Tyhjäkäynti huonoa automaatilla P ja N asennoissa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
khk
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Heinä 09, 2013 11:16
Paikkakunta: Espoo

Tyhjäkäynti huonoa automaatilla P ja N asennoissa

Viesti Kirjoittaja khk »

Mistä mahtaa johtua se, että tyhkäkäynti on automaatin P ja N -asennoissa huonoa, vaikka ei ollenkaan oireile D tai R -asennoissa?

Joitain puutteita saattaa olla alipaineletkuissa, en itse niitä osaa tunnistaa/etsiä/korjata, täytyy viedä asian tuntevalle korjaajalle, mutta mahtaako tämäkin ongelma liittyä mahdollisesti niihin?
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 419
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Tyhjäkäynti huonoa automaatilla P ja N asennoissa

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Minulla oli sellaista ongelmaa 9-5:ssa, että liikennevaloissa tuntui, että sammuu. Lopulta syyksi paljastui vikaantunut kaasuläppäkoneisto. Tämä siis oireili kyllä myös D:llä kun auto oli joutokäynnillä.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Tyhjäkäynti huonoa automaatilla P ja N asennoissa

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

khk kirjoitti:
Su Elo 04, 2024 10:46
Mistä mahtaa johtua se, että tyhkäkäynti on automaatin P ja N -asennoissa huonoa, vaikka ei ollenkaan oireile D tai R -asennoissa?

Joitain puutteita saattaa olla alipaineletkuissa, en itse niitä osaa tunnistaa/etsiä/korjata, täytyy viedä asian tuntevalle korjaajalle, mutta mahtaako tämäkin ongelma liittyä mahdollisesti niihin?
Vaihde päällä on korotettu tyhjäkäynti jota pystyy tech2:lla säätämään.
Liikennevaloissa oma pyrkii eteen päin koko ajan d päällä joka rasittaa laatikon sisuskaluja öljyn kuumentuessa ja kitkapintojen kuluessa.
Päivitetyllä ohjelmalla läppävaihteilla ongelmaa ei ole ja saa vaikka 2. pykälän valituksi suoraan paikallaan, tällä saa ripeän lähdön jos haluaa.
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhjäkäynti huonoa automaatilla P ja N asennoissa

Viesti Kirjoittaja HEV »

Monikossa kirjoitti:
Su Elo 04, 2024 11:38

Vaihde päällä on korotettu tyhjäkäynti jota pystyy tech2:lla säätämään.
Joskus oli samaa OGkolkissa ja syyksi osoittautui karstarantu läppäkotelossa juuri siinä kohdassa, missä läppä on tyhjäkäynnillä - ahdisti siis virtausta. Korotetulla tyhjäkäynnillä läppä siirtyi aavistuksen aukipäin ja siis puhtaaseen paikkaan, jolloin kaikki toimi oikein. Karsta lähti kaasuttimen puhdistusaineella.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Vastaa Viestiin