Öljynpaine valo ja nakutus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 18:25
Öljynpaine valo ja nakutus
Nyt sihtin putsauksenkin jälkeen kovan vedon jälkeen öljyvalo alkaa palamaan. Öljyä pitäisi kyllä olla tarpeeksi. Voisiko olla öljypumppu vai mikä lie. Sitten on nakutus alkanut kuulumaan liekko nostajat. Tänään lisätty nostajien putsausaine öljyyn en ainakaan vielä ole huomannut vaikutusta. Enkä nyt uskalla ajellakkaan tuon öljyvalon kummittelun takia. Vinkkejä otan mielellani vastaan.
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Laita painemittari ja katso miten ne paineet oikeasti käyttäytyy. Jos droppaa niin tutkimaan, jos paineet pysyy hyvänä ja valo vilkkuu, niin anturi vaihtoon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
mites olikop tasa ketju vielä paikoillaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Runkolaakerit entiset ja öljynpaine karkaa sieltä kautta.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Noita moottorinpesuaineita ei pitäs laittaa saabin koneisiin missä on karstaa.
Vaikka vaihtelee öljyt ja putsaa sihdin pariinkin kertaan aineen jälkeen irrottava aine on jo imeytynyt karstaan ja karsta irtoaa jossain vaiheessa myöhemmin ja näin niissä käy.
Kuuntelitko ostovaiheessa pitikö kone ääntä kun polkasit kaasua, jos et niin tod.näk.oli jo alkava sökö ostaessa.
Pohjan putsauksen yhteydessä vaihdetaan o-renkaita ja jos öljypumpun kannesta on ohjuritatti jäänyt laittamatta paikalleen tai pumpun kannen nuolet ei ole kohdallaan ei öljyä kierrä tarpeeksi, kone sökö.
Vaikka vaihtelee öljyt ja putsaa sihdin pariinkin kertaan aineen jälkeen irrottava aine on jo imeytynyt karstaan ja karsta irtoaa jossain vaiheessa myöhemmin ja näin niissä käy.
Kuuntelitko ostovaiheessa pitikö kone ääntä kun polkasit kaasua, jos et niin tod.näk.oli jo alkava sökö ostaessa.
Pohjan putsauksen yhteydessä vaihdetaan o-renkaita ja jos öljypumpun kannesta on ohjuritatti jäänyt laittamatta paikalleen tai pumpun kannen nuolet ei ole kohdallaan ei öljyä kierrä tarpeeksi, kone sökö.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 18:25
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Ei nakuttanut ainakaan yhtä paljoa kun ostin, pitääpä mittailla öljynpaineet. Onhan tuolla jo 360t km ajettu niin mahtaa olla elinkaarensa päässä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 18:25
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Vaihdoin kyllä öljypohjan o-renkaat. Pitääpä tuo öljypumppu tarkastaa seuraavaksi.
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Ei näissä öljypumpuissa vikoja ole ollut. Perus rataspumppu niin ei sinne juuri mahdollisia vikoja jää. Ainoa oikeastaan on öljypumpun kotelon o-rengas, mutta sieltä tulee öljyä silloin melkolailla pihalle ja öljyn vähyys sytyttää öp-valon silloin.
Sihdin puhdistuksen yhteydessä tarkastitko moottorin laakerit? Melko varmasti runkolaakerit kuluneet kuparille ja falskaa öljynpaineet sieltä pois. Nakutusääni viittaa samaan suuntaan.
Sihdin puhdistuksen yhteydessä tarkastitko moottorin laakerit? Melko varmasti runkolaakerit kuluneet kuparille ja falskaa öljynpaineet sieltä pois. Nakutusääni viittaa samaan suuntaan.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Öljypumpun kannessa ei saa olla naarmuja, hukkaa painetta.
Suotta enää rahoja tuhlaat lohkoon jos se kalkattaa, se on entinen.
400tkm ajettuun t7 lohkoon vaihtamalla uuden pumpun tai vielä parempi t5 saa nostettua painetta kymmennyksillä.
Näistä löytyy kokemusta naapurimaasta enemmänkin youtubesta videoiden ja mittausten muodossa.
Ite vaihdoin ja sain paineeseen muutosta positiiviseen suuntaan.
Täälläkin ennen vaikuttanut moottoreiden rakentaja mainitsi myös asiasta, harmi vaan kun poistui vittuilun ja naljailujen takia.
https://www.saablink.net/threads/tboys- ... ad.117465/
Suotta enää rahoja tuhlaat lohkoon jos se kalkattaa, se on entinen.
400tkm ajettuun t7 lohkoon vaihtamalla uuden pumpun tai vielä parempi t5 saa nostettua painetta kymmennyksillä.
Näistä löytyy kokemusta naapurimaasta enemmänkin youtubesta videoiden ja mittausten muodossa.
Ite vaihdoin ja sain paineeseen muutosta positiiviseen suuntaan.
Täälläkin ennen vaikuttanut moottoreiden rakentaja mainitsi myös asiasta, harmi vaan kun poistui vittuilun ja naljailujen takia.
https://www.saablink.net/threads/tboys- ... ad.117465/
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 18:25
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Ok, eipä tullut tutkailtua juurikaan
. Kyllä se nakutus ääni kuuluu venttiilikannen alta suunnilleen keskeltä niin toivon että olisi vain nostaja ja on korkeahko ääneltään.
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Keskeltä tuleva ääni on silloin tasapainoakselinlaakeri joka saa voitelunsa runkolaakerilinjasta. Kolmosen runkolaakerilta muistaakseni. Jos ja todennäköisesti kun öljynpaine karkaa runkolaakereilta, niin silloin ei riitä öljyä tasapainoakseleiden laakereillekaan.
Eli öljypohja auki ja laakerit auki suosittelen.
Eli öljypohja auki ja laakerit auki suosittelen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 18:25
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
https://youtu.be/Zs1dfJHH-QI?si=FbAyh7dMFAOo2fO- ääni aikalailla tuollainen.
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Videolla kuuluva ääni on pakosarjan vuotoääni. Pinnapultteja poikki kanteen ja pakosarjantiiviste ei ole enää tiivis.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 18:25
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Huomasin kyllä öljypohjaa pudottaessa että pakosarjalta on useampi pultti katki.
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
No yksi äänilähde on silloin siellä, mutta öljynpaineen merkkivalon syttymistä se ei selitä. Pakosarjantiivisteen vuotoääni voi peittää alleen muita ääniä. Pakosarjantiivisteen vaihto ja katkenneiden pulttien poisto on melko työläs operaatio ilman kannen irroittamista..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm