Vaijerihan jäätyy koska sinne on päässyt todennäköisimmin kosteutta satuloiden päästä rikkoutuneen suojakumin ansiota. Voitelut ja eritämiset ei hirveästi iloa tuo ennen kuin on vaijerin putken sisältä saanut kaiken kosteuden pois. Femman käsijarruvaijeri on siitä näppärä ja helppo, että koostuu kahdesta osasta. Ei tarvitse siis auton ulkoa viedä sisälle mitään.
Väistämätöntä vaijerin vaihdossa on peräpään nostaminen joko pukkien tai ramppien päälle jollei nosturia löydy. Öljymonttu toiminee myös.
Pakoputken resonaattorin edestä liitoskohta auki, sillä tarve on päästä resonaattorin lämpöpellin toiselle puolelle. Lämpöpellin muutamat takimmaiset mutterit auki että saa peltiä väännettyä niin että saa käsijarruvaijerin liitoskohdan näkyville.
Siitä eteenpäin muuten tyylillä out with the old, in with the new. Vajeri kulkee tankin pantojen alta, joten pantoja tarvii hieman avata jotta vaijerin saa pujoteltua. Riippuen paljonko tavaraa tankissa on ja kuinka ruosteiset tankin pannat ovat, voi olla hyvä jokin tuki tankille, ettei se valahda kun pantoja availee. Kannattaa löysätä pantoja yksi puoli kerrallaan.
Tässä vielä step-by-step ohjeet kuvineen:
https://saabwisonline.com/c8/9-5/2005/5 ... emove-373/