Käynnistyy joka kerta avaimesta mutta ei pysy käynnissä jokaisella käynnistys kerralla.
Sammuu startin jälkeen kuin seinään
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:10
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
9000 2.3T 3x -92 -95 -96
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06
Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06
Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
Jos olet sitä mieltä, että bensapumppu sammuu ja sen vuoksi moottori sammuu niin:
En usko että pumppu itsessään toimisi noin että välistä ok ja välistä ei. Etenkin jos vedossa on ok. Kyse on siis siitä, että mikä ohjaa pumppua ja sen toimintaa. Jos bensapumpun rele on kunnossa, niin jäljelle ei jää kuin se joka käskyttää relettä, eli ecu. Eli kokeilisin nyt vaan toisella moottorinohjainlaitteella.
Se kampiakselin asentotunnistinkin oli ongelman kohteena olevassa autossa kokeiltu vaihtaa ja ei muuttunut miksikään.
En usko että pumppu itsessään toimisi noin että välistä ok ja välistä ei. Etenkin jos vedossa on ok. Kyse on siis siitä, että mikä ohjaa pumppua ja sen toimintaa. Jos bensapumpun rele on kunnossa, niin jäljelle ei jää kuin se joka käskyttää relettä, eli ecu. Eli kokeilisin nyt vaan toisella moottorinohjainlaitteella.
Se kampiakselin asentotunnistinkin oli ongelman kohteena olevassa autossa kokeiltu vaihtaa ja ei muuttunut miksikään.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
Tästä tulee mieleen myös virtalukon pohja. Antaa pumpun pyöriä starttiasennossa, muttei pelkät virrat päällä.Espestores kirjoitti: ↑To Heinä 24, 2025 15:05Käynnistyy joka kerta avaimesta mutta ei pysy käynnissä jokaisella käynnistys kerralla.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:10
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
Pitää käydä cloonaamassa ecu ja katsoa lähteekö ongelma siinä vai onko siellä pikseli poikittain.Pakari kirjoitti: ↑To Heinä 24, 2025 16:41Jos olet sitä mieltä, että bensapumppu sammuu ja sen vuoksi moottori sammuu niin:
En usko että pumppu itsessään toimisi noin että välistä ok ja välistä ei. Etenkin jos vedossa on ok. Kyse on siis siitä, että mikä ohjaa pumppua ja sen toimintaa. Jos bensapumpun rele on kunnossa, niin jäljelle ei jää kuin se joka käskyttää relettä, eli ecu. Eli kokeilisin nyt vaan toisella moottorinohjainlaitteella.
Se kampiakselin asentotunnistinkin oli ongelman kohteena olevassa autossa kokeiltu vaihtaa ja ei muuttunut miksikään.
Palaan asiaan kun saan auton johdon päähän.
9000 2.3T 3x -92 -95 -96
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06
Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06
Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
Yhden tukkeentuneen polttoainesuodattimen aiheuttamien ongelmien kanssa tappelin pitkään, katkoi muunmuassa pumpun toimintaa.
Oireet oli kyllä erilaisia, mutta ehkä kannattaa tuokin tarkistaa.
Mainitsit maadoitusten tarkistamisen, koskiko tuo myös termostaattikotelon maadoitusta ja tarkistitko, että onko imusarjan nelospytyn haaran alla maadoituspiste?
Tuosta jälkimmäisestä löytyy ristiriitaista tietoa maailmalta, -06 Aerossa sinne oli pultattu maadoitus. Jotkut brittifoorumilla väittivät, että olisi joku Trionicin maa.
Mulla oli siinä kytkentä OK, niin en jatkanut selvittelyä
Oireet oli kyllä erilaisia, mutta ehkä kannattaa tuokin tarkistaa.
Mainitsit maadoitusten tarkistamisen, koskiko tuo myös termostaattikotelon maadoitusta ja tarkistitko, että onko imusarjan nelospytyn haaran alla maadoituspiste?
Tuosta jälkimmäisestä löytyy ristiriitaista tietoa maailmalta, -06 Aerossa sinne oli pultattu maadoitus. Jotkut brittifoorumilla väittivät, että olisi joku Trionicin maa.
Mulla oli siinä kytkentä OK, niin en jatkanut selvittelyä

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
Aukase open sid jos sulla se on ja aina kun käynnistät seuraa kun auto sammuu kierrosnopeutta pätkäseekö kokonaan vai moottorin mukaan ja samalla näät startissa onko kierrosnopeus lähellä oem anturin.Espestores kirjoitti: ↑To Heinä 24, 2025 15:05Käynnistyy joka kerta avaimesta mutta ei pysy käynnissä jokaisella käynnistys kerralla.
Tuosta voit jo sulkea pois asentoanturin, halpa tarvike kun voi olla kopion kopion kopio ja toimii sen yhden kerran jos sitäkään eikä niitä pitäisi laittaa autoon jolla liikkuminen on oltava varmaa.
Millien ero pituudessa tai extra paksu o-rengas estää lukemisen oikein.
Re: Sammuu startin jälkeen kuin seinään
Kun testaat toista ecua, niin tuli vielä mieleen että tsekkaa samalla J16-liitos ecun johtosarjasta. Joitakin tapauksia on tullu vastaan, että kontakti on niin huono että vaikuttaa jopa käyntiin. Samalla johto kannattaa tarkistaa hieman pidemmällekin. Itellä oli ko. Johto melkein poikki johtosarjan sisällä kun se oli kaksin kerroin tiulasti puristuksissa. Johdon korjauksen jälkeen loppui sytytystulppien syönti ja kulutus normalisoitui.Espestores kirjoitti: ↑To Heinä 24, 2025 18:02Pitää käydä cloonaamassa ecu ja katsoa lähteekö ongelma siinä vai onko siellä pikseli poikittain.Pakari kirjoitti: ↑To Heinä 24, 2025 16:41Jos olet sitä mieltä, että bensapumppu sammuu ja sen vuoksi moottori sammuu niin:
En usko että pumppu itsessään toimisi noin että välistä ok ja välistä ei. Etenkin jos vedossa on ok. Kyse on siis siitä, että mikä ohjaa pumppua ja sen toimintaa. Jos bensapumpun rele on kunnossa, niin jäljelle ei jää kuin se joka käskyttää relettä, eli ecu. Eli kokeilisin nyt vaan toisella moottorinohjainlaitteella.
Se kampiakselin asentotunnistinkin oli ongelman kohteena olevassa autossa kokeiltu vaihtaa ja ei muuttunut miksikään.
Palaan asiaan kun saan auton johdon päähän.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm