Ulinaa konehuoneesta kylmällä
km
OT:
huono tsägä, vaikka eihän tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista
Niitähän vain ja ainoastaan syödään, banaanivaltion tuotteita siis
huono tsägä, vaikka eihän tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista

Niitähän vain ja ainoastaan syödään, banaanivaltion tuotteita siis

#1891
Ulinaa konehuoneessa

JTH63
Tuossa tuli mieleeni, että itsellä oli NG900:sessa tasapainoakselien ketju, joka piti "loppuun ajettun kuulalaakerin" helinää kylmänä muutamia minuutteja, kunnes helinä loppui kun kone lämpesi ja akselit alkoivat pyörimään taas mukana. Yleensä kulunut ketju pomppii kampiakselin rattaan yli josta tämä "kuulalaakerimainen helinä". Tämä ongelma oli noin 205t kohdalla 2.0T koneessa.
Poistin ketjun öljypohjan kautta dremelillä moottorin ollessa koneessa ja nyt noin 10t kilometriä takana menestyksekkäästi hiukka räyhäkkäämmän koneen kanssa. Herkempi ("kuin kevyempi vauhtipyörä") ja kuullostaa ehkä hiukka raaemmalta tuo äänikin... Kirjoittelinkin projektista ng900/og9-3 alueelle.
En sitten tiedä mitä vaatii että 9-5:sta saa öljypohjan pois, mutta ng900:sessa se tarkoitti apurungon irroitusta.
Kun selvittelin alussa vikaa niin poissuljin apulaitteet kun kylmänä otin moniurahihnan pois paikaltaan ja laitoin koneen pyörimään, jolloin mikään apulaite ei voinut aiheuttaa meteliä ja silti "helisi". Ei kannata pyörittittää sitten minuutteja, kun vesi ei kierrä koneessa...
Hook
ps. tuli pääsiäisenä rempattua taas ng900:sta. mm Viggenin kytkin luistavan vakion tilalle (alkoi luistamaan ketjun poiston jälkeen, kun vähemmän pyörivää massaa!) , nestekytkin vaijerin tilalle, h&r vieterit, vaidettua pakosarjan pultit, kun laitimmaiset oli katkennut sisään.. Kiitos osittain steg 3 ahtojen
pps. Vaihtoin itselle pumpun 1kk sitten, kun mittarissa 215t, kun olen kuullut tapauksista, että loppuu tossa 210-220 välillä. Ainakin tuo ng900/9-3 pumppu. liekkö 9-5:ssa sama?
Poistin ketjun öljypohjan kautta dremelillä moottorin ollessa koneessa ja nyt noin 10t kilometriä takana menestyksekkäästi hiukka räyhäkkäämmän koneen kanssa. Herkempi ("kuin kevyempi vauhtipyörä") ja kuullostaa ehkä hiukka raaemmalta tuo äänikin... Kirjoittelinkin projektista ng900/og9-3 alueelle.

En sitten tiedä mitä vaatii että 9-5:sta saa öljypohjan pois, mutta ng900:sessa se tarkoitti apurungon irroitusta.

Kun selvittelin alussa vikaa niin poissuljin apulaitteet kun kylmänä otin moniurahihnan pois paikaltaan ja laitoin koneen pyörimään, jolloin mikään apulaite ei voinut aiheuttaa meteliä ja silti "helisi". Ei kannata pyörittittää sitten minuutteja, kun vesi ei kierrä koneessa...

Hook
ps. tuli pääsiäisenä rempattua taas ng900:sta. mm Viggenin kytkin luistavan vakion tilalle (alkoi luistamaan ketjun poiston jälkeen, kun vähemmän pyörivää massaa!) , nestekytkin vaijerin tilalle, h&r vieterit, vaidettua pakosarjan pultit, kun laitimmaiset oli katkennut sisään.. Kiitos osittain steg 3 ahtojen

pps. Vaihtoin itselle pumpun 1kk sitten, kun mittarissa 215t, kun olen kuullut tapauksista, että loppuu tossa 210-220 välillä. Ainakin tuo ng900/9-3 pumppu. liekkö 9-5:ssa sama?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hyvä niin, jos vika löytyi.
Mua jäi vaivaamaan vaan tuo 9-5:sen bensapumppujuttu. Mitäs noi yleensä on kestäneet ennen vaihtoa? 200t? 300t? Onko joku jo joutunut vaihtamaan kun on lakannut pyörimästä? Sama pumppu kuin 9-3? Ei nyt satu olemaan epc:tä lähimmällä koneella..
Hook
Mua jäi vaivaamaan vaan tuo 9-5:sen bensapumppujuttu. Mitäs noi yleensä on kestäneet ennen vaihtoa? 200t? 300t? Onko joku jo joutunut vaihtamaan kun on lakannut pyörimästä? Sama pumppu kuin 9-3? Ei nyt satu olemaan epc:tä lähimmällä koneella..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Vuosimalli 2002, 2.0t, mittarissa vajaa 80 tkm.
Alkoi pitää jurinaa kylmänä, ääni tuli
apukuskin puolella moottorin etuosasta.
Ääntä vaikea kuvata, sellaista epämääräistä jurinaa.
Ei kuitenkaan mikään hihna.
Ääntä kuului parin minuutin ajan. Joskus jurina alkoi
heti moottorin käynnistyksen jälkeen, joskus minuutin tai pari
starttauksen jälkeen.
No, muutaman päivän kuuntelin ääntä, sitten soitto merkkihuoltoon,
aika huoltoon järjestyi kahden päivän päähän (yleensä parin viikon jono!).
Olivat avanneet öljypohjan, jokin karstoittunut sihti öljytilassa oli putsattu
(tai vaihdettu), kone kasaan ja uudet öljyt+suodatin.
Sain sen käsityksen (en ole teknisen puolen ihmisiä), että
karstoittunut sihti esti öljyn normaalin liikkumisen ja ääni tuli
jostain paine-/varoventtiilistä, joka päästi liikoja paineita pihalle.
Jurina loppui kuin seinään. Koko homma maahantuojan piikkiin!
Pitäisin tätä ensiluokkaisena palveluna!
Alkoi pitää jurinaa kylmänä, ääni tuli
apukuskin puolella moottorin etuosasta.
Ääntä vaikea kuvata, sellaista epämääräistä jurinaa.
Ei kuitenkaan mikään hihna.
Ääntä kuului parin minuutin ajan. Joskus jurina alkoi
heti moottorin käynnistyksen jälkeen, joskus minuutin tai pari
starttauksen jälkeen.
No, muutaman päivän kuuntelin ääntä, sitten soitto merkkihuoltoon,
aika huoltoon järjestyi kahden päivän päähän (yleensä parin viikon jono!).
Olivat avanneet öljypohjan, jokin karstoittunut sihti öljytilassa oli putsattu
(tai vaihdettu), kone kasaan ja uudet öljyt+suodatin.
Sain sen käsityksen (en ole teknisen puolen ihmisiä), että
karstoittunut sihti esti öljyn normaalin liikkumisen ja ääni tuli
jostain paine-/varoventtiilistä, joka päästi liikoja paineita pihalle.
Jurina loppui kuin seinään. Koko homma maahantuojan piikkiin!
Pitäisin tätä ensiluokkaisena palveluna!