9-5 wagonin iskunvaimentimet
9-5 wagonin iskunvaimentimet
Kuinka pitkään pitäisi originaaleilla vaimentimilla päästä?
Autolla ajettu n. 68000 km. Nyt tuntuu siltä että jää sellaista "jälkiheiluntaa" kun on ajanut "heiton" yli. Montut ok menee ja katsastuksestakin läpi tammikuussa. Katsastuksen jälkeen vaihdettu takatukivarsien yläpään kumit (vai oliko ne helat..?? kustannukset onneksi myyjän piikkiin). Ensimmäinen saabi ja käytössäni vain 1,5 kk, joten tieto ei ole pahitteeksi.
Saab 9-5 2.3t Wagon vm. 2002 (rek. 12/2001)
Autolla ajettu n. 68000 km. Nyt tuntuu siltä että jää sellaista "jälkiheiluntaa" kun on ajanut "heiton" yli. Montut ok menee ja katsastuksestakin läpi tammikuussa. Katsastuksen jälkeen vaihdettu takatukivarsien yläpään kumit (vai oliko ne helat..?? kustannukset onneksi myyjän piikkiin). Ensimmäinen saabi ja käytössäni vain 1,5 kk, joten tieto ei ole pahitteeksi.
Saab 9-5 2.3t Wagon vm. 2002 (rek. 12/2001)
Haa, mulla on originaalit ja 94tkm! Mitattiin joku aika sitten korjaamolla ja vielä oli mittarin mukaan riittävästi tehoja tallessa, vaikka en nyt enää muista prosentteja. Sen verran löysältä alusta tuntuu, että olen jo tainut tännekin mainita suunnitelmasta vaihtaa Aeron alustaa, mutta niille rahoille tuntuu olevan muutakin käyttöä.
Jälkiheiluntaa on vähän mullakin, vaikka tutkitusti vikaa ei ole, vain iän mukanaan tuomaa pehmeyttä.
Jälkiheiluntaa on vähän mullakin, vaikka tutkitusti vikaa ei ole, vain iän mukanaan tuomaa pehmeyttä.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Kokemuksesta ainakin sanon ettei ajotavalla ja iskareiden kestolla ole mitään yhteyttä!9-5T kirjoitti:Eikai ajotyyli vaikuta 9-5 takaiskareiden kestoon.kitinka kirjoitti:Aika nopeasti meni, kun on ihan siististi ajeltu.
Torek Autossa oltiin myös sitä mieltä että on vähän luvattoman heikot nuo alkuperäisiskarit.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Omasta puolesta ehdottaisin Konin säädettäviä, sopii hyvin orkkis ja madallus jousien kanssa. Ei varmaan ole halvimmat, mutta pitäisi kestää. Itsellä ollut takapäässä n. 30tkm ja olen ollut todella tyytväinen. Kesällä pitäisi pistää myös etupäähän.
Noitahan saa tosi monesta varaosa/tarvike liikkeestäkin, mutta varmasti yksi halvimmista on
JKL:ssä sijatseva
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: 014 282200
Fax: 014 282201
Noitahan saa tosi monesta varaosa/tarvike liikkeestäkin, mutta varmasti yksi halvimmista on
JKL:ssä sijatseva
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: 014 282200
Fax: 014 282201
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
TAKAPÄÄN ISKARIT.
TERVEHDYS.voi suositella asenettuani kaverille 1v.sitten pro car servisestä ostetut bilsteinit erittäin hyvät ajaa ja kestävät.(ei mikään kirkko reki mutta ei pompikkaan ja bilstein laatu aina ollut hyvä).vanhoja iskareita tutkittuani luulepa että kypin perua ovat nuo sinukin kolisevat iskarit.
Jep, merkkiliikkeen hinta eteen oli jotain noin 350 eur / kpl ja taakse noin 145 eur / pari, eli hintaa reilusti enempi mitä 9-5T kerroit. Tietenkin tinkimisellä varmaan saa jotain pois...
Alustasarjan hinta oli myyjän mukaan lonkalta heitettynä noin 350-450 eur ilman iskareita mutta tuon paikkansa pitävyyteen en ihan usko, ei tarkistettu tai sitten myyjä ei tiennyt asiaa...
Kuulemma madallusta tulee 30 milliä. Onko olemassa alustasarjaa jossa madallusta ei ole noin paljoa? 10 milliä riittäisi jos mukana tulee iskarit, jouset ja jotain muuta..
Kyllä tuo iskareiden vaihto tulee eteen tässä aikanaan....liikaa on heiluntaa. Miten vaihto, onnistuuko kotikonstein? Täytyykö muistaa ostaa iskareiden lisäksi muutakin vaihdettavaa osaa, helaa jne...?
Alustasarjan hinta oli myyjän mukaan lonkalta heitettynä noin 350-450 eur ilman iskareita mutta tuon paikkansa pitävyyteen en ihan usko, ei tarkistettu tai sitten myyjä ei tiennyt asiaa...
Kuulemma madallusta tulee 30 milliä. Onko olemassa alustasarjaa jossa madallusta ei ole noin paljoa? 10 milliä riittäisi jos mukana tulee iskarit, jouset ja jotain muuta..
Kyllä tuo iskareiden vaihto tulee eteen tässä aikanaan....liikaa on heiluntaa. Miten vaihto, onnistuuko kotikonstein? Täytyykö muistaa ostaa iskareiden lisäksi muutakin vaihdettavaa osaa, helaa jne...?
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
80 tkm takana ja renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin
toisen takaiskarin vuotavan. Urheilualusta tuntuu houkuttelevalta
vaihtoehdolta pelkkien takaiskareiden vaihtamiselle,
jo hinnoittelun takia. Tuleehan siinä jonkin verran uutta
rompetta alakertaan.
Sen verran pitää aikaisempia viestejä korjata, että
takaiskareitten lähtöhinta on 145 eur/kpl, ei /pari.
toisen takaiskarin vuotavan. Urheilualusta tuntuu houkuttelevalta
vaihtoehdolta pelkkien takaiskareiden vaihtamiselle,
jo hinnoittelun takia. Tuleehan siinä jonkin verran uutta
rompetta alakertaan.
Sen verran pitää aikaisempia viestejä korjata, että
takaiskareitten lähtöhinta on 145 eur/kpl, ei /pari.
Juu, aivan, taakse hinta on kpl eikä pari, sorry!2.0t Wagon kirjoitti:80 tkm takana ja renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin
toisen takaiskarin vuotavan. Urheilualusta tuntuu houkuttelevalta
vaihtoehdolta pelkkien takaiskareiden vaihtamiselle,
jo hinnoittelun takia. Tuleehan siinä jonkin verran uutta
rompetta alakertaan.
Sen verran pitää aikaisempia viestejä korjata, että
takaiskareitten lähtöhinta on 145 eur/kpl, ei /pari.
Tiedättekö että, sisältääkö alustasarja Eisbach kaikki neljä iskaria, neljä jousta jne? Hinta alle 400 eur, joten tuntuu että puuttuukohan jotain...tietenkin työt päälle, mutta tarvikkeista.
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02
Kaivetaanpa tämäkin esiin....
Ei kannattanut vaihtaa pelkkiä iskunvaimentimia (Saab orig.) kun Saabin oman alustasarjan saa asennettuna jopa hieman edullisimmin! Hinnat kysytty Saabin merkkihuollosta. Hintaa kuitenkin töineen alustasarjalle jää ilmeisemmin jotain 950 euron luokkaa (en ole vielä laskua nähnyt...) ja pelkille iskunvaimentimille ja työlle olisi ollut noin 980 euroo.
Kuulemma teetti hieman enemmän työtä tuon etupään kanssa kun oli pultit olleet jumissa kallistuksenvakaajien kiinnityksissä. Pyörien auraukset yms on tarkastettu ja säädetty. Mittausarvojen mukaan alustasarja tässä tapauksessa madalsi auto noin 5-8 mm.
Lyhyiden ajojen jälkeen voin vain sanoa että tuntuu toimivan hyvin! Ei ole mitään valittamista. Tuntuu että urissä "vetely" hävisi sekä "jälkiheilunnat heittojen" jälkeen. Joten suosittelen kokonaistaloudellisesti Saabin omaa alustasarjaa (joku voi olla toista mieltä tietenkin... ). Renkaat alla ovat 17" Michelin Pilot Primacy (muistaakseni) 225/45.
Kiitokset vesil, 9-5T alustasarja vinkistä!
Ei kannattanut vaihtaa pelkkiä iskunvaimentimia (Saab orig.) kun Saabin oman alustasarjan saa asennettuna jopa hieman edullisimmin! Hinnat kysytty Saabin merkkihuollosta. Hintaa kuitenkin töineen alustasarjalle jää ilmeisemmin jotain 950 euron luokkaa (en ole vielä laskua nähnyt...) ja pelkille iskunvaimentimille ja työlle olisi ollut noin 980 euroo.
Kuulemma teetti hieman enemmän työtä tuon etupään kanssa kun oli pultit olleet jumissa kallistuksenvakaajien kiinnityksissä. Pyörien auraukset yms on tarkastettu ja säädetty. Mittausarvojen mukaan alustasarja tässä tapauksessa madalsi auto noin 5-8 mm.
Lyhyiden ajojen jälkeen voin vain sanoa että tuntuu toimivan hyvin! Ei ole mitään valittamista. Tuntuu että urissä "vetely" hävisi sekä "jälkiheilunnat heittojen" jälkeen. Joten suosittelen kokonaistaloudellisesti Saabin omaa alustasarjaa (joku voi olla toista mieltä tietenkin... ). Renkaat alla ovat 17" Michelin Pilot Primacy (muistaakseni) 225/45.
Kiitokset vesil, 9-5T alustasarja vinkistä!
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02