Sytytystulpat - Aero 2004

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Nyt uutena tulokkaana Saab 9-5 Aero M2004.

Mitäs sytytystulppia ko. kulkineeseen pitäs käyttää?

Motonetissa kaupittelivat ensin Densoa, mutta ajattelin alkuperäisten olevan NGK:ta.

Itellä ei ole vielä edes suomenkielistä ohjekirjaa, koska auto on ruotsin auto alunperin.
SAAB
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1115
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja eegas »

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... t#p1128716
Tuossa ketju, haulla löytyi, selvittää tulppatyyppejä
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ehdottomasti vain ja ainostaan NGK-kynttilät kaikkiin Trionic saappeihin.

Eski
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Perusvarma valinta NGK BCPR7ES-11 tuohon, toimii polttoaineesta ja viritasosta riippumatta ennustettavasti. Jos pelkällä bensalla ajelet niin ohjekirjasta löytynee myös valmistajan aikoinaan hyväksymä platinatulppa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

No mä otin/ostin ne NGK BCPR6ES-11 tulpat.

Nää pitäs olla alkuperäisenäkin.

En oo vielä kattonu missä maassa ne on valmistettu.
SAAB
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Valmistusmaallla tuskin merkitystä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

kimmoisa kirjoitti:
La Kesä 29, 2024 20:06
No mä otin/ostin ne NGK BCPR6ES-11 tulpat.
Kutosen lämpöarvo on vapaastihengittävään ja ehkä vakioon matalapaineturboon. Seiskat tarvis olla täyspaineturbossa eli BCPR7ES-11
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Sytytystulpat - Aero 2004

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Jeps.

Tota kutosen lämpöarvolla olevaa tyrkyttivät Motonetistä, joten ajattelin että 9-5 tulis sellaset jostain syystä.

Mutta että seiska (7) olis se oikea lämpöarvo, sama mitä 9000 2,3 Turbossa on.

Täytyy mennä vaihtamaan.
SAAB
Vastaa Viestiin