Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Ongelmat (tosin pienehköt) jatkuvat.
Kylmällä koneella käynnistettäessä tulee Mifejä 20-80kpl joka kerta. Kun antaa vähän kaasua ja kun kierrokset laskee, tuntuu ikäänkuin tukehtuvan vähän ja mifimittari rallattaa. Kun kone on lämmennyt ja ajaa normaalisti niin ei tule yhtään mifejä. Mifejä ei tule myöskään esim puolikaasulla mutta täyskaasuvedossa vaikka 80-120 niitä saattaa tulla 5-10kpl.
Ilmamassamittari uusi
Lambda uusi orkkis/arvot normaalit
Di-kasetti mallia 2019
80tkm ajettu walbro
Suuttimet vuoden vanhat ev14
Bensanpainesäädin uusi orkkis
Kansiremppa tehty syksyllä/ puristuspainemittaukset ok /13.5 12.8 12.8 13.2
Puhallustestaus tehty
Pakosarjassa minimaalinen halkeama mutta ei ainakaan tunnu puhaltavan ohi.
Alipaineletkut päällisin puolin kunnossa.
Ei vikakoodeja
Kylmällä koneella käynnistettäessä tulee Mifejä 20-80kpl joka kerta. Kun antaa vähän kaasua ja kun kierrokset laskee, tuntuu ikäänkuin tukehtuvan vähän ja mifimittari rallattaa. Kun kone on lämmennyt ja ajaa normaalisti niin ei tule yhtään mifejä. Mifejä ei tule myöskään esim puolikaasulla mutta täyskaasuvedossa vaikka 80-120 niitä saattaa tulla 5-10kpl.
Ilmamassamittari uusi
Lambda uusi orkkis/arvot normaalit
Di-kasetti mallia 2019
80tkm ajettu walbro
Suuttimet vuoden vanhat ev14
Bensanpainesäädin uusi orkkis
Kansiremppa tehty syksyllä/ puristuspainemittaukset ok /13.5 12.8 12.8 13.2
Puhallustestaus tehty
Pakosarjassa minimaalinen halkeama mutta ei ainakaan tunnu puhaltavan ohi.
Alipaineletkut päällisin puolin kunnossa.
Ei vikakoodeja
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Mikä polttoaine käytössä ja mitä ad85 etanoliadaptaatiolukema on? Vastaako se tankissa olevaa polttoainetta?
Oliko nuo puristuspaineet nyt mitattu kylmällä koneella? Ja minkä vuoksi kansiremppa tehtiin ja minkälaisia osia käytettiin, ja mitä kaikkea kansirempan yhteydessä tehtiin?
Onko moottorin ajoitus tarkastettu? Voisi viitata myös jakoketjun olevan hampaalla pielessä.
Oliko nuo puristuspaineet nyt mitattu kylmällä koneella? Ja minkä vuoksi kansiremppa tehtiin ja minkälaisia osia käytettiin, ja mitä kaikkea kansirempan yhteydessä tehtiin?
Onko moottorin ajoitus tarkastettu? Voisi viitata myös jakoketjun olevan hampaalla pielessä.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Uudet pakovenat, kaikki tiivisteet yms. Puristuspaineet mitattu ehkä 40-50 asteisella koneella, mutta tuskin tuossa tarvitsee epäillä mekaanista vikaa noilla arvoilla.
Polttoaineena E85 (taannoin yksi puteli suuttimien puhdistusainetta käytetty järjestelmän läpi)
Jaon pieleen meneminen on tietysti mahdollista mutta ei oletusarvo kokeneen remppaajan toimesta.
Ad85 arvo pitänee tarkistella kun lähden taas ajelemaan.
Edit. Eikö jako pielessä meinaisi epätasaista käyntiä myös lämpimällä koneella.. Kun nämä oireet pääasiassa kylmänä ja täyskaasuvedoissa. Tässä on tietysti samaan aikaan myös tämä ilmamassan toteutumisongelma, jää noin 70-100mg pyynnistä täyskaasulla,mutta otaksun etteivät liity toisiinsa.
Polttoaineena E85 (taannoin yksi puteli suuttimien puhdistusainetta käytetty järjestelmän läpi)
Jaon pieleen meneminen on tietysti mahdollista mutta ei oletusarvo kokeneen remppaajan toimesta.
Ad85 arvo pitänee tarkistella kun lähden taas ajelemaan.
Edit. Eikö jako pielessä meinaisi epätasaista käyntiä myös lämpimällä koneella.. Kun nämä oireet pääasiassa kylmänä ja täyskaasuvedoissa. Tässä on tietysti samaan aikaan myös tämä ilmamassan toteutumisongelma, jää noin 70-100mg pyynnistä täyskaasulla,mutta otaksun etteivät liity toisiinsa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Puristuspaineet kannattaa/täytyy mitata kylmänä yön jälkeen ennen käynnistystä, koska suurimmat ongelmat taitavat olla juuri kylmänä. Esim. Tuo uudempi t8 saattaa antaa ihan hyvät arvot lämpimänä, mutta kylmänä vuotaa, niin ei sitten olekaan riittäviä paineita.
Pielessä oleva jako voi aiheuttaa erilaisia ongelmia ja kaikille myös kokeneellekin voi sattua virheitä kaikesta huolimatta. Ei ole iso homma napata venakoppaa irti ja samalla vaikla tsekata nuo purkat kylmänä kun on ns. Päällekkäistä hommaa noiden yhteydessä.
Kuinka vanha se jakopää on noin muuten?
Pielessä oleva jako voi aiheuttaa erilaisia ongelmia ja kaikille myös kokeneellekin voi sattua virheitä kaikesta huolimatta. Ei ole iso homma napata venakoppaa irti ja samalla vaikla tsekata nuo purkat kylmänä kun on ns. Päällekkäistä hommaa noiden yhteydessä.
Kuinka vanha se jakopää on noin muuten?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Pitää tutkia kunhan saa techin päähän kiinni. Toisella paskalla kasetilla kokeiltu ja sama ongelma. Otaksun muutenkin että reilu 5v vanha kasetti on muutenkin vielä kunnossa.jefreitteri kirjoitti: ↑Ma Touko 19, 2025 10:07Oletko koittanut toisella kasetilla? Kohdistuuko missfiret tasaisesti kaikkiin pyttyihin?
Uusi ja kasetti ja uudet tulpat.
Voishan nuo puristuspaineet vielä mitata kylmänä, mutta tiedän ettei siellä paljo eroa ole.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Muutama naksu jäljelläPakari kirjoitti: ↑Ma Touko 19, 2025 08:58Puristuspaineet kannattaa/täytyy mitata kylmänä yön jälkeen ennen käynnistystä, koska suurimmat ongelmat taitavat olla juuri kylmänä. Esim. Tuo uudempi t8 saattaa antaa ihan hyvät arvot lämpimänä, mutta kylmänä vuotaa, niin ei sitten olekaan riittäviä paineita.
Pielessä oleva jako voi aiheuttaa erilaisia ongelmia ja kaikille myös kokeneellekin voi sattua virheitä kaikesta huolimatta. Ei ole iso homma napata venakoppaa irti ja samalla vaikla tsekata nuo purkat kylmänä kun on ns. Päällekkäistä hommaa noiden yhteydessä.
Kuinka vanha se jakopää on noin muuten?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Tosiaan kyllä ad85 näyttää 71-80 väliin aina, yleisimmin 74-76 väliin.Pakari kirjoitti: ↑Ma Touko 19, 2025 08:34Mikä polttoaine käytössä ja mitä ad85 etanoliadaptaatiolukema on? Vastaako se tankissa olevaa polttoainetta?
Oliko nuo puristuspaineet nyt mitattu kylmällä koneella? Ja minkä vuoksi kansiremppa tehtiin ja minkälaisia osia käytettiin, ja mitä kaikkea kansirempan yhteydessä tehtiin?
Onko moottorin ajoitus tarkastettu? Voisi viitata myös jakoketjun olevan hampaalla pielessä.
Amul arvosta en tiedä mitään mutta nyt se oli 83
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Bensaa on tankissa? Amul on "long term fuel trim". Eli nuo arvot ovat kunnossa jos polttoaineena tankissa on bensiiniä.
Tarkennuksena, kun kysyin AD85-arvoa:
AD85 jos näyttää 71, niin silloin etanolipitoisuus on 7,1%. Jos se on 710 niin silloin se on 71%.
Amul jos on 83, niin korjauskerroin on 0,83% plussalla. Jos se on 830 niin se on 8,3% plussalla.
Tarkennuksena, kun kysyin AD85-arvoa:
AD85 jos näyttää 71, niin silloin etanolipitoisuus on 7,1%. Jos se on 710 niin silloin se on 71%.
Amul jos on 83, niin korjauskerroin on 0,83% plussalla. Jos se on 830 niin se on 8,3% plussalla.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Viinalla ajelen tosiaan. Juu nää ad85 arvot on hallussa muita ei oo oikein tarvinnut miettiä.
Päivittelen kunhan saan selvyyttä asiaan. Ihan ensitöikseen techin päähän kiinni ja selvii toivottavasti enemmän, esim missä sylintereissä mifejä tulee vai tuleeko randomilla.
Pakosarjassa pientä vuotoa, (ei nää silmällä halkeamaa missään mutta jostain kylmänä röpöttää, vaikka on uudet tiivisteet tietysti jne)mietin että voisko se aiheuttaa sekä mregin puutumista että mifejä samaan aikaan, tiedä näistä.
Ois tietysti jopa loogista että halkeama toimii just noin että kylmällä ei ole tiivis (jolloin mifejä) ja täyskaasulla taas vuotaa, vaikka keskialueella on tiivis ja mifejä ei tule. Mutta mun ymmärrys ei riitä miettimään mitä siellä käytännössä vois tapahtua sellaista että kävis noin. Kylmänä liikaa happea sensoriin jolloin seokset vituilleen, ja vedossa taas puhaltaa osan paineista pakosarjan ohi jolloin ei toteumat toteudu?
Päivittelen kunhan saan selvyyttä asiaan. Ihan ensitöikseen techin päähän kiinni ja selvii toivottavasti enemmän, esim missä sylintereissä mifejä tulee vai tuleeko randomilla.
Pakosarjassa pientä vuotoa, (ei nää silmällä halkeamaa missään mutta jostain kylmänä röpöttää, vaikka on uudet tiivisteet tietysti jne)mietin että voisko se aiheuttaa sekä mregin puutumista että mifejä samaan aikaan, tiedä näistä.
Ois tietysti jopa loogista että halkeama toimii just noin että kylmällä ei ole tiivis (jolloin mifejä) ja täyskaasulla taas vuotaa, vaikka keskialueella on tiivis ja mifejä ei tule. Mutta mun ymmärrys ei riitä miettimään mitä siellä käytännössä vois tapahtua sellaista että kävis noin. Kylmänä liikaa happea sensoriin jolloin seokset vituilleen, ja vedossa taas puhaltaa osan paineista pakosarjan ohi jolloin ei toteumat toteudu?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
En nyt tiedä, että enkö osaa kysyä vai mistä mahtaa kiikastaa. Kerran vielä: Eli onko AD85 arvona sid:issä 71, vai 710 ? Tällä on nyt hyvin merkittävä ero, kun kysyin nimenomaan AD85 arvoa. Jos AD85 arvo etanolia tankissa näyttää 71, niin silloin auto luulee että siellä tankissa on bensiiniä. Seos on todella pahasti väärä josta johtuvat ongelmat.
Puhtaalla E85:lla ajettaessa AD85 arvon pitäisi asettua 820-840 välimaastoon, jos softa ja rauta ovat kunnossa.
Puhtaalla E85:lla ajettaessa AD85 arvon pitäisi asettua 820-840 välimaastoon, jos softa ja rauta ovat kunnossa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
No kun sanoin että ad85 on tuttu juttu niin ajattelin ettei tästä tarvi enempää keskustella.
Unohtunut nolla perästä.
Esim nyt ad85 751.
En oo kyllä edelliselläkään autolla tankannut ikinä Re85 joka ois edes montaa kertaa asettunut yli 800.Ihan muutamia kertoja. Käsittääkseni st1:n mukaan Re85 polttoaineen pitoisuudet on luokkaa 75-85%
Unohtunut nolla perästä.
Esim nyt ad85 751.
En oo kyllä edelliselläkään autolla tankannut ikinä Re85 joka ois edes montaa kertaa asettunut yli 800.Ihan muutamia kertoja. Käsittääkseni st1:n mukaan Re85 polttoaineen pitoisuudet on luokkaa 75-85%
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Sain techin päähän kiinni ja mifejä näyttää tulevan tasaisesti kaikkiin sylintereihin. Ei oikein suoralta kädeltä keksitty missä vois vika olla, toisaalta mifejä ei tule niin paljoa että se aiheuttaisi tässä vaiheessa mitään suurta huolta. Tiedä sitten.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mifejä kylmällä koneella ja täyskaasulla.
Katalysaattorin tukkeutumiselta alkaa kuulostaa. Tähän myös toisen ketjun keskustelut voisivat viitata. Dp löysälle turbolta ja katsoo tuleeko mifejä vielä, kun pakopaine laskee.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm