Moro
Tuossa tullut ajeltua jo jokunen tankillinen etanolilla ja syksyllä oli tuommoinen kuopio-vihti tampere-kuopio reissu niin tampere- kuopio välillä syttyi öljynpainevalo siitä sitten heti huoltoasemanpihaan kurvasin ja kuulostelemaan niin venttiilit rallatti öljynpuutteesta ku joku ikuvanha dieseli no kone sammuksiin ja ihmettelemään et mitäs ny sihti todennäköisesti tukossa, perkule kotiinkin matkaa vielä yli 200km.
Ei mitään juotiin kahvit siinä ja starttasin saabin, kaikki kuulosti olevan kunnossa ja paineet ok(onneksi on ö-painemittari)...no matka jatkuu ja seurailin paineita kun paineet putosi ennen ö-paine valon syttymistä niin auto pysäkille tupakkitauko ja taas tienpäälle.
Tällä tavalla päästiin ehjänä kotio.
No minun diaknoosi oli että paskat lähti liikenteeseen tuolla eteläsuomen 120 vauhdissa motarilla ja jos en olisi tehnyt saappiini RVS-käsittelyä niin kone olis ollut paskana ja matka loppunut siihen.
Reissun jälkeen putsasin öljypohjan ja olihan siellä sitä saissia.
Voin sanoa ettei ole tuo RVS huuhaata, femman kone käy tasaisesti eikä kuulu ylimääräisiä ääniä.
Nyt olisi tarkoitus vaihtaa kampiakselin tunnistin kun vähän oireilee siihen malliin.
Että tämmöistä
Saab 9-5 etanoli ja RVS käyttökokemuksia
Saab 9-5 etanoli ja RVS käyttökokemuksia
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saab 9-5 etanoli ja RVS käyttökokemuksia
Tiedän minäkin ainakin yhden vastaavan tapauksen. Ei ole kokemukseni mukaan huuhaata. Käytän itsekin ja olen siitä pari juutuubivideotakin kyhännyt. Meinaan luonnollisesti jatkossakin käyttää.
Re: Saab 9-5 etanoli ja RVS käyttökokemuksia
Nuo RVS tai STP hoidot(mitälie) ei ole napannut täällä. OG93 jotain STP kokeilin, ihan turhaan.
Samat palaneet öljyjämät siellä koneeen pohjalla kuitenkin on, ilman jotain hokkuspokkus lisäaineita.
Joo ei kannata kikkailla saabien(T7) kanssa öljyvaihtojen kanssa, siinä ei RVS tms pelasta.
Samat palaneet öljyjämät siellä koneeen pohjalla kuitenkin on, ilman jotain hokkuspokkus lisäaineita.
Joo ei kannata kikkailla saabien(T7) kanssa öljyvaihtojen kanssa, siinä ei RVS tms pelasta.
Viimeksi muokannut torque, Ma Maalis 06, 2023 18:17. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saab 9-5 etanoli ja RVS käyttökokemuksia
Onko vastaavasti yhtäpätevä vastakertomus omasta RVS testailusta sitten tämä?
- 6kk RVS käsittelystä hajosi femmasta moottorin runkolaakerit. (puhtaasta ja täysin karstattomasta moottorista)
- 18kk RVS:n laitosta laatikkoon hajosi femmasta vaihdelaatikko, kun tasauspyörästö petti. (60tkm välein vaihdettu öljyjä)
- 6kk RVS:n tuplakäsittelystä hajosi femmasta moottori. (puhtaasta ja täysin karstattomasta moottorista)
Enkä oikein vakuuttunut asiasta, kun haastoin taannoin RVS-edustajaa tribokeraamisen pinnan irtoamisesta/kulumisesta. Että minkälaisina palasina se öljyn sekaan pinnoista sitten irtoaa. Jos se kerta muodostaa kovan pinnoitteen moottoriin, niin kai se kovana "jauheena/pölynä" irtoaa vähäkerrassaan pinnasta öljyn sekaan, ja jauhaa ympäri moottoria. Vastaus oli että pinta ei irtoa, eikä kulu.
Miksi sitten tarvetta on uusintakäsittelyille, jos pinta ei irtoa? Mielestäni epäjohdonmukaista.
Toki tiedetään, että kampuran kierous ei RVS:stä johdu, eivätkä nuo mainitut moottoririkotkaan minulla ole RVS:n syytä. Mutta vastaavasti ei voida kyllä toiseenkaan suuntaan päätellä varsinaisesti mitään, että se olisi oikeasti syy miksi moottoriin ei syntyisi vaurioita tilanteessa X. Vaikuttavia tekijöitä on niin monia kuvatun kaltaisissa tilanteissa...
Minullakin moottori kävi oikein nätisti ja hienosti ilman sivuääniä, vaikka runkolaakerit olivat entiset. Avasitko laakeripukit ja katsoit sekä runko- että veivinlaakereiden kunnot öljypohjan avaamisen yhteydessä?
- 6kk RVS käsittelystä hajosi femmasta moottorin runkolaakerit. (puhtaasta ja täysin karstattomasta moottorista)
- 18kk RVS:n laitosta laatikkoon hajosi femmasta vaihdelaatikko, kun tasauspyörästö petti. (60tkm välein vaihdettu öljyjä)
- 6kk RVS:n tuplakäsittelystä hajosi femmasta moottori. (puhtaasta ja täysin karstattomasta moottorista)
Enkä oikein vakuuttunut asiasta, kun haastoin taannoin RVS-edustajaa tribokeraamisen pinnan irtoamisesta/kulumisesta. Että minkälaisina palasina se öljyn sekaan pinnoista sitten irtoaa. Jos se kerta muodostaa kovan pinnoitteen moottoriin, niin kai se kovana "jauheena/pölynä" irtoaa vähäkerrassaan pinnasta öljyn sekaan, ja jauhaa ympäri moottoria. Vastaus oli että pinta ei irtoa, eikä kulu.
Miksi sitten tarvetta on uusintakäsittelyille, jos pinta ei irtoa? Mielestäni epäjohdonmukaista.
Toki tiedetään, että kampuran kierous ei RVS:stä johdu, eivätkä nuo mainitut moottoririkotkaan minulla ole RVS:n syytä. Mutta vastaavasti ei voida kyllä toiseenkaan suuntaan päätellä varsinaisesti mitään, että se olisi oikeasti syy miksi moottoriin ei syntyisi vaurioita tilanteessa X. Vaikuttavia tekijöitä on niin monia kuvatun kaltaisissa tilanteissa...
Minullakin moottori kävi oikein nätisti ja hienosti ilman sivuääniä, vaikka runkolaakerit olivat entiset. Avasitko laakeripukit ja katsoit sekä runko- että veivinlaakereiden kunnot öljypohjan avaamisen yhteydessä?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-5 etanoli ja RVS käyttökokemuksia
Itsellä sellaisia kokemuksia ettei kannata kovin tutkimuksia vedellä.
-97 Femma 5w50 mobil ja rvs alle 10tkm välein yli 400tkm ei laakereissa ongelmaa ym alkuperäiset. Käy sievästi.
-01 femma 5w40 mobil ja rvs alle 10tkm välein yli 300tkm ei laakareissa ongelmaa ym alkuperäiset. Käy sievästi.
-06 femma GM 5w30 alle 10tkm välein öljynpaine syttyi 300tkm tienoilla runkolaakerit rikki. Uudet laakerit söi heti rikki, kone oli erittäin puhdas.
Toinen -06 femma GM 5w30 350tkm laakerit vaihdettu ennalta ehkäisevästi näytti hieman kuluneelta, nyt ajettu 400tkm ja siirrytty mobilin 5w50 sattuneesta syystä. Käy sievästi. Asian ulkopuolelta
OG900 vaihteisto kevenee rvs llä mutta en itse suosittele liukastamaan sillä molybteeni pinnotteisia 2-3 synkroja enempää yhteen synkrovikaiseen kokeilin ja paheni vain. Og laatikko toimii parhaiten mitä vähempi myrkkyjä sisällä omasta mielestä. Nuista femman moottoreitten rvs vaikutuksista en osaa vielä sanoa ainakan gm liru öljyä en enää laita. satkussa nousi tyhjäkäynti kierrokset kun laittoi rvs ilmeisesti sen verran kuitenkin liukastaa konetta.
-97 Femma 5w50 mobil ja rvs alle 10tkm välein yli 400tkm ei laakereissa ongelmaa ym alkuperäiset. Käy sievästi.
-01 femma 5w40 mobil ja rvs alle 10tkm välein yli 300tkm ei laakareissa ongelmaa ym alkuperäiset. Käy sievästi.
-06 femma GM 5w30 alle 10tkm välein öljynpaine syttyi 300tkm tienoilla runkolaakerit rikki. Uudet laakerit söi heti rikki, kone oli erittäin puhdas.
Toinen -06 femma GM 5w30 350tkm laakerit vaihdettu ennalta ehkäisevästi näytti hieman kuluneelta, nyt ajettu 400tkm ja siirrytty mobilin 5w50 sattuneesta syystä. Käy sievästi. Asian ulkopuolelta
OG900 vaihteisto kevenee rvs llä mutta en itse suosittele liukastamaan sillä molybteeni pinnotteisia 2-3 synkroja enempää yhteen synkrovikaiseen kokeilin ja paheni vain. Og laatikko toimii parhaiten mitä vähempi myrkkyjä sisällä omasta mielestä. Nuista femman moottoreitten rvs vaikutuksista en osaa vielä sanoa ainakan gm liru öljyä en enää laita. satkussa nousi tyhjäkäynti kierrokset kun laittoi rvs ilmeisesti sen verran kuitenkin liukastaa konetta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV