Autostani, Saab 9-5 Aero, 2,3 Turbo vm. 2004 (250 hp) puuttuu joitakin alipaineletkuja.
Osa muutoinkin on enemmän tai vähemmän rispaantuneita.
Minulla ei varmaankaan ole mitään T-kappaleita eikä letkua lämmitysjärjestelmään rintapellissä. En ainakaan löydä mitään lähteissä kuvattuja vimpaimia.
Puuttuva letku on magneettiventtiilin (605) kuljettajan puoleisesta laidasta lähtevä letku jonnekin läppökotelon uumeniin.
En löydä ko. paikkaa läppäkotelossa. Läppäkotelon etupuolella on yksi yhde, josta letku uusittu magneettiventtiilin (605) vänkärin puoleiseen päähän.
Mistä löytyy se yhde läppäkotelon luota? Siitä ehkä pitäisi jatkaa toinen letku polttoaineen paineensäätimelle ja eteenpäin?
Erilaisia versioita lienee olemassa mm. vuosimallien suhteen.
Auto on toiminut hyvin eikä juuri ole vikailmoituksiakaan tullut 100 000 km:n aikana.
MN.
Saab 9-5 alipaineletkut
Saab 9-5 alipaineletkut
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Saab 9-5 alipaineletkut
Oletan että tarkoitat tuota oranssilla nuolella merkittyä letkua

Kuten kaaviossa näkyy, sen pitäisi tosiaan mennä läppäkotelossa kuskin puolella pystyssä sojottavan haaraliittimen ylempään liitäntään. Alemmasta liitännästä lähtee sitten lyhyt alipaineletku sinne pa-paineensäätimelle.
Otin omasta '04 B235L:stä kuvan tuosta haaraliittimestä (ympyröity oranssilla). Kaasuläppäkotelon pitäisi olla identtinen '04 B235R Aeron kanssa. Tämä kuva on otettu sivusta kuskin puolelta. Ylhäällä oleva musta mötikkä on ahtoputki.


Kuten kaaviossa näkyy, sen pitäisi tosiaan mennä läppäkotelossa kuskin puolella pystyssä sojottavan haaraliittimen ylempään liitäntään. Alemmasta liitännästä lähtee sitten lyhyt alipaineletku sinne pa-paineensäätimelle.
Otin omasta '04 B235L:stä kuvan tuosta haaraliittimestä (ympyröity oranssilla). Kaasuläppäkotelon pitäisi olla identtinen '04 B235R Aeron kanssa. Tämä kuva on otettu sivusta kuskin puolelta. Ylhäällä oleva musta mötikkä on ahtoputki.

Saab 9-3 1.8t Linear SS '05
Saab 9-5 2.0t '06 Wagon
Ex: Saab 9-3 2.0t Linear SS '03
Ex: Saab 9-3 2.0 SE '00
Ex: Saab 9-5 2.0t '03 Linear Stage 1
Ex: Saab 9-5 2.3T '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t '01 SE
Saab 9-5 2.0t '06 Wagon
Ex: Saab 9-3 2.0t Linear SS '03
Ex: Saab 9-3 2.0 SE '00
Ex: Saab 9-5 2.0t '03 Linear Stage 1
Ex: Saab 9-5 2.3T '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t '01 SE
Re: Saab 9-5 alipaineletkut
Kiitos vastauksesta ja kuvasta.
Tämän avulla löysin piilossa olleen liittimen ja sitä kautta myös lyhyen letkun päätepisteen.
Tämä liitin oli sopivasti moottorinlämmitysjohtojen takana piilossa.
Nyt vaihdettu uudet silikoniletkut, 4 mm.
Jospa toimisi tästä eteenpäinkin.
MN.
Tämän avulla löysin piilossa olleen liittimen ja sitä kautta myös lyhyen letkun päätepisteen.
Tämä liitin oli sopivasti moottorinlämmitysjohtojen takana piilossa.
Nyt vaihdettu uudet silikoniletkut, 4 mm.
Jospa toimisi tästä eteenpäinkin.
MN.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.