Tukkeutunut öljyloukku?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Airokolkki
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46

Tukkeutunut öljyloukku?

Viesti Kirjoittaja Airokolkki »

Potilaana -05 9-5 B235R.

Pisti tuossa silmään, että imusarja on ulkopinnoiltaan hyvinkin öljyinen, eikä vaikuta siltä että venttiilikoppa tai kaasuläppä mitenkään falskaisi.

Tuli siis vain mieleen että voikohan tuollainen ilmiö olla seurausta tukkeutuneesta huohotinsysteemin öljyloukosta? Taikka jokin huohotinletku siellä rikki ja öljyhöyryt pääsevät karkaamaan(?) Vai onko jollakulla ollut vastaavaa ja osaisi mutuilun perusteella sanoa suoraan, että mistähän tuota tulee?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tukkeutunut öljyloukku?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minulla on mennyt venttiilikoppaan menevä huohotinletkun muovinen takaiskuventtiili poikki. Se oli nätisti kiinni siinä paikallaan, mutta kun puolelta ja toiselta veti erilleen, niin katkeama näkyi. Viimeisimmän episodin jälkeen laitoin sen tilalle dieselin polttoainelinjan takaiskuventtiilin, joka on alumiinikuorinen. Katkenneesta venttiilistä voi huohotella öljyä sinne seudulle. Toinen mitä tulee mieleen on, olisiko kaasuläppäkotelon tiiviste huono tai ruuvit jopa löysällä? Ei se huohotuksessa kulkeva öljy lähtökohtaisesti sinne ulkopuolelle ihan helposti pääse.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin