Cruise päällä auto kiihdyttelee
Cruise päällä auto kiihdyttelee
Hei, onkos kellään kokemusta tämmösestä: Kun ajaa normaalisti jalkakaasulla, auto on ihan ok. Menee tasavauhtia. Turbomittari pysyy vakaana ja tottelee jalkaa ihan tavallisesti. Kun laittaa cruiselle maantievauhdissa, eli noin 100kmh, ihan selässä tuntuu kun auto kiihdyttelee ja himmailee välillä. Sama näkyy turbomittarissa ja myös nopeuskin nousee hiukan kiihdytyksissä. Nopeuden nousu on kuitenkin vain vähän. Kiihdytys voi tulla minuutin välein tai jotain sellaista harvahkoa. Vikakoodeja ei ole ja muuten pelaa ok. Uutena vikana on tullut myös sellainen, että toisinaan auton sammuttaessa kattovalo ei syty oven avaamisesta, vaikka ovivalot syttyy. Aamulla taas kattovalo toimii oven avauksesta. Auto on tuo 9-5 vm. 2004 automaatti ja 2.3T.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Voisikohan se ollakin tämä vika? ABS anturikehä? viewtopic.php?p=1306737#p1306737
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Jep, aika tutulta tuntuu
Nuo hammaskehien mitta-arvojen seurannat on älyttömän tarkkoja T7:n diagnostiikassa. En suurennuslasillakaan pystynyt paikantamaan hammaskehän katkosta, mutta pienellä vasaran naputtelulla *kliks*, paljastuihan se katkos

Nuo hammaskehien mitta-arvojen seurannat on älyttömän tarkkoja T7:n diagnostiikassa. En suurennuslasillakaan pystynyt paikantamaan hammaskehän katkosta, mutta pienellä vasaran naputtelulla *kliks*, paljastuihan se katkos

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Mulla johtu kaasuläppäkotelosta toi nopeuden soutaminen cruisen ollessa päällä.
9-5 Aero Wagon A -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Sama oli mun ex-femmassa, uudella kotelolla vaiva loppui
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Tutkin eilen ne ABS -kehät edestä ja ehjät näytti olevan. Tuon avatarissa olevan 9-3:n kaasuläppäkotelon jouduin avaamaan ja johdot korjaamaan vähän ennen kuin se lähti uudelle omistajalle. Se lienee seuraava askel, eli läppäkotelo pöydälle ja kurkkaan kopan alta piuhojen kunnon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Eilen käytin kaasuläppäkotelon pöydällä, avasin kannen ja kurkkasin kelan alle piuhojen kuntoa. Hämmätyksekseni piuhat oli ihan moitteettomat. Silloin kun reilu parisataatonnia ja n. 12v aikaisemmin auto meille tuli, kiinnitin huomiota kaasuläppäkotelon näyttävän ihan uudelta. Se oli kukaties vaihdettu? Auton huoltohistoriassa on aukkoja 100tkm ja 168tkm välillä. Ei ihan tarkalleen tiedä, jos se olisi vaihdettu. Jos ei, niin läppäkotelo on alkuperäinen ja mittarissa 404tkm. Mie puhdistin läppäkotelon jarrukliinerillä ja suhautin vähän aseöljyä siihen akseliin, joka tulee kaasuvivun kotelon läpi. Se tuntui hiukan nahkealta liikkumaan. Sitten kävin ajelulla ja ihan hyvin tuo pelasi koeajolla. Pitää nyt ajella tässä ja seurailla. Vähemmän ahtomittari heilui koeajolla suoritetussa cruisella ajossa. Saattoi kyseessä olla lika läppän luona kanavassa. Se oli pinttynyt mustaan pikeen osittain.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Kaasuläppähän se noihin cruisen ongelmiin on yleisin aiheuttaja.
Uteliaisuuttani kuitenkin kyselen, että oliko sinulla mahdollisuutta seurata kph1 ja kph2 -anturiarvoja SID-infosta?
Uteliaisuuttani kuitenkin kyselen, että oliko sinulla mahdollisuutta seurata kph1 ja kph2 -anturiarvoja SID-infosta?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Joo kattelin mie niitä. Kph1 vipeltää 1132-1142 välillä ja kph2 oli aika vakaa 1122-1124.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Dänks
Määpä kattelen joutessani kans noita lukemia lauantaina, kun on taas menoa maantiellä.
Jostain muistaakseni luin, että T7 antaa anturiarvoille enemmän toleranssia alle 100 km/h nopeuksilla, omat kokemukset kyllä tukevat ko. muistikuvaa.

Määpä kattelen joutessani kans noita lukemia lauantaina, kun on taas menoa maantiellä.
Jostain muistaakseni luin, että T7 antaa anturiarvoille enemmän toleranssia alle 100 km/h nopeuksilla, omat kokemukset kyllä tukevat ko. muistikuvaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Ei se vikatilaan ole mennyt 90kmh marssinopeudellakaan. Sain tuon sähköisen kulkineen taas ajoon, niin Saabilla tulee ajettua vähempi tällä viikolla. Kuitenkin on nyt abs kehien tutkimisen ja läppäkotelon putsauksen jälkeen joku 120km tullut ajettua.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Mulla oli kaksi kesää femmassa oiretta, että tasakaasulla ajettaessa kaasu/auton kulku saattoi itsekseen vähentyä/muutua vaikka pedaalin piti tasan yhdessä asennossa. Myös turbon viisarista näki muutoksen. Ite en aja vakkarilla käytännössä koskaan,niin ei tullu testattua sitä. Mutta loppuviimein ecu antautui herjaten läppäkoteloa/läpän asentoa. Toki vaihdon läppäkotelon ennen ecua, mutta sama vika oli eri kotelollakin. Heti kun polkimeen koski, niin läppis meni limppiin. Myös vaijerikäytöllä ei pystynyt ajamaan... Uudella eculla hävisivät nuo läppämurheet ja tuo kaasun muutos itsekseen ajossakin hävisi samalla. Eli summa summarum, ettei olisi alkava ecuvika.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Hmm. On sekin mahdollista. Onneksi on yksi ecu hyllyssä. Pitääpä laittaa oikea softa sisään valmiiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Cruise päällä auto kiihdyttelee
Sehän on sitten helppo ja nopea kokeilu jos ehjä ecu löytyy ja kloonauslaitteet. Kaasuläpän asentoon liittyvät komponentit varmaan kuluvat kunnes hajoavat lopullisesti. Näin ainakin itelle kävi. Vaikka T7 ecua onkin pidetty melko toimintavarmana, niin +20v alkaa niissäkin näkyä.
Tuo oli tosi hämärä vika mikä itellä oli, kun yli 1500rpm alkoi limpmodessa vaijerikäytöllä nykiä niin pahasti ettei pystynyt ajamaan. Jos läppis vaan on viallinen, niin sen vaijerikäytöllä toimii suhteellisen normaalisti, kun tyhjäkäynti on vaijerilla säädetty.
Tuo oli tosi hämärä vika mikä itellä oli, kun yli 1500rpm alkoi limpmodessa vaijerikäytöllä nykiä niin pahasti ettei pystynyt ajamaan. Jos läppis vaan on viallinen, niin sen vaijerikäytöllä toimii suhteellisen normaalisti, kun tyhjäkäynti on vaijerilla säädetty.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm