Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Terve taas!
On nyt tuo uusi tulokas Saab 9-5 Aero huollossa. Se on vuosimallia 2004 ja ajettu noin 380 tkm.
Avattiin huollossa öljypohja puhdistusta varten, ja samalla tarkasteltiin laakereita.
Huomattiin niissä olevan kulumaa ja kampiakselin laakerikauloissa naarmuuntumisa tms. käytön jälkiä.
Onkos koneen laakerointi kuinka vaikea toimenpide?
Itse katselin että laakerit eivät kauheasti maksa.
Tosin auton kunto on vähän sellainen että en tiedä kannattaako tuota tehdä laakerointia, jos se maksaa paljon.
Jos vaan ajais vanhat laakerit loppuun. Eikö ne kestä kuitenkin aika kauan?
Ja onko koneessa nyt sitten käytetty huonoja ja likaisia öljyjä jos noilla kilsoilla oli käytön jälkiä?
Kyllä se kone vielä sivuäänettä käy...
On nyt tuo uusi tulokas Saab 9-5 Aero huollossa. Se on vuosimallia 2004 ja ajettu noin 380 tkm.
Avattiin huollossa öljypohja puhdistusta varten, ja samalla tarkasteltiin laakereita.
Huomattiin niissä olevan kulumaa ja kampiakselin laakerikauloissa naarmuuntumisa tms. käytön jälkiä.
Onkos koneen laakerointi kuinka vaikea toimenpide?
Itse katselin että laakerit eivät kauheasti maksa.
Tosin auton kunto on vähän sellainen että en tiedä kannattaako tuota tehdä laakerointia, jos se maksaa paljon.
Jos vaan ajais vanhat laakerit loppuun. Eikö ne kestä kuitenkin aika kauan?
Ja onko koneessa nyt sitten käytetty huonoja ja likaisia öljyjä jos noilla kilsoilla oli käytön jälkiä?
Kyllä se kone vielä sivuäänettä käy...
SAAB
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Siis oot vieny auton huoltoon laakereiden tarkistusta varten, niin ilmiselvää että et todellakaan oo ite tekemässä laakerien vaihtoa?
Olisit kysyny huollosta mitä maksaa ja onko vaikeaa
Muutenkin tää sun postaaminen on lähteny vähä lapasesta, hakua ja nettiä lukemalla olisit saanu parempia vastauksia abaut kaikkeen mitä oot kyselly.
Olisit kysyny huollosta mitä maksaa ja onko vaikeaa

Muutenkin tää sun postaaminen on lähteny vähä lapasesta, hakua ja nettiä lukemalla olisit saanu parempia vastauksia abaut kaikkeen mitä oot kyselly.
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Re: Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Motonet glyco kampiakselin pitkittäislaakeri 8e, runkolaakerisarja 65e, kiertokangenlaakerit 50e.
Jos alakerta jo auki niin vaihtoon menee parisen tuntia.
Ota jakoketjun kiristin löysälle ennen vaihtoa.
Jos alakerta jo auki niin vaihtoon menee parisen tuntia.
Ota jakoketjun kiristin löysälle ennen vaihtoa.
Re: Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Jep, komppaan tätä.tonnaritomppa kirjoitti: ↑To Heinä 18, 2024 09:36Siis oot vieny auton huoltoon laakereiden tarkistusta varten, niin ilmiselvää että et todellakaan oo ite tekemässä laakerien vaihtoa?
Olisit kysyny huollosta mitä maksaa ja onko vaikeaa![]()
Muutenkin tää sun postaaminen on lähteny vähä lapasesta, hakua ja nettiä lukemalla olisit saanu parempia vastauksia abaut kaikkeen mitä oot kyselly.
Ja koittaa selvittää ongelmia pala kerrallaan, kun uutta tietoa löytyy. Nythän tässä on kyselty turbo-, kansi-, ja laakerirempat, viimeksimainitusta ainoaa faktaa käsittääkseni (pahoittelen madollisesti missatusta viestistä) on postattu tänne.
Mulla ainakin on kristallipallo edelleen hukassa

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Sanoisin että myyntipuolelle ilmestynyt tehdasuusi B235-moottori on edullisempi kuin kunnollinen koneremppa. Lisäksi vanhan moottorin voi vielä myydä eteenpäin, kyllä sille löytyy ostaja.
https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/3149283
Edit: Näköjään se on mennyt jo
https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/3149283
Edit: Näköjään se on mennyt jo

#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Moottorin laakerointi - Saab 9-5 Aero
Paljonko tuossa oli pyynti?ippe kirjoitti: ↑La Heinä 20, 2024 09:21Sanoisin että myyntipuolelle ilmestynyt tehdasuusi B235-moottori on edullisempi kuin kunnollinen koneremppa. Lisäksi vanhan moottorin voi vielä myydä eteenpäin, kyllä sille löytyy ostaja.
https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/3149283
Edit: Näköjään se on mennyt jo![]()
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26