Toteuma jää pyynnistä
Toteuma jää pyynnistä
Jää täyskaasulla noin 100mg/l pyynnöistä kuormalla tai ilman, eli 3-5 vaihde. Rautavika suljettu pois käyttämällä w-letkua irti, jolloin ahtaa 1400mg saakka jolloin alkaa fuelcut-leikki. (pyynnöt 1250) (R tulpattu)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Toteuma jää pyynnistä
Kenen tai mikä softa?
Kuinka vanha ilmamassamittari on? Tyypillisesti immu ikääntyessään "ei näe kaikkea" sisääntulevaa ilmaa, vaikka sitä meneekin todellisuudessa pyydetty tai jopa suurempi määrä..
Kuinka vanha ilmamassamittari on? Tyypillisesti immu ikääntyessään "ei näe kaikkea" sisääntulevaa ilmaa, vaikka sitä meneekin todellisuudessa pyydetty tai jopa suurempi määrä..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Toteuma jää pyynnistä
Hookin. Immu on lähes uusi orkkis, vikakoodejakaan ei anna mistään.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Toteuma jää pyynnistä
Mittaa perusahtopaine, jos ei ole riittävä niin sitten sen säätö kohdilleen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Toteuma jää pyynnistä
Pinl jotain 1850-1900.
En ymmärrä miten peruspaine vois muuttua lennosta.(aiemmin vastasi nätisti)
Lisäksi nyt tulee täyskaasulla (ei normaaliajossa tai puolikaasulla) 10-20 Mifiä per veto. Alkaa vaikuttaa ilmavuodolta..
Katti ei kait tukossa kun ilman w-letkua mair kävi useasti yli 1400 ennen kuin alkoi laittaa fuelcuttia.
En ymmärrä miten peruspaine vois muuttua lennosta.(aiemmin vastasi nätisti)
Lisäksi nyt tulee täyskaasulla (ei normaaliajossa tai puolikaasulla) 10-20 Mifiä per veto. Alkaa vaikuttaa ilmavuodolta..
Katti ei kait tukossa kun ilman w-letkua mair kävi useasti yli 1400 ennen kuin alkoi laittaa fuelcuttia.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Toteuma jää pyynnistä
Mifejä ei saa tulla, toki mifit pitäisi laskea pyyntöä (mreg). Tulevatko vedossa vai vaihteen vaihdossa? Äkkisältään nyt uuden tiedon valossa voi olla ahtovuoto.
Mutta:
Perusahtopaine on ahtopaine ilman että magneettiventtiili ohjaa lisää ahtopainetta - näin yksinkertaistettuna. Eli c ja w letkut irti mankkuvenalta ja yhteen esim. Sopivalla jatkopalalla. Sitten sopivalla vaihteella kierrosalueen läpi täyskaasuveto ni, että pinl ja mair ovat näkyvissä sidissä. Auton pitäisi ahtaa n. 0,4-0,5bar. Helpointa kun kaveri kuvaa sidiä, niin voi videolta tarkastaa. Auto voi mennä vikatilaan yhden vedon jälkeen, kun huomaa ettei saa ohjattua ahtopainetta.
Perusahtopaine voi muuttua ajan saatossa. Säätö tehdään hukkaportin tangon kierteellä. Perusahtopaine on softassa koodattuna ilmamassan toteumana mair. Joten se täytyy saada suurinpiirtein tontille, eikä tankoa saa esim. kiristää liikaa koska muutoin ahdonsäätö ei toimi oikein ilman, että softaan tehdään muutoksia. Jos perusahtopainetta on liian vähän, niin helposti toteutuma ilmamassalle jää alhaiseksi.. jos taas liikaa niin helposti mennään sitten laihalle ja...
Mutta:
Perusahtopaine on ahtopaine ilman että magneettiventtiili ohjaa lisää ahtopainetta - näin yksinkertaistettuna. Eli c ja w letkut irti mankkuvenalta ja yhteen esim. Sopivalla jatkopalalla. Sitten sopivalla vaihteella kierrosalueen läpi täyskaasuveto ni, että pinl ja mair ovat näkyvissä sidissä. Auton pitäisi ahtaa n. 0,4-0,5bar. Helpointa kun kaveri kuvaa sidiä, niin voi videolta tarkastaa. Auto voi mennä vikatilaan yhden vedon jälkeen, kun huomaa ettei saa ohjattua ahtopainetta.
Perusahtopaine voi muuttua ajan saatossa. Säätö tehdään hukkaportin tangon kierteellä. Perusahtopaine on softassa koodattuna ilmamassan toteumana mair. Joten se täytyy saada suurinpiirtein tontille, eikä tankoa saa esim. kiristää liikaa koska muutoin ahdonsäätö ei toimi oikein ilman, että softaan tehdään muutoksia. Jos perusahtopainetta on liian vähän, niin helposti toteutuma ilmamassalle jää alhaiseksi.. jos taas liikaa niin helposti mennään sitten laihalle ja...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Toteuma jää pyynnistä
Joo mä tiedän perusahtopaineen kyllä ja sen säädöt.
Alkuinfossa en sanonut että homma alkoi hiljattain ja tässä tehtiin syksyllä esim kansiremppa jossa on ollut letkuja ja cobra mm. Irti. Hukkaportti näyttää nyt toimivan suht normaalisti, mutta näillä tuumailuilla lähtisin katsomaan ilmavuotoja.
Uusi huomio se että mifejä tulee heti kylmäkäynnistyksen jälkeen kun lähtee ajamaan normaalisti, noin 10-15kpl. Sen jälkeen Mifejä tulee enää täyskaasuvedossa, mutta ei esim. Puolikaasulla.Tasakaasulla lämpimällä koneella mifejä ei tule ollenkaan. Eli mifejä tulee ns. ääriolosuhteissa ja massat ei toteudu.
Alkuinfossa en sanonut että homma alkoi hiljattain ja tässä tehtiin syksyllä esim kansiremppa jossa on ollut letkuja ja cobra mm. Irti. Hukkaportti näyttää nyt toimivan suht normaalisti, mutta näillä tuumailuilla lähtisin katsomaan ilmavuotoja.
Uusi huomio se että mifejä tulee heti kylmäkäynnistyksen jälkeen kun lähtee ajamaan normaalisti, noin 10-15kpl. Sen jälkeen Mifejä tulee enää täyskaasuvedossa, mutta ei esim. Puolikaasulla.Tasakaasulla lämpimällä koneella mifejä ei tule ollenkaan. Eli mifejä tulee ns. ääriolosuhteissa ja massat ei toteudu.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Toteuma jää pyynnistä
Eikös peruspaineet saa selville, kun irrottaa magven johdon? Ei tartteisi letkujen kanssa kikkailla.
9-5 Aero - 00
Re: Toteuma jää pyynnistä
Toimii noin T5:ssa, mutta T7 menee vikatilaan jos mankkuvenan johdon ottaa irti ja mittaus ei silloin onnistu. Vähän sama tilanne kuin jos auto menee vikatilaan huomattuaan c ja w letkujen yhdistämisen ja silloin mittaus ei onnistu myöskään. Mutta yleensä c ja w letkujen yhdistämisellä saa sen yhden tai useamman vikatilattoman vedon tehtyä.
Btw. Jossain ketjussa sanoit että oot my00 femma aeron omistanut 2007 lähtien. Eihän se ole Seinäjoelta ostettu tumman sininen sedan manuaali?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Toteuma jää pyynnistä
Ok, hyvä tietää. Joo ei ole tämä rakkaus Seinäjoelta. On musta ja tuli Porvoosta. On kyllä manuaali ja sedan.
9-5 Aero - 00
Re: Toteuma jää pyynnistä
Tää selvitettiin. Hukkaportin kuoleentunut jousihan se siellä. Peruspaineet oli liian matalat, joten niitä nostettiin, mutta ei auttanut kun jousi ei jaksa pitää paineita pakopaineiden kasvaessa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Toteuma jää pyynnistä
Kun kiristettiin tankoa niin nousee alussa mair pyyntöihin ihan nätisti mutta kierrosluvun kasvaessa laskee lineaarisesti kun jousi alkaa pettää. Toteumat jossain 5k rpm about satasen alle pyynnön edelleen.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Toteuma jää pyynnistä
Voiko pakopainetta olla liikaa? Eli onko pakoputki tukossa tai osittain tukossa? Esim. Katti tai äänenvaimennin?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Toteuma jää pyynnistä
Tietysti mahdollista.
Mutta jousen väsymiseen viittaa liian alhaiset peruspaineet, 0.35bar (1355) jotka nostettiin tankoa lyhentämällä onnistuneesti 0.45bar (1455)
pyynnöt aluksi toteutuu josta lähtee kierrosluvun noustessa laskemaan, viittaisi nimenomaan kuoleentuneeseen hukkaportin jouseen.
Turbo on tosiaan muutenkin ikäkaarensa päässä 330tkm ajettu 15-t
Mutta jousen väsymiseen viittaa liian alhaiset peruspaineet, 0.35bar (1355) jotka nostettiin tankoa lyhentämällä onnistuneesti 0.45bar (1455)
pyynnöt aluksi toteutuu josta lähtee kierrosluvun noustessa laskemaan, viittaisi nimenomaan kuoleentuneeseen hukkaportin jouseen.
Turbo on tosiaan muutenkin ikäkaarensa päässä 330tkm ajettu 15-t
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)