Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Onko tietoa käykö VM.2002 olevaan 55-50sn vaihteiston venttiilikoneistoon, jossa kirjain A niin B kirjaimella oleva venttiilikoneisto? A kirjaimella olevaa koneistoa ei löydy yhtään mistään ja B kirjaimella olevia on pilvin pimein.
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Suoraan en osaa sanoa, mutta googlaa Sonnax, solenoidivalmistaja, muistaakseni siinä oli jotai noista....
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Saako kysyä syytä miksi vaihdat venttiilipesän?
Jos ei perus solenoidivika ole niin painevuodot laatikkoon menevistä kahdesta tiivisteistä aiheuttaa häiriöitä ja löystyvät venttiilipesän kasaus pultit, mm.ei vaihtele niin kuin pitäs eikä lukitse.
Jos ei perus solenoidivika ole niin painevuodot laatikkoon menevistä kahdesta tiivisteistä aiheuttaa häiriöitä ja löystyvät venttiilipesän kasaus pultit, mm.ei vaihtele niin kuin pitäs eikä lukitse.
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Mitä tarkoitat noilla laatikkoon menevillä tiivisteillä? Lauhduttimelle meneviä putkia ja niiden tiivisteitä?
Vaihdot takkuaa ja nykii välillä voimakkaasti. Kylmänä edes jotenkin siedettävä, lämmettyä alkaa erittäin häiritse nykiminen vaihtaessa.
Onko tietoa käykö tuohon 55-50sn FA57C paikalle 55-51sn FA57C vaihteisto? Niitä näyttää olevan tarjolla.
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Venttiilipesän takana laatikon lohkon välisiä tiivisteitä ja yllättäen ei löydy joka kaupasta käypästä.MikkoT kirjoitti: ↑Su Marras 10, 2024 09:54Mitä tarkoitat noilla laatikkoon menevillä tiivisteillä? Lauhduttimelle meneviä putkia ja niiden tiivisteitä?
Vaihdot takkuaa ja nykii välillä voimakkaasti. Kylmänä edes jotenkin siedettävä, lämmettyä alkaa erittäin häiritse nykiminen vaihtaessa.
Onko tietoa käykö tuohon 55-50sn FA57C paikalle 55-51sn FA57C vaihteisto? Niitä näyttää olevan tarjolla.
Oma 5v laatikko tekee samaa öljyjen kuumennetua ja tässä vehkeessä johtuu omasta käytöstä st3+ kilsoja n.400tkm eli laatikko vetää viimesiä.
Ei tietoa venttiilipesien sopivuudesta, ite vaihtanu 5v->5v, 4v->4v laatikosta toiseen katsomatta numeroita ja hyvin on toiminu.
Laatikon softan päivitystä voi myös kokeilla, auttanu joihinkin ja wississäkin mainostetaan myös päivitystä.
Öljyn määrän mittaus kone käynnissä ja oikea laatu tärkeä.
Edit.jos tekki käytössä niin vois katella onko kaasuläppäkotelo tikissään kun kotelo ja automaattilaatikko tarvii toistensa tietoja vaihdoissa yms.
Virallista tietoa paperilla ei ole näyttää, mutta kotelon vaihdolla parani yhdestä automaatista käytös.
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Tää tekee niin, kun vaihtuu kolmoselle niin kierrokset nousee ensin reilusti ja sit nytkähtää kun vaihtuu vaihde. Vaihdoin toisesta laatikosta solenoidit, niillä parani, ennen sitä potkas kun vaihtui kolmonen ja kun pakin laittoi niin se ei kytkeytynyt kunnolla, paukkui vaan kun peruutti. Nyt pakkikin toimii paremmin.
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Kato tikusta onko öljy puhtaan punaista vai rusehtavaa.
Rusehtava haiseekin palaneelta ja vaihdon tarpeessa joka tehtävä huuhtelemalla koko järjestelmä.
Suunnilleen näin tehny ite, ~4l ulos->~4l sisään->lauhuttimelta tuleva letku irti->kone käyntiin->->~4l ulos ja ~4l sisään.
Uusi öljy työntää vanhat edessään pois lauhduttimen letkusta en muista ulkoa kumpi irti, tarkemmat ohjeet löytyy täältäkin.
Tekillä voi solennoideja ohjata ja testata aiheutuuko rytkäytys solennoidista vai vuodoista jonnekkin lukemalla laatikon paineita.
Tästä taisin ohjeet löytää wissistä.
Rusehtava haiseekin palaneelta ja vaihdon tarpeessa joka tehtävä huuhtelemalla koko järjestelmä.
Suunnilleen näin tehny ite, ~4l ulos->~4l sisään->lauhuttimelta tuleva letku irti->kone käyntiin->->~4l ulos ja ~4l sisään.
Uusi öljy työntää vanhat edessään pois lauhduttimen letkusta en muista ulkoa kumpi irti, tarkemmat ohjeet löytyy täältäkin.
Tekillä voi solennoideja ohjata ja testata aiheutuuko rytkäytys solennoidista vai vuodoista jonnekkin lukemalla laatikon paineita.
Tästä taisin ohjeet löytää wissistä.
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Uudet öljyt on, vaihdettu huuhtelemalla...
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
Tommosta kierrosten hyppäystä oli meidän femman askissa ja sitten vaihde kuin lekalla päälle. Mie laitoin sonaxin shift-kitin. Se auttoi vuosia eteenpäin. Nyt on taas alkanut vähän tekemään sitä samaa, että kierrokset käy joskus korkeammalla ennen kuin saa pykälän vaihtumaan. Shift-kitin sisällössä saattoi tärkeintä olla ne tiivisteet lohkojen väliin. Omaan saatan uusia tiivisteet, jos vielä pidän autoa, mutta parhaiten ongelmaan auttaa ainakin meidän autossa, että kiihdyttäessä kiihdytetään eikä hissutella. Semmosessa lutuuttamisajossa jossain kaupungissa madellessa se oikku on ollut kiusallisin. Pakki on kyllä aina toiminut hyvin, kunhan antaa kylmäkäynnistyskierrosluvun laskea alle tonniin. Muuten kyllä lähdetään rivakasti ruudusta, ellei jarrua polje kunnolla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
En tiedä liittyykö kyseiseen ongelmaan, mutta itellä my:2002 automaatti 5v 9-5 oli ongelmana että nykäisi mukavasti kun laittoi esim p-r jne... muuten laatikko pelasi suht hyvin esimerkiksi ei luistanut, mutta oli limp tilassa joten d.llä oli käytössä 4 kokoajan ja L.llä 2 tai 3.nen jolla pääsi hyvin liikkeelle ja muistaakseni antoi vikakoodin 0743 ja aluksi luulin että vika olisi solenoidissa, mutta vika paikallistettiin lopuksi laatikon ohjaus boxiin hansikas lokerikon takana olevaan, tuli laitettua uudemman mallisen boxi my: 2007 muistaakseni ja sillä alkoikin toimia, mutta vielä vaatis ehkä uudelleen ohjelmointia säätöä.
Saab 9-5 A 2.3t stw
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Automaattivaihteiston venttiilikoneisto
https://www.automaticchoice.com/en/5550-vb07
Info
Front valve body casting (Early style)
- 5550.VB07 (valve body top cover, replaces a "NO" stamp for a "C" stamp)
- 5550.VB08 (valve body top cover, replaces a "A" stamp for a "B" stamp)
Info
Front valve body casting (Early style)
- 5550.VB07 (valve body top cover, replaces a "NO" stamp for a "C" stamp)
- 5550.VB08 (valve body top cover, replaces a "A" stamp for a "B" stamp)
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03