Kiitoksia! Niinpä vähän ounastelinkin, että pari vuotta sitten hyväksi sanottu Motonetin osanumero ei välttämättä enää ole hyvä. No eipähän tarvitse rapsutella silikoneja kun seuraavaksi vaihtaa.tonnaritomppa kirjoitti: ↑Su Kesä 18, 2023 08:01pro parts sweden on surkein tarvikeosa saabeihin, laittaisit mielummin elring tai VR
VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
PPS on pakkaaja eikä osavalmistaja, ja PPS pakkaa paketteihinsa mitä tahansa aina tarvikkeen ja OE-laatuisen väliltä. Joten ei voida yksiselitteisesti sanoa, että minkälaatuista tavaraa PPS:n paketeissa on.ranettaja kirjoitti: ↑Su Kesä 18, 2023 17:36Kiitoksia! Niinpä vähän ounastelinkin, että pari vuotta sitten hyväksi sanottu Motonetin osanumero ei välttämättä enää ole hyvä. No eipähän tarvitse rapsutella silikoneja kun seuraavaksi vaihtaa.tonnaritomppa kirjoitti: ↑Su Kesä 18, 2023 08:01pro parts sweden on surkein tarvikeosa saabeihin, laittaisit mielummin elring tai VR
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Motonetissä kannattaa kysyä mitä valmistajaa on hyllyssä ja mitä saa tilattua. Itsellekkin tilasin Elringiä, kun hyllyssä oli vain pro partsia, joka ei käsissä pyörittelemällä vakuuttanut ollenkaan.ranettaja kirjoitti: ↑Su Kesä 18, 2023 17:36Kiitoksia! Niinpä vähän ounastelinkin, että pari vuotta sitten hyväksi sanottu Motonetin osanumero ei välttämättä enää ole hyvä. No eipähän tarvitse rapsutella silikoneja kun seuraavaksi vaihtaa.tonnaritomppa kirjoitti: ↑Su Kesä 18, 2023 08:01pro parts sweden on surkein tarvikeosa saabeihin, laittaisit mielummin elring tai VR
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Päivitystä tähän. Näköjään ihan sama kummalle kuuluisalle Saab-huollolle vie, niin silikonilla laitetaan ja vuoden kestää. Itse jos kokeilee ilman silikonia, niin kestää kaksi päivää tai kaksi viikkoa.
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Sama juttu täällä, olen huolella laitettu ilman tiivisteliima ja momentilla, mutta silti vuotaa "tulpan" nurkalla öljyt pihalle, huoman kun rasittaa kone vähän enemmän, niin vuotaa enemmänknin. Olen yrittänyt kokeila kaikki huohotusletkut ja takaiskuventilit ettei ny kannen alle sitten nousis painetta sen takia... Nyt kun oli kansi viimeksi irti kokeilin laittaa linjaali vasten, siinä on n 0,5mm taipuma tohon nurkkaan missä vuotaakin. En tiedä jos näissä kuuluu olla vähän "toleransseja" tai olisko niin että kun konelämpö nousee niin se taipuu vielä hieman enemmän ja siks vuotaa
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Oikea alkuperäinen tiiviste on langan paksuudeltaan paksumpi vrt.tarvike.
Ei ole alkuperäisellä vuotanut ainakaan 3v mitä ollut paikallaan, tilasin pro-carilta aikoinaan.
Tarvikkeet kestää jos kiristää tasaisesti niin tiukkaan kuin saa korkkaamatta kierrettä.
Ei ole alkuperäisellä vuotanut ainakaan 3v mitä ollut paikallaan, tilasin pro-carilta aikoinaan.
Tarvikkeet kestää jos kiristää tasaisesti niin tiukkaan kuin saa korkkaamatta kierrettä.
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Originaalissa on mitat oikein. Vaihdoin kopan tiivisteet femmaan ja on jo 197000km pysynyt tiiviinä vaihdon jälkeen. Laitoin kontaktiliimaa niihin jyrkkien mutkien kohtiin koneen vauhtipyörän puolipäässä. Joku tippa taisi tulla sinne tänne pitämään, jotta on helpompi asentaa. Vaseliini on kanssa tullut toisen auton kanssa kokeiltua. Ihan ok sekin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Elring vaikutti myös mittatarkalta, kun keväällä moisen vaihdoin. Ei sekään ilman runsasta vaseliinin käyttöä urissa pysynyt, mutta tuntui koppaa momenttiin vedettäessä tiivistävän hyvin.
Vajaa parikymppiä Saksan Amazonista.
Aiheesta hieman sivuun poiketen: Millä helkkarin reikätorxilla sen nokka-akselin perässä olevan tulpan pukin saa auki? Parista laadukkaasta sarjasta olen sen torxin vetänyt mutkalle, eikä pukin ruuvit ole inahtaneetkaan. Pitääkö koittaa nätisti jollain iskevällä koneella?
Vajaa parikymppiä Saksan Amazonista.
Aiheesta hieman sivuun poiketen: Millä helkkarin reikätorxilla sen nokka-akselin perässä olevan tulpan pukin saa auki? Parista laadukkaasta sarjasta olen sen torxin vetänyt mutkalle, eikä pukin ruuvit ole inahtaneetkaan. Pitääkö koittaa nätisti jollain iskevällä koneella?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Puhdista se torxkolo hyvin, pistä pelkkä kärki paikalleen ja lyö vasaralla siihen torxiin mitä nyt uskallat.Termos kirjoitti: ↑Ma Elo 19, 2024 22:51Elring vaikutti myös mittatarkalta, kun keväällä moisen vaihdoin. Ei sekään ilman runsasta vaseliinin käyttöä urissa pysynyt, mutta tuntui koppaa momenttiin vedettäessä tiivistävän hyvin.
Vajaa parikymppiä Saksan Amazonista.
Aiheesta hieman sivuun poiketen: Millä helkkarin reikätorxilla sen nokka-akselin perässä olevan tulpan pukin saa auki? Parista laadukkaasta sarjasta olen sen torxin vetänyt mutkalle, eikä pukin ruuvit ole inahtaneetkaan. Pitääkö koittaa nätisti jollain iskevällä koneella?
Tärähdys tekee sen et pultti liikahtaa satkuja tehden kierteestä "väljän" ja varsinkin alumiini/teräs toimii erittäin hyvin.
Kuumia antamalla toinen vaihtoehto, mut tolla ekalla irronnu aina.
Sen tapin saa keskeltä poikki vääntelemällä jollain pienellä taltalla tjms., poraa pykälän isomman reiän jonkun matkaa ei kummiskaan niin syvää et kanta irtoo(lastut tarkkaan talteen) ja lyö tiukkaan pykälää isomman torxkären, tämä viimeinen vaihtoehto kun kanta nylpätty.
Uudet pultit, käy mitkä vaan kunhan kierre ja pituus sama.
Tuossa työkalu mikä tekee saman vielä vääntäen lisäksi.
Tommosella parinkympin tatilla on tullu aukastua useampi pultti:
https://youtu.be/zVnyAiGRwsI?si=VcPPxgBdqg776QIw
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Elring todettu toimivaksi. Aeromotorsissa tällä hetkellä hinta n. 14€.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
Elringille ääni täältäkin.
Vaseliinia olen laittanut uraan koko matkalle ohuesti. Samoin koko matkalle tiivisteen vastapuolelle. Tiivistepintojen huolellinen puhdistus ensin luonnollisesti.
Kiristys oikeassa järjestyksessä https://saabwisonline.com/images/9600/i ... 21b605.jpg ja momenttiin 15nm.
Vaseliinia olen laittanut uraan koko matkalle ohuesti. Samoin koko matkalle tiivisteen vastapuolelle. Tiivistepintojen huolellinen puhdistus ensin luonnollisesti.
Kiristys oikeassa järjestyksessä https://saabwisonline.com/images/9600/i ... 21b605.jpg ja momenttiin 15nm.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Re: VENTTIILIKOPAN TIIVISTE
No voi hele.. , kokonaan unohtanut iskumeisselin olemassaolon.Monikossa kirjoitti: ↑Ti Elo 20, 2024 04:18
Tuossa työkalu mikä tekee saman vielä vääntäen lisäksi.
Tommosella parinkympin tatilla on tullu aukastua useampi pultti:
https://youtu.be/zVnyAiGRwsI?si=VcPPxgBdqg776QIw
Siellähän se tallin kaapissa möllötti jouten

Kiitti muistakin vinkeistä, testaan tuota meisseliä seuraavaksi, jos tulpan öljyvuoto vielä pahenee.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen