Automaattivaihteiston öljynvaihto
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
^ei pitäisi olla, vaan jos menty ns. ylikilsoilla, ja sitten jollain 8-10L "huuhtelumenetelmä" yhä pyrkiä laatikon toimivuutta pelastaan, hmm. Ei nää sentään maatalous traktoreita ole.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
No ei se kummoinen temppu ole tehdä vaikka oma mittatikku noin 70 milliä pitkästä pultista/kierretangon pätkästä ja isosta prikasta + kahdesta mutterista.
Tästä ketjusta löytyi viralliset ala- ja ylärajat öljynpinnalle (kiitokset nimimerkille SuoTimo), täyttötulpan tiivistepinnasta mitattuna:
~50 mm alle tiivistepinnan on täynnä ja ~63 mm alle on alaraja.
Suurin ongema kait näissä on se, että tuo täyttötulppa on tehtaalla vedetty älyttömään momenttiin. Tulppa on kuitenkin lootan päällä, jos sen saa auki, niin ei kannata sitä uudelleen kiristää otsasuonet pullollaan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
^niin, pitää olla aika pitkät yläraajat ja notkea selkä että ylettyy (itsellä ns. soutajan raajat, ja selän kuntoa joutunut varomaan).Suurin ongema kait näissä on se, että tuo täyttötulppa on tehtaalla vedetty älyttömään momenttiin. Tulppa on kuitenkin lootan päällä, jos sen saa auki, niin ei kannata sitä uudelleen kiristää otsasuonet pullollaan
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Kun laittaa pultteriin tarpeeksi jatkoja, niin se lootan täyttöpropun kanta on melkein luotisuorassa ylhäältä katsottuna. Käsityökaluilla, ilman iskua, voi olla melkoinen savotta avata tuo proppu. Se kannan torx kolo on todella matala verrattuna normaaleihin torx ruuveihin.torque kirjoitti: ↑Ke Elo 16, 2023 22:28^niin, pitää olla aika pitkät yläraajat ja notkea selkä että ylettyy (itsellä ns. soutajan raajat, ja selän kuntoa joutunut varomaan).Suurin ongema kait näissä on se, että tuo täyttötulppa on tehtaalla vedetty älyttömään momenttiin. Tulppa on kuitenkin lootan päällä, jos sen saa auki, niin ei kannata sitä uudelleen kiristää otsasuonet pullollaan
Eikä se auta vaikka laittais sen propun rannemomenttiin - se ottaa kiinni tosi hanakasti siltikin... Ei olis kellään heittää sen propun kierteen mittoja?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86