9-5 Aero

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

9-5 Aero

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Moi Klubilaiset.

Onkohan ko.auto kellekkään entuudestaan tuttu?
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=81955153

Jos on niin kehuja/haukkuja, kiitos!

Ja ellei ole, mitäs asioita tuollaisessa Aerossa tulisi ottaa huomioon. Itselläni siis "normaali" 9-5 Sedan eli ne 9-5 perusviat jo tuttuja mutta onko Aerossa jotain erikoisia asioita joita pitäisi huomioida?
Ja ko.auto on tuontiauto eli aiheutuuko siitä vielä lisää jotain tarkistettavia asioita...?

Niin ja vielä wagon-miehiltä sellainen kysymys, että kuinkas paljon se rengasmelu nousee sedaniin verrattuna...onko häiritsevä?

Kaikki kommentit ko.asiasta kiinnostavat!!
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Katsoppas vaan, auto oli jo kerinnyt poistua myynnistä.

No se oli vaan yksi ehdokas (SAAB 9-5 Wagon 2.3T Aero AT, 2001, n.90.000km) mutta tuleehan noita vastaavia, eli edelleen kaikki kommentit yleensäkkin Aero Wagoniin liittyen otetaan mielenkiinnolla vastaan!!
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ei se tunnu sen ihmeellisemmältä, kuin kaurapuuro tai maksalaatikko ruokana. Kaikki on siellä missä pitää, paitsi cruisenkytkimet vaatii pientä totuttelua tonnarin jäljiltä. Sedaneista on kokemuksia vain kyytiläisenä, mielestäni rengasmelu ei talvirenkalla eroa tavallisesta, paitsi ilman hattuhyllyä ajettaessa. Voimaa lienee aerossa vakionakin, omaani on hiukka virnauttettu joten pakoääni on kuuluvilla päälimmäisenä.
96 M75 i12 5-speed ;)
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

kävin kans kattomassa kyseistä autoa. Oli tuontipeli jostakin ja esim kaikki jarrut satuloineen, levyineen oli uusittu, mikä herättää kyllä kysymyksiä. Muutenkin oli melko epäsiistin oloinen ja maalipinta raapaleilla. Heräsi vaan ajatus, että mahtoko kilsat pitää kutinsa

9-5 Nordic
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5 Nordic kirjoitti:kävin kans kattomassa kyseistä autoa. Oli tuontipeli jostakin ja esim kaikki jarrut satuloineen, levyineen oli uusittu, mikä herättää kyllä kysymyksiä. Muutenkin oli melko epäsiistin oloinen ja maalipinta raapaleilla. Heräsi vaan ajatus, että mahtoko kilsat pitää kutinsa

9-5 Nordic
Nyt menee tosi OT, sori :oops:

Tuli netistä huomattua, että tuolla oli myynnissä S60 T5, mittarissakin vaan 33tkm. Ulkosesti näytti ihan kivalta......

Kun menin sisälle kattelemaan oli aika yllätys missä kunnossa se oikeesti oli, ei varmasti ollut vaan reilu 30tkm ajettu tai sit autot kuluu italiassa nopeesti :D

Oli kyllä mun viimenen kerta koko liikkeessä. Vaihtohyvityskin Saabista oli aivan naurettava :x
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: 9-5 Aero

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ysivee kirjoitti:Moi Klubilaiset.

Onkohan ko.auto kellekkään entuudestaan tuttu?
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=81955153
Tuo auto ei ole kyllä sama kuvassa mikä on tekstissä.. Mulla on samanlainen kuin kuvassa ja mittarissa 10t vähemmän. Täytyypä käydä katsomassa huvin vuoksi tuota ja vertaamassa samalla kun käyn siinä tien toisella puolella tsekkaamassa Oikeasti mielenkiintoisia kulkuneuvoja.. :)
9000CS 2,3
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

............
Viimeksi muokannut GameOver, Ti Maalis 30, 2010 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kulkuneuvoja.....
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Tuo auto ei ole kyllä sama kuvassa mikä on tekstissä.. Mulla on samanlainen kuin kuvassa ja mittarissa 10t vähemmän.
Ööö, sori mut meni vähän ohi. Siis mitä tarkoitat ettei kuvassa oleva auto ole sama kuin mikä tekstissä on...? Tarkoitatko siis että tekstit on ok mutta kuva on jostain muusta Aerosta, vaiko mitä?
Täytyypä käydä katsomassa huvin vuoksi tuota ja vertaamassa samalla
Jos viitsit pistäytyä paikalla, niin "tosi jees". Vaasasta on vähän pitkä matka lähteä paikan päälle jos auto onkin "huijausta".
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ysivee kirjoitti:Ööö, sori mut meni vähän ohi. Siis mitä tarkoitat ettei kuvassa oleva auto ole sama kuin mikä tekstissä on...? Tarkoitatko siis että tekstit on ok mutta kuva on jostain muusta Aerosta, vaiko mitä?
Niin, tekstissä mainittua 184kw 5-vaiht mallia ei ole tietääkseni valmistettu tuohon "vanhalla" maski/takavalo malliseen autoon.
184kw tuli -02 malliin jota alettiin myymään 9/2001.
Eli kuvassa on 169kw, 4-vaiht autom. malli. Lisäksihän teksti sanoo että auto on sininen. Kiinnostavaa nähdä mikä siellä oikeasti on..
9000CS 2,3
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

OK, itsekkin kaverin kanssa mietin tuota laatikkoa että voiko se olla tosiaan 5-vaihteinen...

Mutta jos käyt ko.autoa katsomassa (ja varmaan "tyypittämässäkin"), niin laita ihmeessä kommentteja tulemaan!!!
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ysivee kirjoitti: Mutta jos käyt ko.autoa katsomassa (ja varmaan "tyypittämässäkin"), niin laita ihmeessä kommentteja tulemaan!!!
Joo, kävin kattomassa ja auto oli sama mikä kuvassa, eli 4-vaiht 169kw malli, Italian tuonti. Harmi kun maalipinta oli paksun hiekkapölyn peitossa, niin ei sitä päässyt arvioimaan.
Hyvät asiat ensin: Auto oli minusta kohtuullisen siisti sisältä, normaalit käytön jäljet. Sen puolesta ei minusta mitään syytä epäillä koiruuksia. Konehuone siisti niinkuin liikkeiden autoissa aina. Maskissa suunnilleen saman verran kiveniskemiä kuin omassani.
Epäilyttäviä asioita: kaikki jarrusatulat tosiaan uusittu, ei voi ymmärtää miksi.. Kylmänä käynnistyksessä kuului ulinaa moniurahihnan tienoilta pari minuuttia, sitten hiljeni. Kone ei käynyt muutenkaan yhtä nätisti kuin omani (hieman jyrisevä käynti)Konepellin alla sisäpuolta kiertävät reunapellit olivat mattamustat ja epäilyttävän siistit, ihmettelin tätä koska omassani ne ovat kiiltävät. Joku voisi kertoa onko -01 mallissa muissakin näin vai onko auto ehkä mällätty ja kyhätty kasaan tarvikeosista.
70tkm huollosta ei ollut leimaa. 90tkm huoltoa ei oltu vielä tehty. Konpellin pumppu oli sökö ja toinen niistä puuttui kokonaan.. (On muuten kakkamaista yrittää tutkia moottoritilaa analyyttisesti kun toisella kädellä joutuu pitämään peltiä pystyssä ja vieressä seisoo flegmaattinen autokauppias joka ei noteeraa asiaa millään tavalla :)
Muuten en välttämättä epäilisi noita kilometrejä ainakaan kun omaani vertaan (vaikka piruko senkään kilometrejä voi mennä vannomaan :)
Italiassa ajellaan kesäolosuhteissa ympäri vuoden ja hiekkapölyä on ilmassa ja aurinko haalistaa. Sekin kuluttaa autoa, vaikka tietysti erilailla kuin Suomen olot.

Summasummarum: Omasta tuonti-aerosta on minulla vain hyviä kokemuksia, mutta itse en ostaisi tuota autoa, nuo muutamat asiat häiritsivät sen verran. Varsinkin puuttuva 70tkm leima ja koneen käyntiääni.
9000CS 2,3
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

KIITOS "Saappi Kuski" todella asiallisesta tilanneraportista!!!

Mukavaa että jollain foorumilla on vielä näin asiallista porukkaa - mutta Saabistit ovatkin tunnetusti "herrasmiehiä"... paitsi ehkä niiden rekan perässä letkassa ajelevien kateellisten mielestä, kun suabbi mies pyyhkäsee kerralla koko letkan ohi :wink:
Vastaa Viestiin