Ostanko 9-5?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Ostanko 9-5?

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Olen aikeissa ostaa 9-5 saabin. Mitä juttuja pitäisi pitää silmällä ostettaessa tommosta 98-99 130-180 tkm. ajettua pirssiä (tyyppiviat yms.) Mitä mieltä olette noin yleensä 9-5:sta?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Upea auto se 9-5 on, osta pois vaan, osassa garretin GT17 oli valmistusvirhe mutta ne on jo korjattu/vaihdettu noihin kilometreihin mennessä, samoin kun sylinterikannen jälkikiristykset on varmaan tehty jo, sidin näytöstä häviää pikseleitä mutta on helppo korjata itse, ohjeet täältä palstalta, takaiskarit ovat varmaan jo toista kierrosta menossa noilla km. Katso että autossa on vähintään acc, cruise ja nahat :wink:
Koeta etsiä vanhoja aiheita haku-toiminnolla täältä palstalta, samat asiat on puitu moneen kertaan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti:Katso että autossa on vähintään acc, cruise ja nahat :wink:
Acc ja cruise? Jos nuo vielä ois, niin nukahtaisin rattiin pitemmällä taipaleella näin talvirajoitusten aikaan, senverta hienosti tuo kulkee.
No ohitustilanteissa kun polkasee, niin piristyy kummasti :lol:

Vasta n. 1000 kilsaa tuolla -98 2,3t:llä takana, tehoihin ei ole vielä kerennyt tottua/puutua.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Vasta n. 1000 kilsaa tuolla -98 2,3t:llä takana, tehoihin ei ole vielä kerennyt tottua/puutua.
Tohon on onneksi helppo lääke jos alkaa meno puuduttamaan :lol:

Itsellä on tällä hetkellä Aeron boksi paikalla ja piristää menoa kummasti :wink:

Nahat on sittenkin aivan maku-asia. Mukavuudeltaan ei kangaspenkkejä ei voita, mutta onhan ne helppo pitää puhtaana, ovat reteet ja tyylikkäät :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Frostgrey kirjoitti:
Vasta n. 1000 kilsaa tuolla -98 2,3t:llä takana, tehoihin ei ole vielä kerennyt tottua/puutua.
Tohon on onneksi helppo lääke jos alkaa meno puuduttamaan :lol:

Itsellä on tällä hetkellä Aeron boksi paikalla ja piristää menoa kummasti :wink:
Vaimo on jo suostuteltu, kuulemma saan tehdä kauppaa Maptun-nimisen yrityksen kanssa 8)
Jos kesärengaskeleihin saakka malttais odotella.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on 200tkm ajettu ja olen 160tkm jälkeen "saanut" tehdä nuo kaikki korjaus toimenpiteet mistä aikasemminkin kerrottiin. Takaiskarit ja jouset vaihtuivat 170tkm kohdalla H&R:n ja Konin tuotteisiin. Turbo vaihtui 185tkm kohalla Mitsuun (sama kuin Aerossa). Pikselit SID:stä sain helposti korjattua emännän silitysraudalla. :wink:

Ovien saumat kannattaa katsoa myös läpi, itsellä oli apparin ovesta sauma-aine irronnut joten se korjattiin myyjäliikkeen piikkiin. Katon saumat C-pilarin yläpäästä saattaa myös halkeilla. Myös vetoakselien vuodot kannattaa katsoa, itselle vaihdettiin oikean puolen stefat myös liikkeen piikkiin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tuo meidän on 155tkm ajettu, merkkiliikkeen huoltama. Pahemmin en vielä ole autoon tutustunut, kun tuo paja on 200 kilsan päässä asuinpaikasta. Myyjäliike kuitenkin vaatimuksestani katsasti auton luovutusta edeltävänä päivänä, ettei mitään kovin akuuttia vikaa pitäisi olla.
Mutta huomenna pääsen sitä sitten pajalle tutkimaan perusteellisemmin, öljyt ja suodattimet vaihdan ihan varmuuden vuoksi.

Nuo c-pilarin saumat tuosta on kyllä lohkeilleet, mitähän niiden suhteen olisi järkevää tehdä?
Nuo kolot on tietysti helppo maalata (paineilmavehkeet löytyy pajalta), mutta onko maalin alla joku korikitti tjsp. joka aiheuttaa halkeilun ja jota pitäisi hioa auki?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on myös nuo katonsaumat toisella puolella haljennut n.2cm matkalla. Ajattelin nyt aluksi vain pistaa hieman lakkaa siihen saumaan jottei halkeilisi enemmän. Tietääkseni siellä on joku korikitti alla. Sitä en tiedä onko se kittikin haljennut vai halkeaako pelkkä maali :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Meidän autossa on kummallakin puolen muutaman millin pituisia säröjä tuossa kolossa, lakka voisikin olla paras ensiapu ongelmaan. Kynsilakkapensselillä kun sutaisis oikeaa autolakkaa noihin koloihin, lakka imeytyy halkeamiin mutta ei tartu hiomattomaan pintamaaliin. Jos pensselin jäljet jää häiritsevästi näkyviin, niin pinnasta vois tarpeentullen rapsutella ylimääräiset lakat pois, mutta halkeamat peittyisivät.

Äh, WIS taas. Laittakaa tuo nyt johonkin jakoon, ei tuo mun 120 megan keskenjäänyt lataus mieltä lämmitä.

Nyt nämä jorinat kyllä kohta häiritsevät alkuperäistä kysyjää, tosin ollaanhan tässä keskusteltu 9-5 - Saabin huollosta ja ylläpidosta :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin