Nopeat kysymykset 9-5
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Tänään ekaa kertaa ajelin todella pimeällä kelillä -09 Griffinillä. Pitkät valot kun napautin päälle, niin ainoastaan ojanpientareet valaistui vähän paremmin, maantie ei kirkastunut yhtään
Valot olen toki tarkistanut aiemmin: Xenonit ja H7 -lisäpitkät syttyvät kyllä.
Eikös viirun xenoneissa ole läppä, joka nousee pitkille vaihdettaessa, että sitä valoa tarjoillaan vähän kauemmas?
Jos ko. läpät jumittaa, niin tallentuuko vikakoodia?
Valot olen toki tarkistanut aiemmin: Xenonit ja H7 -lisäpitkät syttyvät kyllä.
Eikös viirun xenoneissa ole läppä, joka nousee pitkille vaihdettaessa, että sitä valoa tarjoillaan vähän kauemmas?
Jos ko. läpät jumittaa, niin tallentuuko vikakoodia?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Läpällä toimii, en tiiä vikakoodeista.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kiitti, pitää tutkia läppien toimintaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Ihan piti pahvinpalalla peittä halogeenipitkät, että näki jotain eloa xenoneissa
Näyttää ne läpät toimivan, xenonit ovat vaan ihan loppu/huonolaatuiset, eivät valaise pätkääkään pidemmälle läpät ylhäällä.
Saksan Amazonista on jo tulossa Osram Xenarc Original D1S xenonit, vähän reilu 60€ per pari postikuluineen. Nuo on ainakin -06 viiruAerossa toimineet moitteetta.
Laitoin ensiavuksi H7 -lisäpitkien polttimoiden tilalle sivuleikkurimodatut 65W H18 -polttimot. Ei ne viirun umpioissa tietä juurikaan paremmin valaise, mutta aika hyvä parannus pientareiden näkyvyyteen noilla on.
Jopa näillä ruskan tummentamilla metsätaipaleilla, lumikeleillä parannus voi olla ihan mojovaa sorttia.
Näyttää ne läpät toimivan, xenonit ovat vaan ihan loppu/huonolaatuiset, eivät valaise pätkääkään pidemmälle läpät ylhäällä.
Saksan Amazonista on jo tulossa Osram Xenarc Original D1S xenonit, vähän reilu 60€ per pari postikuluineen. Nuo on ainakin -06 viiruAerossa toimineet moitteetta.
Laitoin ensiavuksi H7 -lisäpitkien polttimoiden tilalle sivuleikkurimodatut 65W H18 -polttimot. Ei ne viirun umpioissa tietä juurikaan paremmin valaise, mutta aika hyvä parannus pientareiden näkyvyyteen noilla on.
Jopa näillä ruskan tummentamilla metsätaipaleilla, lumikeleillä parannus voi olla ihan mojovaa sorttia.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Samaa testiä tehnyt kun viiru tuli taloon.
Ostin auton keväällä joten pääsi valoja testaamaan vasta syksyllä.
Olihan ne xenonit hieman pettymys.
Uutta polttimoa kehiin samantein, ehkä se vähän paranti asiaa.
Lyhyet on kait ihan hyvät kun säätää valokuvion ylärajalle, mutta pitkät ei mitkään parhaat ole.
Ostin auton keväällä joten pääsi valoja testaamaan vasta syksyllä.
Olihan ne xenonit hieman pettymys.
Uutta polttimoa kehiin samantein, ehkä se vähän paranti asiaa.
Lyhyet on kait ihan hyvät kun säätää valokuvion ylärajalle, mutta pitkät ei mitkään parhaat ole.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 14:55
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Tere, nyt tuli erikoinen vika vastaan: tuulilasinpyyhkiät toimivat muuten normaalisti, mutta eivät palauta enää lasin alareunaan vaan jäävät keskelle lasia. Viiksestä alaspäin vetämällä saa sulat takaisin omalle paikalleen. Mistäköhän tuo mahtaisi johtua?
OG9-5 2.0t A -07 (TD04HL-15T + JC:n Biopower stage1)
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Moottori rikki, näin ainakin itsellä oli, rajakatkaisinhässäkkä eli se johon tulee johdot kiinni toiselle puolella ja toisella puolella on kupariliuskat jotka ohjaavat pyyhkijänmoottoria on sulanut ja vääntynyt niin että sähkö ei virrannut kaiken aikaa, paheni vielä niin että pyyhkijät eivät pysähtyneet kuin sammuttamalla auton. Vaihdoin käytetyn ja homma ratkesi. Tuon vian näki vasta kun irroitti moottorin ja poisti kumisuojuksen päältä
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 14:55
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Jes, kiitoksia neuvoista! Pitänee vkloppuna purkaa ja katsoa, mitä se on syönyt.spade kirjoitti: ↑Pe Loka 07, 2022 11:47Moottori rikki, näin ainakin itsellä oli, rajakatkaisinhässäkkä eli se johon tulee johdot kiinni toiselle puolella ja toisella puolella on kupariliuskat jotka ohjaavat pyyhkijänmoottoria on sulanut ja vääntynyt niin että sähkö ei virrannut kaiken aikaa, paheni vielä niin että pyyhkijät eivät pysähtyneet kuin sammuttamalla auton. Vaihdoin käytetyn ja homma ratkesi. Tuon vian näki vasta kun irroitti moottorin ja poisti kumisuojuksen päältä
OG9-5 2.0t A -07 (TD04HL-15T + JC:n Biopower stage1)
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Hellou vain. Viimein pääsin saabien maailmaan ja olen onnellinen 99' 2.0t 9-5:n omistaja.
Mistä saan helpoiten selville onko autoon tehty huohotinpäivitys? Nopealla vilkaisulla en huoltokirjasta löytänyt mainintaa asiaan.
Mistä saan helpoiten selville onko autoon tehty huohotinpäivitys? Nopealla vilkaisulla en huoltokirjasta löytänyt mainintaa asiaan.
9-5 2.0t 99'
-
- "Viggen"
- Viestit: 533
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kertauksen vuoksi vielä:
Kyseessä siis viiru 2006 Aero
Sumuvalot toimimaan muutakin kuin parkkien kanssa vaatii siis Techittämisen.
Vaatiiko seuraavat toiminteet myös Techin käyttöä:
1. Oikean sivupeilin peruutusasento (kääntyy osoittamaan kanttaria) ? Nappi on, mutta ei vaikutusta, katkaisin putsattu.
2. Katossa olevan Fasten Belts- valon saaminen toimintaan ? Polttimot ehjät.
Auto siis Ruotsissa ollut, tehtaalla tilattu jenkkispeksein, mutta jäänytkin Ruotsiin ja mitaristo ja lämppärinamiskat eurooppalaiset.
Tero
Kyseessä siis viiru 2006 Aero
Sumuvalot toimimaan muutakin kuin parkkien kanssa vaatii siis Techittämisen.
Vaatiiko seuraavat toiminteet myös Techin käyttöä:
1. Oikean sivupeilin peruutusasento (kääntyy osoittamaan kanttaria) ? Nappi on, mutta ei vaikutusta, katkaisin putsattu.
2. Katossa olevan Fasten Belts- valon saaminen toimintaan ? Polttimot ehjät.
Auto siis Ruotsissa ollut, tehtaalla tilattu jenkkispeksein, mutta jäänytkin Ruotsiin ja mitaristo ja lämppärinamiskat eurooppalaiset.
Tero
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Re: Nopeat kysymykset 9-5
No ainakin se tech voi helpottaa vian paikantamista.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Viggen"
- Viestit: 533
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Uusi kysymys viirua koskien.
Xenon-valojen kallistustunnistin edessä oli rikki ja se vaihdettiin korjaamossa.
Katsastuksessa tuli kuitenkin nyt hylsy, sillä valot säätää nätisti, mutta sen jälkeen alkaa valumaan alaspäin ja valojen vikavalo ei sammu.
Lisäksi korjaamossa ei diagnostiikka testeri saanut ollenkaan yhteyttä Xenon-valojen älyyn (Ei Tech).
Onko kokemusta tällaisesta viasta ja mikä ratkaisuksi ?
TERO
Xenon-valojen kallistustunnistin edessä oli rikki ja se vaihdettiin korjaamossa.
Katsastuksessa tuli kuitenkin nyt hylsy, sillä valot säätää nätisti, mutta sen jälkeen alkaa valumaan alaspäin ja valojen vikavalo ei sammu.
Lisäksi korjaamossa ei diagnostiikka testeri saanut ollenkaan yhteyttä Xenon-valojen älyyn (Ei Tech).
Onko kokemusta tällaisesta viasta ja mikä ratkaisuksi ?
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Re: Nopeat kysymykset 9-5
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
-
- "Viggen"
- Viestit: 533
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Eli vain Techillä pääsisi tutkimaan ?
Lisäyksenä kuulin just korjaamolta, että Autocomin testerillä se kysyy kumpaa Xenon-valoa tutkitaan, niin ei saa yhteyttä kumpaankaan. Kuulemma toisessa viirussa joka korjaamolla on käynyt, testeri on jutellut Xenon- älyn kanssa.
Liittimet on kaikki putsattu ja tarkistettu, samoin anturit tarkistettu (Eteen uusittu).
Vai onko niin, että vaikka viallisen anturin vaihtaa, jää vikamuisti päälle ja vikatila (säätää alas), kunnes vikamuisti on Techillä tyhjennetty ?
Vai onko sitten boksivika kun ei vastaa testeriin.
Molemmissa lamppupaketeissahan on oma ohjainboxi.
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com