9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Tilanne nyt se toinen (aero -02 aut) boxi saatu ja nopeus, km- mittaus jne palasivat mutta abs, brake, kolmio ja esp off valot palavat. Löytää delphi boxin ja ohjelmointia pyytää niin se sovittu 10.1J-P: lle ( maptun) Lemille techin päähän kiinni.
Vanha boxi lähetetty Eleworksille niin joko tulee kuntoon tai ei. Kokeilla keväällä käyttää sekin kiinni niin jos nopeus, km palaavat, löytyy boxi delphillä ja pyytää ohjelmointia on sekin kunnossa.
Ps
J-P ohjelmoi tuon saadun vara ja hyvin toimii.
Akilta saatu oma ja oli joku " rane" ollu hommissa mm maa ollut hypytettynä oudosta paikkaa. Nyt korjattu kokonaan alkuperäisen mukaiseksi.
Vanha boxi lähetetty Eleworksille niin joko tulee kuntoon tai ei. Kokeilla keväällä käyttää sekin kiinni niin jos nopeus, km palaavat, löytyy boxi delphillä ja pyytää ohjelmointia on sekin kunnossa.
Ps
J-P ohjelmoi tuon saadun vara ja hyvin toimii.
Akilta saatu oma ja oli joku " rane" ollu hommissa mm maa ollut hypytettynä oudosta paikkaa. Nyt korjattu kokonaan alkuperäisen mukaiseksi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Onkohan kellään fiksummalla tietoa että sopiiko -99 automaatti Aeron ohjainlaite -00 manuaali Aeroon?
Molemmat siis lasikeuloja, mutta eri vaihteistolla.
Molemmat siis lasikeuloja, mutta eri vaihteistolla.
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Ei ainakaan epc erottele laitetta vaihteiston perusteella.
Jos on tcs, niin sitten on eri varaosanumerot. (98-99 5061064 ja 00-01 5233911)
Jos on tcs, niin sitten on eri varaosanumerot. (98-99 5061064 ja 00-01 5233911)
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Ok, kiitos tiedosta.
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Nyt omassa palaa punainen kolmio, abs ja jarruvaroitusvalot. Nopeus- ja matkamittarit ei toimi. Ilmeisesti ohjainlaitevika ja kysymykseni on lyhyesti seuraava: Korjaako joku näitä pääkupunkiseudulla ja mikäli ei niin keneltä saa nopeasti apua lähettämällä
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Jäi auton tiedot edellisestä viestistä. Kyseessä siis vajaa 300 000 ajettu 9-5 farkku, vuosimallia -02 ja 2,0 bensakone
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Boxi kävi nimimerkillä Amalin korjattavana ja tuli kuntoon.
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Esp:illiseen autoon -04 vaihdettu poksi jossa ei esp stanssia pumpussa vaan abs eikä esp nappia, luovuttaja -02.
Esp -701, abs -578.
Toimii ilman koodeja ja valoja kuivalla pinnalla, ei tietoa herjaako kun pyörät irtoo pinnasta.
Esp -701, abs -578.
Toimii ilman koodeja ja valoja kuivalla pinnalla, ei tietoa herjaako kun pyörät irtoo pinnasta.
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Täällä kanssa kävi just espllä varustettu boxi amalinilla korjauksessa ja taas rokkaa 
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Ei mitään poikkeavaa eikä vikakoodeja.
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
No mites, onko sen jälkeen ABS ym. herjoja ilmaantunut, vai onko pysynyt kunnossa?SuoTimo kirjoitti: ↑To Syys 17, 2020 22:48
Tekillä luetut koodit: C1600 General Bus Fault. Shortcuted or Short to B+ / Short to Ground JA C1386 - Wheel Sensor Rear Right. Signal Incorrect.
Tsekkasimme tuon taka-anturin ottamalla liitin auki abs-yksikön päästä. Oskilloskoopilla signaali näytti hyvältä. Tuossa touhussa putsattiin sitten lopuksi elektroniikka sprayllä sekä taka-anturin että ABS boksin liittimet ja mekaanisesti maatot "akun alla/takana"pienellä "dremel" messinkiharjalla - näille sitten kiinnilaitto akkurasvan kera.
Nyt on varmaan 500 kilometriä mennyt ilman ABS virhetilaa... kop, kop...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika
Eipä tullu tänne kirjoiteltua päivitystä tuohon - ei, ei pysyneet pling-plong'it poissabaasenar kirjoitti: ↑To Marras 13, 2025 09:21No mites, onko sen jälkeen ABS ym. herjoja ilmaantunut, vai onko pysynyt kunnossa?SuoTimo kirjoitti: ↑To Syys 17, 2020 22:48
Tekillä luetut koodit: C1600 General Bus Fault. Shortcuted or Short to B+ / Short to Ground JA C1386 - Wheel Sensor Rear Right. Signal Incorrect.
Tsekkasimme tuon taka-anturin ottamalla liitin auki abs-yksikön päästä. Oskilloskoopilla signaali näytti hyvältä. Tuossa touhussa putsattiin sitten lopuksi elektroniikka sprayllä sekä taka-anturin että ABS boksin liittimet ja mekaanisesti maatot "akun alla/takana"pienellä "dremel" messinkiharjalla - näille sitten kiinnilaitto akkurasvan kera.
Nyt on varmaan 500 kilometriä mennyt ilman ABS virhetilaa... kop, kop...
En ole asialle tehnyt sen kummoisempaa - kun tuo joskus toimii paremmin - joskus joka tömäyksellä nostaa virheen ja ABS/TCS valonmeren päälle. Joskus kun auton nostaa (eli "renkaat roikkuvat") vaikka renkaita tai öljyjä vaihtaessa , niin tuo vika pysyy pois melko pitkään - tämä saattoi hämätä tuon alkuperäisen "kop, kop" arvauksen.
Vika ilmaantuu selkeästi kun ajaa esim. kuopan yli - mutta tätä tapahtuu ns. randomisti, joskus ihan pikkurosoista sytyttää valot, joskus isonkaan pomppuun ei ABS/TCS reagoi.
Tuossa pari kuukautta sitten kun luettiin tekillä vikakoodit, niin oli "vain" molempien taka-antureiden vikakoodit.
Eli molempien taka-antureiden johdot on kait sököt tai ne johdonpään liittimet jotka menee anturille. Sen oikealle menevän takapenkin jalkotilassa (maton alla) olevan crimppiliitoksenkin jossain vaiheessa turasin kolvilla.
Koska molemmat puolet sököt, niin aika ajoin (hyvin harvoin) aiheuttaa sen, että nopeusmittari ei toimi, kun auton starttaa ja lähtee liikkeelle - tähän auttaa kun pistää auton parkkiin tienlaitaan, sammuttaa ja starttaa uudelleen - ihan niin kuin wintoosan.
Jotain hämärää tuossa kyllä voi olla - koska yleensä kun tuo ABS/TCS vikavalo palaa auton sammutuksessa, yleensä se on päällä myös startatessa. Häviää sitten 15 - 20 metrin ajon aikana, jos nopeus riittävä. Joskus taas kun auton on sammuttanut vika päällä, startatessa ei sitten enää vikavaloa palakkaan.
En ole siis lähtenyt ropaamaan tuota oikean pyörän johtoa, koska se taitaa mennä siellä tankin ja korin välissä - sinne on varmaan vaikea uittaa uutta tilalle. Mut jos joskus intoa riittäisi - tai sit jos on vaan pakko - niin kait sitä pitää lähteä metsästämään oikeanlaista johtoa jota tuohon laittaisi - noita GM:n liittimiä ja niiden crimppauspihtejä taitaa löytyä "lähipiiristä".
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86