Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Pee »

Wis sanoo tuosta ilmanseoksen jaosta:

Kuljettajan vyöhykkeelle on yksi ilmaseosläppä, kun taas matkustajan vyöhykkeellä on kaksi ilmaseosläppää.
Toinen etuistuimen matkustajaa ja toinen takaisuimen matkustajia varten. Nämä on yhdistetty vipuvarrella.

Kesällä korjasin takaosaan tulevan ilmanjaon (joo hieman eri asia) kun puhalsi melkein kokoajan takakeskisuulakkeesta -> talvella tuntui että ei riitä tuulilasille ilma ja huurtui helposti.
Ei antanut tuostakaan mitään vikakoodia.
Ongelma paikan sain selville sillä tavalla että menin matkustajan jalkatilaan ihmettelemään läppien ja tankojen toimintaa.
Eikun säätelemään ilmanjakoa tuulilasille, jaloille ja kojelaudalle.
Joku aikaisempi omistaja oli tangon asentanut väärään asentoon tai jostain syystä hypännyt yli tmv.

Tuon perusteella vahva mutu että tuo ilmaseoksen takaosan tangon toiminta ei ole sitä mitä pitäisi.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Se apukuskin servo on haaroitettu tangolla mikä säätää lämmön apukuskille ja taakse. Se pitkähkö tanko on nyt varmaan irti joka servon puolelta tai sitten läpästä alhaalta joka viettää ilman keskikonsolin kautta taakse. Ota hanskalokero irti ja aja niitä säätöjä niin tajuat sen toiminnan.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kiitokset vinkeistä, noit on ihmetelty nyt parina iltna, kaikki tuntuu liikkuvan ihan ok mutta kunnon lämmintä taakse en ole saanut aikaan, alkaa epäilyttää ettei läppä liiku kunnolla loppuun asti. Taakse saa kyllä jääkylmää lämpimässä tallissakin mutta kuumaa sinne ei saa puhaltamaan, lähinnä viileää. Lämmön saa kyllä selkeästi vaihtumaan..
2002 puhaltaa ihan lämmintä taaksekin mitta toistaiseksi tähän 2008 vuotiseen en ole saanut taakse yhtä lämmintä kuin eteen edes läppää käsin kääntelemällä..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

Nyt on pakko kysyä vielä varmistusta, kun ilmastoinnin kakkospuoli ei tahdo tietää missä menee. Apukuskin/takapenkin puoli päättää satunnaisesti alkaa vain lämmittää täysillä riippumatta lämpötilasta tai asetuksista. Puhallus on normaali, kuskin puoli on normaali ja kylmää tulee heti jos asetuksista laittaa toiselle puolelle täysillä kylmää. Lämppäri taas toimii talvella täysin normaalisti, jäähdytysaikaan tämä on satunnaisesti ongelma kun en nyt helteillä varsinaisesti kaipaisi enää lisää lämpöä kabiiniin.

Edellisellä kalibroinnilla ei taas antanut vikakoodeja, mutta aiemmin on luettu B2345 - Mixed-air temperature sensor, RH - open or short circuit. Tämän perusteella ja sillä että kaikki toimii muuten järjellisesti kuten kuuluukin, en keksi enää mitään muuta kuin anturi itsessään on viallinen, mutta tuleeko jotain muuta mieleen? Puhaltimissahan näissä on yleensä ollut vissiinkin eniten ongelmia, mutta en jotenkin jaksa nyt siihen uskoa.

Uutta anturia en myöskään löytänyt, enkä ole aivan varma onko varaosanumero 5049010 myöskään oikea. Saatavuus on sitten vielä ihan toinen juttu...
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Pee »

Osanumero vaihtuu 02 vuosimallissa.
Runkonumero --43003168 -> 45 41 694
ja tuota uudemmissa 50 49 010

Suht tyyris ainakin tuo uudemman mallinen mitä löytyi pika googletuksella.
Harvemmin nuo taitaa rikki mennä, joten kannattaa varmaan jostain purkuautosta kysyä.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Miquh
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Huhti 09, 2015 15:14

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Miquh »

Vikakoodin viittaa oikosulkuun maahan tai b+ eli kannattaisi johdot ekana mitata. Johdot tulee ohjausyksikön napoihin 18 ja 37
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

Miquh kirjoitti:
Ti Elo 06, 2024 20:04
Vikakoodin viittaa oikosulkuun maahan tai b+ eli kannattaisi johdot ekana mitata. Johdot tulee ohjausyksikön napoihin 18 ja 37
Täytyy mitata ensiviikolla kun on aikaa perehtyä. Sähköt on itselleni yleisesti iso kysymysmerkki, mutta pitäisikö tuo saada mitattua kun vika on päällä?
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Miquh
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Huhti 09, 2015 15:14

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Miquh »

Kiertomäntä kirjoitti:
Ke Elo 07, 2024 19:30
Miquh kirjoitti:
Ti Elo 06, 2024 20:04
Vikakoodin viittaa oikosulkuun maahan tai b+ eli kannattaisi johdot ekana mitata. Johdot tulee ohjausyksikön napoihin 18 ja 37
Täytyy mitata ensiviikolla kun on aikaa perehtyä. Sähköt on itselleni yleisesti iso kysymysmerkki, mutta pitäisikö tuo saada mitattua kun vika on päällä?
Irroitat ohjausyksiköltä liittimen ja toisen anturilta. Sitten vaan vastusmittauksella mittaat johdot ja heiluttelet johtosarja jotta mahdolliset katkokset tulee esille. Ei ollut muuten puhetta minkä ikäinen auto on joten nuo navat ei välttämättä ole oikeat voin sen tarkistaa kun kerrot vuosimallin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oma femma on alkanut tehdä semmosta, että acc työntää oikealta kuumaa ja vasen tottelee säätöä. Auto +Off antaa virheeksi 0. Kalibrointi siis korjaa sen. Sitten saattaakin taas toimia monta viikkoa ihan oikein. Mikä ihme tuota voisi vaivata? Kidun kunnes, menee pysyvästi rikki ja tulee vikakoodi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

Miquh kirjoitti:
Ke Elo 07, 2024 21:04
Irroitat ohjausyksiköltä liittimen ja toisen anturilta. Sitten vaan vastusmittauksella mittaat johdot ja heiluttelet johtosarja jotta mahdolliset katkokset tulee esille. Ei ollut muuten puhetta minkä ikäinen auto on joten nuo navat ei välttämättä ole oikeat voin sen tarkistaa kun kerrot vuosimallin.
Kiitoksia neuvosta. Kyseessä allekirjoituksen aero.

Mertmin vika kuulostaa hyvin lähelle omaa jos ei ole jopa sama vika.
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Miquh
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Huhti 09, 2015 15:14

Re: Yleiset ACC vikakoodit ja korjaukset

Viesti Kirjoittaja Miquh »

Kiertomäntä kirjoitti:
To Elo 08, 2024 16:58
Miquh kirjoitti:
Ke Elo 07, 2024 21:04
Irroitat ohjausyksiköltä liittimen ja toisen anturilta. Sitten vaan vastusmittauksella mittaat johdot ja heiluttelet johtosarja jotta mahdolliset katkokset tulee esille. Ei ollut muuten puhetta minkä ikäinen auto on joten nuo navat ei välttämättä ole oikeat voin sen tarkistaa kun kerrot vuosimallin.
Kiitoksia neuvosta. Kyseessä allekirjoituksen aero.

Mertmin vika kuulostaa hyvin lähelle omaa jos ei ole jopa sama vika.
Tarkistin wissistä ja johdot pitäisi tulla anturilta juuri noille edellä mainittuihin napoihin ohjausyksikölle eli 18 ja 37.
Vastaa Viestiin