Nyt varmaan olis sen vaihto edessä.
Pystyykö pelkän takaiskun vaihtamaan ja käykö tämä siihen
https://www.puuilo.fi/bl-valiventtiili- ... RVKSwXsMVk
Vai pitääkö se muutaman kympin osa ostaa. Ja vaihtaa putkineen?
-07 Vm 2.3T eli uudemmalla huohotuksella
Maptunista löytyi
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... 04-10.html
Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Saab 9-3 Turbo -02
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Re: Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Eiköhän tuo toimi, kuumailmapuhaltimen avulla vanha pois ja uutta tilalle sitten tarvittaessa letkulla ja klemmareilla varmistaa. Säästö on ranetuksesta tosin aika pieni kun tuo uusi letku marmorilla maksaa n.50€.Bäri01 kirjoitti: ↑Ma Marras 18, 2024 18:58Nyt varmaan olis sen vaihto edessä.
Pystyykö pelkän takaiskun vaihtamaan ja käykö tämä siihen
https://www.puuilo.fi/bl-valiventtiili- ... RVKSwXsMVk
Vai pitääkö se muutaman kympin osa ostaa. Ja vaihtaa putkineen?
Re: Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Näyttää saavan vaan muovisella takaiskulla, tuo voisi olla kestävämpi. Myös vähän ilkeässä paikkaa se putken toinen pää missä lukitus.vrs2 kirjoitti: ↑Ma Marras 18, 2024 19:17Eiköhän tuo toimi, kuumailmapuhaltimen avulla vanha pois ja uutta tilalle sitten tarvittaessa letkulla ja klemmareilla varmistaa. Säästö on ranetuksesta tosin aika pieni kun tuo uusi letku marmorilla maksaa n.50€.Bäri01 kirjoitti: ↑Ma Marras 18, 2024 18:58Nyt varmaan olis sen vaihto edessä.
Pystyykö pelkän takaiskun vaihtamaan ja käykö tämä siihen
https://www.puuilo.fi/bl-valiventtiili- ... RVKSwXsMVk
Vai pitääkö se muutaman kympin osa ostaa. Ja vaihtaa putkineen?
Saab 9-3 Turbo -02
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Re: Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Eikö tuon takaiskun keruusäiliölle menevä putki ole sellaista kovamuovista tavaraa? Aika ilkeetä siihen on pelkkää takaiskuventtiiliä vaihtaa.
Maptunilla on tuollainen alumiiniversio takaiskusta kera letkun/putken, kuvassa näyttää originaalin kovamuoviputken kaltaiselta:
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... 5-04-.html
Hinta on kohdillaan, mutta Maptun veloittaa joskus liikaa toimituskuluja. Tälle osalle kuitenkin kohtuulliset 12,61€ (DHL)
Tuon keruusäiliön liittimen lukitusklipsit on helppoa painaa sisään sopivalla lista-avaimella, kokoa en nyt muista
Maptunilla on tuollainen alumiiniversio takaiskusta kera letkun/putken, kuvassa näyttää originaalin kovamuoviputken kaltaiselta:
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... 5-04-.html
Hinta on kohdillaan, mutta Maptun veloittaa joskus liikaa toimituskuluja. Tälle osalle kuitenkin kohtuulliset 12,61€ (DHL)
Tuon keruusäiliön liittimen lukitusklipsit on helppoa painaa sisään sopivalla lista-avaimella, kokoa en nyt muista

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Joku on tuon haukkunut arvosteluissa. Myös niitä pelkkiä takaiskuja löytyy maptuniltq ja hyvät arvostelut saanu.Termos kirjoitti: ↑Ti Marras 19, 2024 00:19Eikö tuon takaiskun keruusäiliölle menevä putki ole sellaista kovamuovista tavaraa? Aika ilkeetä siihen on pelkkää takaiskuventtiiliä vaihtaa.
Maptunilla on tuollainen alumiiniversio takaiskusta kera letkun/putken, kuvassa näyttää originaalin kovamuoviputken kaltaiselta:
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... 5-04-.html
Hinta on kohdillaan, mutta Maptun veloittaa joskus liikaa toimituskuluja. Tälle osalle kuitenkin kohtuulliset 12,61€ (DHL)
Tuon keruusäiliön liittimen lukitusklipsit on helppoa painaa sisään sopivalla lista-avaimella, kokoa en nyt muista![]()
Saab 9-3 Turbo -02
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Re: Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Sen letkun saa öljyloukolta aika helposti irti:
Auton keula ylös ja pukit alle, sitten vaan selällään alle hyvän valon kanssa ja sitten vaan ujuttaa käsi sinne putken liittimeen ja puristaa näpeillä lujaa niistä valkoisista ja samalla vetää. Tuo kiintoavain on varmaan hyvä konsti.
Auton keula ylös ja pukit alle, sitten vaan selällään alle hyvän valon kanssa ja sitten vaan ujuttaa käsi sinne putken liittimeen ja puristaa näpeillä lujaa niistä valkoisista ja samalla vetää. Tuo kiintoavain on varmaan hyvä konsti.
Re: Öljytikun viereinen takaiskun vaihto.
Mie joskus laitoin Saabin originaalin putken ja se katkesi samalla tapaa kuin vanhakin jonkun vuoden päästä. Ostin Puuilosta tommosen alumiinisen takaiskuventtiilin ja survoin sen siihen putkeen. Hyvin on toiminut ja oli halpa korjaus. En nyt ole ihan varma, oliko se tosiaan 10mm karalla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01