tarttis leimalle fixata 9-5 takaovien alahelmat jollain.. molemmin puolin melko haperoa pelti n. 5cm x 5cm. alalta. ulkopuolella jo reikä.
millähän kannattais pinta paikata jotta menee katsastuksessa läpi. ovi ei vissiin kantava rakenne; eli tarviiko olla silloin samaa materiaalia kuin alkuperäinen pinta, eli peltiä?
pudjetti on luokkaa TEE-SE-ITSE, eli ei pajalle, eikä hitsi vehkeitä itellä, joten ajatuksena olis tyyliin lasikuidutus/ pellinpalan mallaus massalla rälläköityyn reikään?
ja 2-komponentti epoksilla pohjat? EHDOTTAKAA viisaammat rohkeasti paikka metodeja!
Uutta ovea tosiaan. Ja aika huonot ovet menee leimaltakin. Toki ne voi paikata millä tykkää, mutta kunnolla tehden työmäärä on hirveä vs käytetyn, hyvän oven vaihtaminen.
Multakin löytyy hyväkuntoset takaluukut femmaan jos tarve on.
onneksi kerkäsin suojata isän hyvä kuntoisesta 400tkm ajetusta kaikki mukaanlukien ovet, veljen autossa tuli todettua että uuden hakeminen on aika edukasta ja helppoa mutta jos pieni vika niin ikinä hän ei ole paha asia jos saa pelastettua yhden oven
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Joo ei mitään järkeä alkaa korjaileen ovia. Käytettyjä kovapeltisiä vähäruosteisia ovia oikealla värikoodilla voi saada muutamalla kympillä esim tältä foorumilta.
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
Omasta otin joskus oven alaosan muovilistan irti. Aikamoista hiekkamuhjua oli siellä välissä oven maalipintaa hieromassa. Kun ovet ovat vielä hyvässä kunnossa, niin kannattaa käyttää alalistat irti ja suojata ovien alaosat. Samoin myös verhoilu auki ja sisäpuolelta saumakohtiin kotelosuoja. Sedanissa ja farkussa on sitten hieman erilaiset takaovet.
No siis halvalla törkeitä korjauksia nopeasti. Ruostereikä menee kyllä näin tukkoon. Esim. Ovessa joku peukalo kokoinen reikä, mutta muuten kovaa peltiä ympärillä. Hio rälläkältä ruoste pois. Sitten hakkaa reikää reunoilta sisään vasaralla, jotta pelti on kuopalla. Sitten jotain reiän taakse, pellinpala, tai jos ei mitään muuta keksi pahvia. Lasikuitukitillä reikä tukkoon, mutta ei tarvitse tehdä vielä mitään huippuhyvää jälkeä. Kun kovettunut, hio kulmahiomakoneella pellin pintaa alemmaksi. Puhdistus paineilmalla ja hienokitillä siistiminen muotoon. Puhdistus tinnerillä ja pohjamaalia ja pintamaalia. Kotelon sisälle öljyä, niin tommonen varmaan tovereiden mielestä ala-arvoinen paikkaus kestää kokemusteni mukaan parhaimmillaan vuosikausia, kun vesi ei pääse ruostuttamaam peltiä. Muista että ei kantavissa kohdissa ruoste ei käsittääkseni ole hylkäyksen syy katsastuksessa, vaan se että ei saa olla teräviä reunoja. Tässä oli oma parkkipaikkakorjaus. Ehjin ovien laitto on ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta jos kyseessä ei ole pitoauto, niin voi sen ihan hyvin fiksata pikkusen kieli poskellakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nojoo hyviä vinkkejä ja pistää miettimään vaihtoehtoja..STRASTUI toveritsilta purkuosaa tosissaan
tartteepa selvittää konttorilta tuo vaatimus fixaukseen kun on rosoista reikää nurkassa.
mulla auton sävy on harvinainen metallinhohto vaaleen vihree ( värikoodin voin laittaa hetimiten tänne ) jos joltakulta ystävälliseltä kanssa saabistilta irtois ehjät 9-5 sedanin taka ovet edukkaasti!?
Molskis ja loiskis! Poikani Saab 9-5 2,3t MY1999 4D kaipaa uusia ETUOVIA. Värikoodi on Yönsininen 257/K03. Vasen on jo alakulmasta puhki ja oikea melkein... Mistä löytyisi ehjät ja mihin hintaan?
Molskis ja loiskis! Poikani Saab 9-5 2,3t MY1999 4D kaipaa uusia ETUOVIA. Värikoodi on Yönsininen 257/K03. Vasen on jo alakulmasta puhki ja oikea melkein... Mistä löytyisi ehjät ja mihin hintaan?
Ostoilmoitusta vaan tuonne oikeaan osastoon. Myös facebookin osto/myyntiryhmät (Saab rompetori, Saabistien kauppapaikka sekä myydään ja ostetaan Saab osat ja tarvikkeet) kannattaa tarkistaa.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Kahden viirufemman ovet korjasin edelliskesänä. Eivät olleet puhkiruostuneet, mutta sisäpuolen saumakittiä kun puukon terällä vähän painoi, niin soirona irtosivat ruosteen päältä. Jos muovilistat ei ole vielä maalipintaa rikkoneet, niin tuo huonolaatuinen saumakitti voi olla mätäongelman toinen aiheuttaja.
Noh, nyt riitti 85% fosforihappo muutamaan kertaan siveltynä, päälle 2K epoksia ja pintamaali + 2K lakka. Kitit jätin laittamatta, ihan siistiltä nuo päällesaumatut pellit näyttää hyvin maalattuina.
Edellä mainittu on hyvä ja kohtuu nopea ratkaisu, kannattaa ottaa kiinni heti kun näkee ruskehtavaa. Pahimmat tapaukset olen hiekkapuhaltanut ja muuten vastaava käsittely.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Molskis ja loiskis! Poikani Saab 9-5 2,3t MY1999 4D kaipaa uusia ETUOVIA. Värikoodi on Yönsininen 257/K03. Vasen on jo alakulmasta puhki ja oikea melkein... Mistä löytyisi ehjät ja mihin hintaan?
kerro nyt sitten montako kymppiä oli per ovi
mutta tee se itse ilmaiseksi kaverille ovenkorjauksessahan aikoinaan readest digest opasti kanaverkkoa tunkemaan reikään ja plastic baddinkiä perään kevyt hionta ja maalaus. näillä eväillä luulisi leiman napsahtavan helposti ilman ovien irroittelua sekä ostoilmoituksen tekoa saatikka ihmistä kohtaamatta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,