Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Tosiaan, olis mahdollisena ideana ostaa tommone vm. 01 Aero, tottakai kaikilla herkuilla joka on tuotu virosta. On kattoikkunaa ja nahkasisustaa, kahdet nakit aluvanteilla jne, mutta pitäisi katsastaa suomen kilpiin, vero kuitenkin maksettu. Huoltokirjassa vain öljynvaihtoja, toki muutakin tehty josta kuitteja, kuten ilmastoinnin huolto, valot, tutkat, ohjausvaihteen pumppu ja jotain sen tapaista, mutta ei koneesta mitään. Omistaja vaikuttaa ihan luotettavalta ja autoistaan päätellen autoihmiseltä, mutta 1200e hintalappu ihmetyttää hieman. Matkat eli haku ja katsastus niin hintaa tulisi jotain 1500 paikkeille jos ei edes yritä tinkiä. Miettiisin lähinnä kuinka paljon voisi olettaa kilsoja vielä olevan jäljelle , kunhan tekee öljynvaihdot, filtterit yms perusjutut säännöllisesti eikä kohtele kaltoin.
-
- "Aero"
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Noille kilometreille auto kuin auto on mitä suurimmissa määrin yksilö. Pakkohan se on nähdä ja tarkastaa, ennen kuin sellaista kannattaa mennä hankkimaan. Millainen lienee korin kunto? Uusihan se ei millään muotoa ole. Jakoketju voi nippanappa olla vielä alkuperäinen noille kilometreille.
Itse en taitaisi viitsiä vaivautua, mutta eipä tuo vähässäkään määrin ole minun asiani.
Itse en taitaisi viitsiä vaivautua, mutta eipä tuo vähässäkään määrin ole minun asiani.
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
3000€:llä kun varaudut tekemään remppaa niin mikä ettei. Ja tonnilla koritöitä, eli ruostehommia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Älä ainakaan käyttöautoksi haaveile.
Jos pystyt itse tekemään mätähommia eli hitsaamaan korin kasaan ja muuten miellyttää harrasteena, niin sitten ehkä.
Auto pitäisi kyllä nähdä ja tarkastaa itse, koska jos autoa on pidetty huonosti, kunnostustyö moninkertaistuu. Helpommallakin pääsee.
Jos pystyt itse tekemään mätähommia eli hitsaamaan korin kasaan ja muuten miellyttää harrasteena, niin sitten ehkä.
Auto pitäisi kyllä nähdä ja tarkastaa itse, koska jos autoa on pidetty huonosti, kunnostustyö moninkertaistuu. Helpommallakin pääsee.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Älkäähän nyt pelotelko! Nimimerkillä juuri pojalle ensiautoksi 9-5:n hankkineena!
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
ex.2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
ex.2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Ei pelotella, mutta on hyvä tietää kuinka syvään kätensä tunkee.
Itsellä ollut 9-5 MY99. Mahtava auto, joka on edelleen kaverilla käytössä. Mutta hän on hitsaillut siihen kontin pohjan, helmakotelot, jne.
Pojalla on perintönä meidän 9-5 Aero MY08. Ollut omassa käytössä liki 10 vuotta, ajettu 125 Mm - 290 Mm. Muuten hyvin pidetty, mutta ei tajunnut massata sitä silloin tuoreena. No, nyt viime katsastukseen piti ekan kerran hitsata paikka takalokariin iskarin kiinnityksen viereen.
Autonahan tuo MY08 femma on edelleen aivan mahtava. Se on tukevampi ajaa kuin meikäläisen samanikäinen vähemmän ajettu kolkki, joka löytää kaikki herneet asvaltilta, vaikka on kapeammilla renkailla. Femman 2.3 litrainen Napen softaama Aeron pata vääntää ihan eri tavalla kuin avon pikkuturboinen 2.0t, vaikka siinäkin on Napen softa. Kummassakaan ei siis muuta viriä kuin tuo viinasofta.
Toisin sanoen, jos ei tuota yksilöä ole vielä rakennettu korin puolesta uudestaan, se on vielä edessä. Mutta hyvin pidettynä hieno auto.
Itsellä ollut 9-5 MY99. Mahtava auto, joka on edelleen kaverilla käytössä. Mutta hän on hitsaillut siihen kontin pohjan, helmakotelot, jne.
Pojalla on perintönä meidän 9-5 Aero MY08. Ollut omassa käytössä liki 10 vuotta, ajettu 125 Mm - 290 Mm. Muuten hyvin pidetty, mutta ei tajunnut massata sitä silloin tuoreena. No, nyt viime katsastukseen piti ekan kerran hitsata paikka takalokariin iskarin kiinnityksen viereen.
Autonahan tuo MY08 femma on edelleen aivan mahtava. Se on tukevampi ajaa kuin meikäläisen samanikäinen vähemmän ajettu kolkki, joka löytää kaikki herneet asvaltilta, vaikka on kapeammilla renkailla. Femman 2.3 litrainen Napen softaama Aeron pata vääntää ihan eri tavalla kuin avon pikkuturboinen 2.0t, vaikka siinäkin on Napen softa. Kummassakaan ei siis muuta viriä kuin tuo viinasofta.
Toisin sanoen, jos ei tuota yksilöä ole vielä rakennettu korin puolesta uudestaan, se on vielä edessä. Mutta hyvin pidettynä hieno auto.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsekin hitsasin pienet paikat -06 Aeron takapyöräkoteloihin, eivät olleet puhki, mutta liian lehtevää peltiä oli millään spraymassalla suojattavaksi. Ja kyseinen auto oli ollut todella hyvällä huolenpidolla. Toki entinen ammattini levyseppä-hitsaajana helpotti päätöstä, että aina ennemmin uutta peltiä, kuin mitään ruosteen suojausta
Mutta juu, jos jakopääremonttia ei ole vielä tehty, niin se alkaa kyllä olemaan ajankohtainen: +1000€ korjaamolla teetettynä.
Menikö multa ohi, että manuaali- vai automaattilaatikolla? Noh, jos manuaali, niin siihen on kyllä kytkinkamat kertaalleen vaihdettu. Noilla kilsoilla se toinen vaihto alkaa olla lähellä: +1000€ taas korjaamolla teetettynä.
Edelliset hommat on itsekin tehtävissä, jos harrastuneisuutta ja työkaluja löytyy. Työlästä kyllä on, en suosittele ainakaan minkään taloyhtiön parkkipaikalla suoritettavaksi
Sitten on ne perinteiset matkantappajat: Sytytyskasetti, onko alle 150tkm ajettu ja alkuperäinen SEM-osa (~250€), bensapumpulle samat ehdot noin periaatteessa. Laadukkaan pumpun saa reilulla satasella, mutta korjaamot saattavat veloittaa koko tankin sisäisen ämpärisysteemin vaihdosta jopa yli 500€. Nuo on helppoja osia itsekin vaihdettaviksi, mutta laitoin esimerkkihinnat suhteutettuna Aeron hankintahintaan.
Summa summaarum, Aerofemma on loistava auto kotimaan maanteille, sekä kesällä, että varsinkin talvella. Kunnossa ollessaan.
Jos tuo Aeron kunnossapito pitää pääsääntöisesti ulkoistaa korjaamoiden tehtäväksi, niin unohda se. Ja samalla reseptillä kaikki muutkin paljon ajetut bensaturbot.
Mutta juu, jos jakopääremonttia ei ole vielä tehty, niin se alkaa kyllä olemaan ajankohtainen: +1000€ korjaamolla teetettynä.
Menikö multa ohi, että manuaali- vai automaattilaatikolla? Noh, jos manuaali, niin siihen on kyllä kytkinkamat kertaalleen vaihdettu. Noilla kilsoilla se toinen vaihto alkaa olla lähellä: +1000€ taas korjaamolla teetettynä.
Edelliset hommat on itsekin tehtävissä, jos harrastuneisuutta ja työkaluja löytyy. Työlästä kyllä on, en suosittele ainakaan minkään taloyhtiön parkkipaikalla suoritettavaksi
Sitten on ne perinteiset matkantappajat: Sytytyskasetti, onko alle 150tkm ajettu ja alkuperäinen SEM-osa (~250€), bensapumpulle samat ehdot noin periaatteessa. Laadukkaan pumpun saa reilulla satasella, mutta korjaamot saattavat veloittaa koko tankin sisäisen ämpärisysteemin vaihdosta jopa yli 500€. Nuo on helppoja osia itsekin vaihdettaviksi, mutta laitoin esimerkkihinnat suhteutettuna Aeron hankintahintaan.
Summa summaarum, Aerofemma on loistava auto kotimaan maanteille, sekä kesällä, että varsinkin talvella. Kunnossa ollessaan.
Jos tuo Aeron kunnossapito pitää pääsääntöisesti ulkoistaa korjaamoiden tehtäväksi, niin unohda se. Ja samalla reseptillä kaikki muutkin paljon ajetut bensaturbot.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Automaagi tuo taisi olla..
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
ex.2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
ex.2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
En itse ainakaan ainoaksi käyttöautoksi hankkisi mutta harrasteautoksi varmasti oikein hyvä. Vaatii kuitenkin että on itsellä paikka ja välineet sekä jonkinlainen tietotaito ropailusta. Ruostekorjauksiin kannattanee ainakin varautua.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Kyllä ne käytetyt autot hajoavat merkistä ja mallista riippumatta, eikä sitä useinkaan tiedä myyjä eikä ostaja milloin se tapahtuu, jos on tuollainen monessa autokulttuurissa kilometrien perusteella pari kolme kertaa loppuun ajettu auto. Tärkeämpi kysymys on, kuka sen sitten korjaa ja mitä se maksaa. Saabissa on kuitenkin muutama melko hintava ja/tai työläs vikapaikka, joten kannattaa harkita. Toimiessaan monelle sen väärti, mutta tiedän kyllä senkin tunteen kun ei ole varaa vaikka haluaisi.
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
edittiä eli auto onkin suomessa jo valmiiksi, se helpottaa tilannetta, kun menee koeajolle kurvaa jonnekkin lähi hiekkamontulle jossa pääsee auton alle kurkistamaan jossakin penkassa
toki ostaja varautuu em manööveriin ottaen mukaan 2x5 lankunpätkät min 1m. sekä lamppuna joku muu kuin kännykkä
toki ostaja varautuu em manööveriin ottaen mukaan 2x5 lankunpätkät min 1m. sekä lamppuna joku muu kuin kännykkä
Viimeksi muokannut mestari, Ke Marras 30, 2022 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Paljon autoahan tuossa on pikkurahalla, mutta varautua saa myös paljoon. Oma tuntuma on, että jos vähänkään parempi yksilö on kyseessä, hintaakin osataan pyytää.
Jos on kuplaa kaarissa näkyvissä niin muovien alla ei välttämättä ole kaunis näky odottamassa. Päällepäin ruosteettomassakin voi olla jo hitsattavaa.
Jos on kuplaa kaarissa näkyvissä niin muovien alla ei välttämättä ole kaunis näky odottamassa. Päällepäin ruosteettomassakin voi olla jo hitsattavaa.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Mun mielestä ei kannata ostaa. Jos pelkästään miettii rahan kannalta niin et saa siitä ikinä tuota 1500e takaisin, mutta sama ongelma on merkistä riippumatta. Viron tuonti, ikä, ja ilmeisesti vähän huollettu ei ainakaan nosta auton arvoa tai haluttavuutta. Jakopää, kk-laakerit, sihti, huohotin, immu ja kasetti, öljyvuodot ja ruosteet vaatii huomiota tulevaisuudessa. Jos on automaatti niin sen käyttöikä voi olla lopussa. Jos harrastukseksi ostat niin mikäs siinä.ItzTepa kirjoitti: ↑Ma Marras 28, 2022 19:56Tosiaan, olis mahdollisena ideana ostaa tommone vm. 01 Aero, tottakai kaikilla herkuilla joka on tuotu virosta. On kattoikkunaa ja nahkasisustaa, kahdet nakit aluvanteilla jne, mutta pitäisi katsastaa suomen kilpiin, vero kuitenkin maksettu. Huoltokirjassa vain öljynvaihtoja, toki muutakin tehty josta kuitteja, kuten ilmastoinnin huolto, valot, tutkat, ohjausvaihteen pumppu ja jotain sen tapaista, mutta ei koneesta mitään. Omistaja vaikuttaa ihan luotettavalta ja autoistaan päätellen autoihmiseltä, mutta 1200e hintalappu ihmetyttää hieman. Matkat eli haku ja katsastus niin hintaa tulisi jotain 1500 paikkeille jos ei edes yritä tinkiä. Miettiisin lähinnä kuinka paljon voisi olettaa kilsoja vielä olevan jäljelle , kunhan tekee öljynvaihdot, filtterit yms perusjutut säännöllisesti eikä kohtele kaltoin.
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
viewtopic.php?f=29&t=192470
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
ei koskaan tiedä mikä helmi siellä odottaa .. ei muuta ku suomen saab kantaa koristamaan aero .
mä oon 4kpl "tonnin" pommi femmaa ostanu 10v aikana. yhtäkään ei oo tarvinnu hitsata eikä jakopäätä tehdä. eli kovaa ajoa vaan ..
mä oon 4kpl "tonnin" pommi femmaa ostanu 10v aikana. yhtäkään ei oo tarvinnu hitsata eikä jakopäätä tehdä. eli kovaa ajoa vaan ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kannattaako ostaa -01 Aero 340 000 km
Te jotka olette sitä mieltä ettei 1500 euron femmaa kannata ostaa, niin mitä te tuolla rahalla sitten ostaisitte? Joillain ei ole tai ei halua laittaa käyttöautoon yhtään enempää.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero