Moro,
-07 Aero wagonissa ois navillinen radio ja tehtaalta Harman Kardon subbri löytyy takakontista.
Vissiin "vaan" 6,5" tuo tehtaalta tullut niin miten menee kytkennät jos jättää alkuperäisen soittimen ja laittaa toisen vahvistimen ja subin takakonttiin?
Ei tahdo enää riittää tuo 17-vanha äänentoisto ainakaan basson puolesta kun -04vm C5 karvalakki citroenissa jo ilman subwooferiakin parempi äänentoisto.
Lisäksi vinkkejä vastaan miten saada helpoiten johdot takakonttiin?
Viirun Harman Kardon subbari päivitys.
Viirun Harman Kardon subbari päivitys.
Saab 9-3 Turbo -02
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Re: Viirun Harman Kardon subbari päivitys.
Lähdetään siitä, että pitääkö takaovien kaiuttimien olla toiminnassa?
Jos pitää, niin helpoin vaihtoehto on hommata vahvistin kaiutintasoisilla sisäänmenoilla. Siinä törmätään ehkä sellaiseen ongelmaan, että koska femmojen orggisvahvarit hoitavat jakotaajuudet kaiuttimille, niin riittääkö alkuperäiselle "subbarille" syötetty taajuuskaista oikealle subwooferille.
Meillä on sedan-viiru Densolla, sen hattuhyllyn subbarit tuntuivat toistavan kohtuullisen alas, mutta en saanut aikaiseksi mittailla toistoa, ennen paremman äänentoiston virittelyä.
Jos takaovien kaiuttimille ei ole käyttöä, saat lisävahvistimelle täyden taajuuskaistan linjatasoisena, mutta signaali on balansoitu. Voin kirjoitella asiasta lisää, foorumin haullakin löytyy juttua ko. asiasta.
Tulipellissä, kuskin puolella, on iso kumitulppa johtosarjalle. Sen läpi sai sujuteltua 35 neliömillisen kaapelin nätisti läpi. Iskaritolpan juuressa akun takana on joutilas muovimutteri, siihen saa virtajohdon sulakekotelon toisen pään kiinni. Toinen pää vaikka siihen lähellä olevaan maadoituspisteeseen alumiinisen reikänauhan avustuksella.
Jos pitää, niin helpoin vaihtoehto on hommata vahvistin kaiutintasoisilla sisäänmenoilla. Siinä törmätään ehkä sellaiseen ongelmaan, että koska femmojen orggisvahvarit hoitavat jakotaajuudet kaiuttimille, niin riittääkö alkuperäiselle "subbarille" syötetty taajuuskaista oikealle subwooferille.
Meillä on sedan-viiru Densolla, sen hattuhyllyn subbarit tuntuivat toistavan kohtuullisen alas, mutta en saanut aikaiseksi mittailla toistoa, ennen paremman äänentoiston virittelyä.
Jos takaovien kaiuttimille ei ole käyttöä, saat lisävahvistimelle täyden taajuuskaistan linjatasoisena, mutta signaali on balansoitu. Voin kirjoitella asiasta lisää, foorumin haullakin löytyy juttua ko. asiasta.
Tulipellissä, kuskin puolella, on iso kumitulppa johtosarjalle. Sen läpi sai sujuteltua 35 neliömillisen kaapelin nätisti läpi. Iskaritolpan juuressa akun takana on joutilas muovimutteri, siihen saa virtajohdon sulakekotelon toisen pään kiinni. Toinen pää vaikka siihen lähellä olevaan maadoituspisteeseen alumiinisen reikänauhan avustuksella.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen