielestä meni tiivisteen laitto hyvin, ja ei ainakaan maassa enää sen jälkeen näkynyt merkkausjälkiä. Nyt kuitenkin jo muutaman viikon ajan olen huomannut, että kone on aika kostea tuosta venakopan alta edestä ja myös takaa. Yksi saab tuntia kävi kattomassa ja kysyi, että koska on mahdettu tuo "loukku" vaihtaa letkuineen? No ei minun aikanani ainakaan ja hän suositteli vaihtamaan sen ja sitten uusiksi tiivisteen ja käyttämään ei silikoni pohjaista tiivisteliimaa, jotain Loctite 518 punaista käski laittaa. Siksi ajattelin että pitäisi tuo loukku nyt kattoa, että missä kunnossa letkuineen se on. Sen huomasin heti, että venakopasta takaa lähtevä letku, jossa liittimen pidike oli poikki ja siitä oli ainakin heittänyt öljyä, mutta kone on edestäkin sen verran märkä ja sitten oikealta puolelta kellon kohdalta, joten tuntuisi siltä että tuo tiivisteen vaihto taas olisi edessä. Entisen ostin motonetista ja se näytti aika paksultakin ja sitten ostin DirkoHT:tä. Mutta kaippa siinä jotain väärin meni, kun jo noin vuoden päästä täytyy uudestaan sama homma tehdä? Öljyä on pudonnut ajon aikana myös pakoputken päälle, mutta jos jättänyt muutamaksi tunniksi kuivalle asfaltille, niin ei sinä aikana ole tullut öljyä maahan. Joten ei nyt ihan läpivetona pihalle tule.
Aika isolta tuo loukku näyttää ja vaikka en sitä sieltä kokonaan pöydälle asti ole saanutkaan niin näyttää aika hyvältä, eikä edes kovin öljyiseltä. Ainoastaan se putki joka menee koneeseen niin siinä on vihreä o-rengas, niin siitä juuresta näytti olevan märkä vielä kun oli paikallaan.
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Ennen muita toimenpiteitä katso öljynpaineanturi startin luota, vuotaako öljyä. Jakoketjun kiristimen tiivisteet voi myös vuotaa.

Venakopan tiivisteistä vaikuttaa siltä, että vain original tiiviste on täysin oikean mittainen. Ainakaan Reinz tai Elring eivät tunnu olevan kunnollisia, toki ne saa paikoilleen ja tiiviiksikin, mutta mitoituksessa on pientä virhetta jossain kulmassa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja Pakari »

En ole itse törmännyt orkkis, reinz tai elring tiivisteiden kanssa ongelmiin. Useita olen eri laitteisiin laittanut/ostanut. Joskus vuosia sitten kuulin reinzin mittaongelmista, mutta sekin on koskenut varmaan tiettyä valmistuserää.

Näiden kanssa on varmaan sama "saabistin uskomus" kuin ranskalaisten ngk tulppien kanssa. Yksi viallinen valmistuserä ei tee kaikesta tuotannosta huonoa. Virheet ovat varmasti korjattu ja kunnossa jo. Kaikessa tuotannossa sattuu silloin tällöin ongelmia ja siksi tuotteissa on takuu ja virhevastuu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3t 2007

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Kotvanen aikaa sitten 412 tkm huollossa vaihtelin juuri venakopan tiivisteet femmaan, Motonetistä ostin mitä hyllystä löyty ja aivan hyvin meni paikoilleen. Koska aikaa oli levittelin ja oikaisin tiivisteet heti ensimmäisenä pussistaan ja huolellinen pintojen puhistus niin eipä ollut ongelmia. Toki sen saa varmaan uusia taas 3-4 vuoden päästä mutta näkyy olevan kuluva osa . Öljyloukko lähtee alakautta helpoiten, siellä on yllättävän paljon tilaa kun ottaa sen imusarjan tuen pois eestä.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin