Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
No on se sikäli turhaa, kun se alkuperäinen vika ei konetta avaamatta poistu.
Männänrenkaista johtuvaan savuutukseen harvoin toimii mikään liuottelu tai muu kikkakolmonen. Olen kokeillut naftalla, ei auta. Alumiinia syövyttävällä grillinpuhdistusaineella, ei auttanut sekään. Tai auttoi se hetkeksi, liekö liuoittanut karstaa löysien öljyrenkaiden alle, en tiedä.
Mutta parin kuukauden jälkeen pöläytteli samat siniset savut kylmäkäynnistyksessä.
Sigun -98 bensafemma kyseessä, johon tankkailin etanoliakin bensan sekaan pidemmille ajorupeamille. Eipä auttanut sekään, loppupelissä moottorin vikavalo syttyi, kun viinapitoisuus tankissa ylitti Trionicin mielestä mahdollisen adaptaation.
Abaut 260tkm ajettuna tuo aloitti savuttamisen. On siinä ehjä Mitsu ja huohotinpäivitys yms. normaalit vikaselvitykset tehty.
Männänrenkaista johtuvaan savuutukseen harvoin toimii mikään liuottelu tai muu kikkakolmonen. Olen kokeillut naftalla, ei auta. Alumiinia syövyttävällä grillinpuhdistusaineella, ei auttanut sekään. Tai auttoi se hetkeksi, liekö liuoittanut karstaa löysien öljyrenkaiden alle, en tiedä.
Mutta parin kuukauden jälkeen pöläytteli samat siniset savut kylmäkäynnistyksessä.
Sigun -98 bensafemma kyseessä, johon tankkailin etanoliakin bensan sekaan pidemmille ajorupeamille. Eipä auttanut sekään, loppupelissä moottorin vikavalo syttyi, kun viinapitoisuus tankissa ylitti Trionicin mielestä mahdollisen adaptaation.
Abaut 260tkm ajettuna tuo aloitti savuttamisen. On siinä ehjä Mitsu ja huohotinpäivitys yms. normaalit vikaselvitykset tehty.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
^ joo, jos männänrenkaat "slut" niin sitä mosaa joutuu avaamaan. Ei minulla siihen lisättävää, vaan sinisavun lähde diagnoisointi voi olla vaikeaa.
edit: jotain merimosaa saanut tuollaista puuhaa männänrengas&venttiilijumppaa saanut kokea ihan opastuksen avulla, silloin joskus.
edit: jotain merimosaa saanut tuollaista puuhaa männänrengas&venttiilijumppaa saanut kokea ihan opastuksen avulla, silloin joskus.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
- Airokolkki
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 91
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Nimenomaa. Kun femma mulle tuli, siinä oli noin 220tkm mittarissa, jolloi kävin siihen viinasoftan hakemassa, eli viinalla ajeltu sen 30tkm suurinpiirtein.torque kirjoitti: ↑Ke Loka 05, 2022 21:35^ ei kai siinä mitään vikaa vaihtaa sitä Garrettia mitsuun kuitenkaan, se homma oisi muutenkin edessä jos hieman enempää matkaa vielä toivoo menevän. Noista männänrenkaista en nyt voi sanoa yhtään mitään, vaan jos RE85 käytetty niin kait ne pitäisi pysyä jokseenkin liikkuvina yhä.
Tietty öljynvaihdot tehty silleen hieman lyhyeimmillä väleillä. Eiks nuo puristuspaineet kuitenkin melko yhä kohdillaan noilla 247tkm.
Ja en nyt tiedä mikä on se optimi, vaan onhan tuossa hieman erikoista tuo syl. 1&3.
Täytynee tehä vielä toi puristuspainetesti kuivana että märkänä, kun viimeks oli aikataulullisia rajotteita nii ei kerenny kuivatestiä enempää ihmettelemään
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Eikös tommonen startin jälkeen tupruttelu kielisi venttiilinvarrenkumien kopruuntumisesta? -99 B235:n kun männänrenkaat vaihdeltiin niin venojen kumet vaihtui samalla. Oli kuivakat vs. uudet. Männänrenkaiden ohi jos öljyä menee poltettavaksi niin näkyy ja haisee esim. täyskaasukiihdytyksessä. Kaveri peesiin ja vaikka motarin rampilta lappu lattiassa veto. Jos mustaa/sinistä/harmaata ja haiseekin pahalle niin ääni sinne männänrenkaille. Samalla menis ne kumetkin sitten.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Ei ole venavarren kumet. Toki kannattaa ne samalla laittaa kun viet kannen plaanattavaks.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Ei kai näissä sitä kantta kovin usein tule kohdalle että kantta joutuisi plaanaamaan, toki jos jäähynesteet ollut vähissä jossain vaiheessa.Toki kannattaa ne samalla laittaa kun viet kannen plaanattavaks.
Viimeksi muokannut torque, Pe Loka 07, 2022 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Plaanaus vasta kun tehtaan arvot ylittyy, ei kannata oletus arvoisesti silotella.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
^aivan, jos moottori muutoin pysynyt tasalämpöisenä sekä nesteet pysynyt niin kyllä sitä kantta ei mennä "sohimaan". (oli doch riesa, ja ei tullut kovin valmista) Ja olihan täällä jokin ketju jossa niitä kannen pulttien momentit piti tarkistaa, vaan ei liity sinisavuun, tuli vain mieleen.
Viimeksi muokannut torque, Pe Loka 07, 2022 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Ootko tsekannu tämän auton venavarren kumet vai mistä varma tieto?tonnaritomppa kirjoitti: ↑To Loka 06, 2022 10:36Ei ole venavarren kumet. Toki kannattaa ne samalla laittaa kun viet kannen plaanattavaks.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Männänrenkaat ne on. Niille ei toisaalta tarvi tehdä mitään, tiivistyvät kyllä tarpeeks kun kone lämpenee, eikä laske läpi edes täyskaasuvedoissa. Senkun lisää vaan öljyä silloin tällöin. Itse olen tehnyt niin, kun ei ole kiinnostanut alkaa koneremppaa muuten terveelle laitteelle tekemään.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
009baas kirjoitti: ↑To Loka 13, 2022 20:48Männänrenkaat ne on. Niille ei toisaalta tarvi tehdä mitään, tiivistyvät kyllä tarpeeks kun kone lämpenee, eikä laske läpi edes täyskaasuvedoissa. Senkun lisää vaan öljyä silloin tällöin. Itse olen tehnyt niin, kun ei ole kiinnostanut alkaa koneremppaa muuten terveelle laitteelle tekemään.
Aika huonosti ne tiivistyy kun ovat niin jumissa urissaan etteivät irtoa ehjinä. Ja ne muutamat mitkä ehjinä jakso singutella irti oli melkosen väljiä kun vertas uusiin ja mittas raot.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Sinistä savua kylmäkäynnistyksessä
Hyvät ne on kummää sanon ja kovaa ajoa vaan. Toikin mun kampe on vieny samanverran öljyä 10vuotta ja 150tkm. Mitä turhaan tekemään asialle mitään kun voi vaan lisätä öljyäjooseppi78 kirjoitti: ↑To Loka 13, 2022 21:00009baas kirjoitti: ↑To Loka 13, 2022 20:48Männänrenkaat ne on. Niille ei toisaalta tarvi tehdä mitään, tiivistyvät kyllä tarpeeks kun kone lämpenee, eikä laske läpi edes täyskaasuvedoissa. Senkun lisää vaan öljyä silloin tällöin. Itse olen tehnyt niin, kun ei ole kiinnostanut alkaa koneremppaa muuten terveelle laitteelle tekemään.
Aika huonosti ne tiivistyy kun ovat niin jumissa urissaan etteivät irtoa ehjinä. Ja ne muutamat mitkä ehjinä jakso singutella irti oli melkosen väljiä kun vertas uusiin ja mittas raot.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)