
Potilaana 2005 9-5 2.3t aut. Mitsun td04 + 600dekat + p-pumppu aikoinaan vaihdettu walbbron 255.
Olisi pitänyt olla edes tyytyväinen aiempaan tilanteeseen kun epäilin viallista maffi kun mair jäi 1000-1100 mreg ollessa 1250 ja pinl oli 1900.
Muutaman kerran ryki manuaali puolella kiihdyttäessä täyskaasulla. Antoi vikakoodia p1300
Meno tasaantui muutamaksia päiväksi ja nyt saatiin samaa vikakoodi ainakun kierrokset kierrätti 5000rpm ja vasta silloin aloitti röpeltämisen ja sytytti vilkkuvan moottorivalon. Vikakoodina edelleen tuo p1300.
Sitten alkoi meno hiipua vieläkin reilummin. Nyt ahtaa enää pinl 1300 korkeintaa riippumatta oikean jalan asennosta ja mair nousee korkeintaan n. 650 mreg noustessa 1250 asti edelleen. Ei kierrä yli 5000rpm
Kokeiltu tulpata R letku mankkuvenalta. Ei vaikutusta
Irrotettu W letku mankkuvenalta. Ei vaikutusta.
Kokeiltu toisella Ilmamäärämittarilla. Ei vaikutusta.
Katsottu alipaine letkuja ja korjattu yksi murtunut letku. Ei vaikutusta. Uusin kaikki letkut kokonaan myöhemmin.
Mankkuvena irroitettu ja puhalleltu ja imetty eri liitännöistä. R puhaltamalla ei ilma liiku. Imemällä kalvo sisällä liikkuu kun tulppaa sähköliittimen sormella, muutoin fuskaa sieltä liittimestä. W puhaltamalla ja imellä ilmaliikkuu C ja päinvastoin. Kuuluuko toimia näin?
Ilmanputsari tarkistettu, ehja oli. Vaihdan kokonaan uuden kun käyn hakemassa.
Putkistoa kävin näyttämässä pakoputkihuollossa ja siellä olivat sitä mieltä, että ei olisi tukossa kun ottaa paikallaa hyvin kierroksia vaikka vedossa onkin tukkoisen oloinen. Täällä ollut foorumilla muutamia hieman vastaavilla oireilla, joissa putki ollut tukossa.
Autossa on tosiaan open sid ja ymmärän jotain arvoista mutta en tiedä mitä kaikkien kuuluisi näyttää ja mitä mahdollisesri kertovat viasta.