SuoTimo kirjoitti: ↑Ma Joulu 04, 2023 23:48
Tuohon et tule saamaan selkeää vastausta, koska täällä jotkut vannovat vain uuden ketjun uittamiseen ja tp-ketjun katkaisuun. Toiset haluavat tehdä sen kunnolla, jos kerran jotain tehdään.
Lisäksi rikkana rokassa on auton yleinen ryhti - esim. kuinka paljon rahaa on laitettu korin kunnostamiseen, tai missä kunnossa kori on. Sisustilatkin ja malli voi vaikuttaa jne. Puhumattakaan missä kunnossa moottori ja apulaitteet on....
Tällaista asiallista keskustelua kaivattaisiin kyllä lisää, arvostan.
Autohan on vähän kuin harrastekäyttis, -05 aero femma navia lukuunottamatta kaikilla herkuilla, joten aikalailla sellainen yksilö, jonka ainakin itse haluan pitää mahdollisimman pitkään ja hyvänä. Mitään varsinaista entisöintiä en lähde suorittamaan mutta kyllähän saabin kuin saabin haluaa pitää hyvänä ja siistinä.
Loppukädessähän päätös on täysin oma, se on täysin totta. Jotenkin sitä aina päätöksen teon tueksi kaipaa mielipiteitä varsinkin näissä tilanteissa kun miettii mikä olisi "tarpeeksi hyvä" vaikkakaan ei se kaikista järkevin.
Kysymyksiä pyörii mielessä monia, esimerkiksi että
- Tekeekö sen rempan nyt, vai vasta sitten kun alkaa ketju rallattamaan?
- Voiko venynyt ketju tehdä hallaa vaikkei vielä pidä mitään ääntä?
- Tuleeko helpoin vaihtoehto kysymykseenkään, eli pelkän ketjun vaihto, ja olisiko hyvä olla ns. kiinteä ketju jonka sitten vain katkaisee vai onko lukollinen ketju yhtä luotettava?
- Miten tarvikejakopäät pärjäävät suhteessa OEM sarjaan?
Hankalia nämä päätökset kun on vaihtoehtoja.