9-5 vm:n 98 hinnat
9-5 vm:n 98 hinnat
Olisiko kenelläkään tietoa paljonko 9-5 maksoi vuonna 1998 samoilla varusteilla kuin omani, eli 2.0t, vaaleat nahat, as2/premium, acc, cruise, ja muutkin SE-varustelut, voisin verrata arvon vuotuista tippumista muihin laatumerkkeihin (mm.- Volvo, BMW, MB, Audi) ja määritellä noiden mukaan hinnan tuolle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kiitokset linkistä, näyttäisi maksaneen uutena about 44K euroa, kun laskin noilla varusteilla ja vähensin sen 2.0t -koneen nykyerotuksen hinnasta (3100e), eli olisi hinta tippunut suunnilleen kolmannekseen, taitaa olla aika normaali kehitys?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Saakos tuohon 9-5:een muuta laillista lastua kuin Saabin oman tai Hirschin? Siis jos tuo 9-5 pysyy taloudessa niin varmaan jotain tarttis tehdä kulkupuolellekin mutta tietenkin muutoskatsastettuna.

Kuinkahan moni on ton muutoskatsastuksen tehnyt??
Omassa Aerossa ei ainakaan näin ole tehty, eikä kuulemma kovin monessa muussakaan. Onko tietoa, että katsastuksessa olis ukko tajunnut normaalia ruudikkaamman meiningin? Tietysti jos vaikka 2,0LPT:ssä alkaa oleen reilusti +200hp. niin kaipa se mielenkiintoa herättää...
Onko muuten paljon laadullisia eroja viripaketeissa? Mulla kun ei vielä kok. ole karttunut noista. Itsellä Nordic, stage 1 ja putkisto vaihdettu.
Mietohan tuo on, mutta kun tomaatilla ei uskalla ylittää tota 400Nm:ää.
Olis kiva kuulla miten te muut olette vaikka Aeroja terästäneet.
Hyvää viikonloppua kaikille.

-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 18:11
- Paikkakunta: Ylivieska / Tampere
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Kaveri toimii katsastus inssinä Treellä ja sanoi ettei heitä asemalla lastut kiinnosta jos menee pakokaasuanalyysistä läpi. Tämä siis ainakin heidän asemalla. Asiakkaan kuulemman kuitenkin vaihtaisivat vakiosoftat pois katsastuksen jälkeen joten hyöty nipottamisesta olisi minimaalinen. Eikä lastuja useimmissa tapauksissa edes pystyttäisi huomaamaan vaikka he haluaisivat.9-5T kirjoitti:Ei pitäiskään mutta jos saavat selville luulen että heitä kiinnostaa toisin kuin Steg2 kirjoitti. Jos autoa on lastuviritetty se ei käsittääkseni täytä katsastuksessa määrättyjä asetuksia.AC kirjoitti:Miksi pitäis?9-5T kirjoitti: Koitas kertoa viriboksista katsastusmiehelle.
Sanoi taksikuskien yleensä suoraan kertovan jos on lastu ja usein taxit vielä pyytävän että katsastusinssiä vaihtamaan napista vakiosoftan käyttöön pakokaasuanalyysissä ettei kone turhaan rasitu ylimääräisiä jos esim. kierrosrajoitinta on nostettu. Tämä softanvaihto onnistuu siis niillä joilla on katkaisija kojelaudassa.
Stressi katsastuksessa lienee siis turhaa ellei satu hankala inssi kohdalle. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ng900aero kirjoitti:Missä hinnoissa tuo Saabin oma sarja liikkuu, sen jos muutoskatsastaisi niin ei varmaankaan vaikuttaisi alentavasti auton hintaankaan? Ja ihan katulaillisena mieluiten tuon pitäisin
Sveitsin ja monen muun maan hinnat saa suoraan netistä euroina:
http://www.hirsch-performance.ch/motor_e.htm
Ja siitä sitten vasemmalta sopiva malli. Lomakkeissa tosin on mukava maininta kohdassa muut maat (joihin Suomikin ilmeisesti kuuluu): Ask your local dealer

Kieltämättä, onhan tuo laillinen sarja kallimpi kuin esim. Maptun mutta minäkin pitäisin auton mieluusti katulaillisena, jos piristykseen lähtisin. Ja onhan Hirschin sarjassa sekin puoli, että ovat todennäköisesti saaneet Saabilta tietoja softan rakentamiseen.