Nyt tulisi tarpeeseen hyvät neuvot foorumin viisailta guruilta. Femma 2.3t vm. 98, man., päälle 310tkm ajettu, josta viinasoftalla noin 150tkm. Aluksi auto kolme kertaa lyhyen sisään jätti käynnistymättä jäähtyvällä koneella eli aiemmin ajettuna. Kampiakselin asentoanturi vaihdettu aikanaan vuosia sitten. Käynnistysyritys oli jotenkin merkillinen, aika nopeasti ohi ja opensidistä koodi 5636 (varashälytintä autossa ei ole, kaksien avaimien paristot tämän jälkeen vaihdettu). Starttiyritysten välissä kuului ihmeellistä napsuntaa sytytysvirralla ehkä rintapellin suunnalta. Akkukaapelin lyhyen irroituksen jälkeen auto lähti ns. normaalisti käyntiin, mutta tämän auto tämän jälkeen laittanut limp homen päälle, jolla tyhjäkäyntikierrokset noin 500, kun limp homen mekaanisen poistamisen ja akkukaapelin oltua irti pidemmän aikaa jälkeen normaalit kierrokset.
Viisastumisyritys Foorumin selailun myötä ja vaihdettu toiseen käytettyyn kaasuläppäkoteloon.
Uudella (käytetyllä) kotelolla samanlaiset ongelmat, ”resetoinnin jälkeen” aluksi käy joitain minuutteja kunnes tyhjäkäynti menee aivan olemattomaksi. Sytystysvirta päälle, relemäinen napsutus rintapellin luota, limppu taas päällä, check engine-valo päällä, kaasulla käyntiin ja ajaminen mahdollista rajoitetusti. Toisella sytkäkasetilla samat kuviot. Open Sidistä saatavilla infoa, jos vaan tietäisi mitä tämän Saabismin sairautta omaavan harrasteautoilijan pitäisi etsiä
