Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Wis sanoo tuosta ilmanseoksen jaosta:
Kuljettajan vyöhykkeelle on yksi ilmaseosläppä, kun taas matkustajan vyöhykkeellä on kaksi ilmaseosläppää.
Toinen etuistuimen matkustajaa ja toinen takaisuimen matkustajia varten. Nämä on yhdistetty vipuvarrella.
Kesällä korjasin takaosaan tulevan ilmanjaon (joo hieman eri asia) kun puhalsi melkein kokoajan takakeskisuulakkeesta -> talvella tuntui että ei riitä tuulilasille ilma ja huurtui helposti.
Ei antanut tuostakaan mitään vikakoodia.
Ongelma paikan sain selville sillä tavalla että menin matkustajan jalkatilaan ihmettelemään läppien ja tankojen toimintaa.
Eikun säätelemään ilmanjakoa tuulilasille, jaloille ja kojelaudalle.
Joku aikaisempi omistaja oli tangon asentanut väärään asentoon tai jostain syystä hypännyt yli tmv.
Tuon perusteella vahva mutu että tuo ilmaseoksen takaosan tangon toiminta ei ole sitä mitä pitäisi.
Kuljettajan vyöhykkeelle on yksi ilmaseosläppä, kun taas matkustajan vyöhykkeellä on kaksi ilmaseosläppää.
Toinen etuistuimen matkustajaa ja toinen takaisuimen matkustajia varten. Nämä on yhdistetty vipuvarrella.
Kesällä korjasin takaosaan tulevan ilmanjaon (joo hieman eri asia) kun puhalsi melkein kokoajan takakeskisuulakkeesta -> talvella tuntui että ei riitä tuulilasille ilma ja huurtui helposti.
Ei antanut tuostakaan mitään vikakoodia.
Ongelma paikan sain selville sillä tavalla että menin matkustajan jalkatilaan ihmettelemään läppien ja tankojen toimintaa.
Eikun säätelemään ilmanjakoa tuulilasille, jaloille ja kojelaudalle.
Joku aikaisempi omistaja oli tangon asentanut väärään asentoon tai jostain syystä hypännyt yli tmv.
Tuon perusteella vahva mutu että tuo ilmaseoksen takaosan tangon toiminta ei ole sitä mitä pitäisi.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Se apukuskin servo on haaroitettu tangolla mikä säätää lämmön apukuskille ja taakse. Se pitkähkö tanko on nyt varmaan irti joka servon puolelta tai sitten läpästä alhaalta joka viettää ilman keskikonsolin kautta taakse. Ota hanskalokero irti ja aja niitä säätöjä niin tajuat sen toiminnan.
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Kiitokset vinkeistä, noit on ihmetelty nyt parina iltna, kaikki tuntuu liikkuvan ihan ok mutta kunnon lämmintä taakse en ole saanut aikaan, alkaa epäilyttää ettei läppä liiku kunnolla loppuun asti. Taakse saa kyllä jääkylmää lämpimässä tallissakin mutta kuumaa sinne ei saa puhaltamaan, lähinnä viileää. Lämmön saa kyllä selkeästi vaihtumaan..
2002 puhaltaa ihan lämmintä taaksekin mitta toistaiseksi tähän 2008 vuotiseen en ole saanut taakse yhtä lämmintä kuin eteen edes läppää käsin kääntelemällä..
2002 puhaltaa ihan lämmintä taaksekin mitta toistaiseksi tähän 2008 vuotiseen en ole saanut taakse yhtä lämmintä kuin eteen edes läppää käsin kääntelemällä..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Nyt on pakko kysyä vielä varmistusta, kun ilmastoinnin kakkospuoli ei tahdo tietää missä menee. Apukuskin/takapenkin puoli päättää satunnaisesti alkaa vain lämmittää täysillä riippumatta lämpötilasta tai asetuksista. Puhallus on normaali, kuskin puoli on normaali ja kylmää tulee heti jos asetuksista laittaa toiselle puolelle täysillä kylmää. Lämppäri taas toimii talvella täysin normaalisti, jäähdytysaikaan tämä on satunnaisesti ongelma kun en nyt helteillä varsinaisesti kaipaisi enää lisää lämpöä kabiiniin.
Edellisellä kalibroinnilla ei taas antanut vikakoodeja, mutta aiemmin on luettu B2345 - Mixed-air temperature sensor, RH - open or short circuit. Tämän perusteella ja sillä että kaikki toimii muuten järjellisesti kuten kuuluukin, en keksi enää mitään muuta kuin anturi itsessään on viallinen, mutta tuleeko jotain muuta mieleen? Puhaltimissahan näissä on yleensä ollut vissiinkin eniten ongelmia, mutta en jotenkin jaksa nyt siihen uskoa.
Uutta anturia en myöskään löytänyt, enkä ole aivan varma onko varaosanumero 5049010 myöskään oikea. Saatavuus on sitten vielä ihan toinen juttu...
Edellisellä kalibroinnilla ei taas antanut vikakoodeja, mutta aiemmin on luettu B2345 - Mixed-air temperature sensor, RH - open or short circuit. Tämän perusteella ja sillä että kaikki toimii muuten järjellisesti kuten kuuluukin, en keksi enää mitään muuta kuin anturi itsessään on viallinen, mutta tuleeko jotain muuta mieleen? Puhaltimissahan näissä on yleensä ollut vissiinkin eniten ongelmia, mutta en jotenkin jaksa nyt siihen uskoa.
Uutta anturia en myöskään löytänyt, enkä ole aivan varma onko varaosanumero 5049010 myöskään oikea. Saatavuus on sitten vielä ihan toinen juttu...
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Osanumero vaihtuu 02 vuosimallissa.
Runkonumero --43003168 -> 45 41 694
ja tuota uudemmissa 50 49 010
Suht tyyris ainakin tuo uudemman mallinen mitä löytyi pika googletuksella.
Harvemmin nuo taitaa rikki mennä, joten kannattaa varmaan jostain purkuautosta kysyä.
Runkonumero --43003168 -> 45 41 694
ja tuota uudemmissa 50 49 010
Suht tyyris ainakin tuo uudemman mallinen mitä löytyi pika googletuksella.
Harvemmin nuo taitaa rikki mennä, joten kannattaa varmaan jostain purkuautosta kysyä.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Vikakoodin viittaa oikosulkuun maahan tai b+ eli kannattaisi johdot ekana mitata. Johdot tulee ohjausyksikön napoihin 18 ja 37
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Täytyy mitata ensiviikolla kun on aikaa perehtyä. Sähköt on itselleni yleisesti iso kysymysmerkki, mutta pitäisikö tuo saada mitattua kun vika on päällä?
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Irroitat ohjausyksiköltä liittimen ja toisen anturilta. Sitten vaan vastusmittauksella mittaat johdot ja heiluttelet johtosarja jotta mahdolliset katkokset tulee esille. Ei ollut muuten puhetta minkä ikäinen auto on joten nuo navat ei välttämättä ole oikeat voin sen tarkistaa kun kerrot vuosimallin.Kiertomäntä kirjoitti: ↑Ke Elo 07, 2024 19:30Täytyy mitata ensiviikolla kun on aikaa perehtyä. Sähköt on itselleni yleisesti iso kysymysmerkki, mutta pitäisikö tuo saada mitattua kun vika on päällä?
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Oma femma on alkanut tehdä semmosta, että acc työntää oikealta kuumaa ja vasen tottelee säätöä. Auto +Off antaa virheeksi 0. Kalibrointi siis korjaa sen. Sitten saattaakin taas toimia monta viikkoa ihan oikein. Mikä ihme tuota voisi vaivata? Kidun kunnes, menee pysyvästi rikki ja tulee vikakoodi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Kiitoksia neuvosta. Kyseessä allekirjoituksen aero.Miquh kirjoitti: ↑Ke Elo 07, 2024 21:04Irroitat ohjausyksiköltä liittimen ja toisen anturilta. Sitten vaan vastusmittauksella mittaat johdot ja heiluttelet johtosarja jotta mahdolliset katkokset tulee esille. Ei ollut muuten puhetta minkä ikäinen auto on joten nuo navat ei välttämättä ole oikeat voin sen tarkistaa kun kerrot vuosimallin.
Mertmin vika kuulostaa hyvin lähelle omaa jos ei ole jopa sama vika.
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset
Tarkistin wissistä ja johdot pitäisi tulla anturilta juuri noille edellä mainittuihin napoihin ohjausyksikölle eli 18 ja 37.Kiertomäntä kirjoitti: ↑To Elo 08, 2024 16:58Kiitoksia neuvosta. Kyseessä allekirjoituksen aero.Miquh kirjoitti: ↑Ke Elo 07, 2024 21:04Irroitat ohjausyksiköltä liittimen ja toisen anturilta. Sitten vaan vastusmittauksella mittaat johdot ja heiluttelet johtosarja jotta mahdolliset katkokset tulee esille. Ei ollut muuten puhetta minkä ikäinen auto on joten nuo navat ei välttämättä ole oikeat voin sen tarkistaa kun kerrot vuosimallin.
Mertmin vika kuulostaa hyvin lähelle omaa jos ei ole jopa sama vika.