Mikäs tuon transistorin rikkoo, viallinen puhaltimen moottori vai joku viallinen komponentti ohjausyksikön piirilevyllä?
Vaihdoin nimittäin eilen transistorin sinne ohjausyksikön sisään, puhallinta testatessa se jaksoi puhkua täysillä abaut sekunnin.
Se jäi kuitenkin puhaltamaan oleellisesti tehokkaammin (ehkä puolella teholla), kuin ennen transistorin vaihtoa, niin laittelin palikat paikoilleen.
Tänään puhaltimen ääntä ei juuri kuule auto sammuksissa ja virrat päällä
Puhaltimen sulake oli irti purku- ja kokoamisvaiheessa, testatessa huolehdin, ettei jäähdytyssiili ota runkoon kiinni.
Ihmettelen nyt tässä, että mitä seuraavaksi, vinkit olis kovin tervetulleita.
Ostaako uusi ohjausyksikkö, jonka puhallin ehkä rikkoo, vai uusi puhallin ja tansistori, joka rikkoutuu taas siinä vanhassa piirilevyssä.
ApuVA!
Lisätään nyt vielä, että sillä n. puolella teholla pyöriessään puhallin kyllä toimi ilman rahinoita ja kolinoita. Ilmaakin siirtyi ihan hyvin.
Tätä syynäsin myös auton ulkopuolelta, kun puhallin oli siinä osittain esillä, pyyhkijät ja muovit purettuna päältä pois.