Ilmastointiremppa vastustaa
Ilmastointiremppa vastustaa
ACC antoi vikakoodin 08, joka ymmärtääkseni viittaa kuskin puolen askelmoottoriin. Joten irroittelin muovin jalkatilasta ja hirveän ähinän ja kiemurtelun jälkeen pääsin ns. pelipaikalle. Pienen etsimisen tuloksena paikallistin mustan muovimötikän, jossa on L-kirjain, jonka alla on käsittääkseni tuo askelmoottori. Hyvin pian alkoikin jo sitten vastustaa; eli miten tuon mötikän saa irti? Löysin vain yhden ruuvin, jonka irrottaminen ei paljon asiaa edistänyt. Monellako ruuvilla tuo on kiinni? Sinne on vaikea nähdä, eikä oikein mahdu mitään työkalujakaan käyttämään, mikään ei mahdu mihinkään, ei kädet eikä työkalut. WIS:ssä tuo vaikutti taas niin helpolta hommalta, muutama ruuvi irti ja se on siinä. Mutta totuus oli taas toinen.Tosi hankalat työskentelyolosuhteet, täytyisi olla käärmeen ruumiinrakenne ja selkäranka, ei meinaa tällainen kankea ukko helposti taipua tuollaiseen paikkaan. Joten apuja ja niksejä nyt kipeästi kaipaan niiltä, jotka on tuon homman tehneet, eli miten saan tuon moottorin irti.
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
Kiitos linkistä. Tuosta yhdestä kuvasta selvisi että onhan siellä piilossa yksi ruuvi, jota ei mitenkään alakautta kurkistelemalla näe. En nähnyt sitä edes valopeilillä mistään. Nyt kun vielä keksisi miten sen saa auki, kun ei sitä näe eikä sinne mahdu mikään. Ilman että tarvitsee koko kojelautaa purkaa.
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
Pieni räikkä johon saa ruuvauskärjen kiinni?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
^Tarkemmin ilmeisesti siis esim. tästä paketista löytyvä:
https://www.puuilo.fi/bosch-ruuvauskark ... arja-27-os
Tuossa siis pieni räikkä, johon kärkipala menee suoraan kiinni ja paketti on ruuvin suunnassa selvästi lyhyempi kuin normaali pikkuräikkä + varttituuman hylsy + kärkipala. Nuo on monesti ahtaissa paikoissa ihan mahtavia.
https://www.puuilo.fi/bosch-ruuvauskark ... arja-27-os
Tuossa siis pieni räikkä, johon kärkipala menee suoraan kiinni ja paketti on ruuvin suunnassa selvästi lyhyempi kuin normaali pikkuräikkä + varttituuman hylsy + kärkipala. Nuo on monesti ahtaissa paikoissa ihan mahtavia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
Tuossa minun autossani ruuvien kantana on 6 mm:n kuusiokanta, jossa ei ole paikkaa ruuvauskärjelle, niin kuin on noissa Platonoffin kuvissa. Olen kokeillut sinne vaikka millaista avainta ja niiden yhdistelmää, mutta ei ole vielä sopivaa löytynyt. Siellä on monenlaista haittaa vastuksina. Minulla on kyllä monenkokoista ruuvauskärki- ja hylsysarjaa, mutta voishan tuota Puuilon sarjaa käydä katsomassa, jos siitä löytyisi ratkaisu. Lähin Puuilo kun on vain puolen kilometrin päässä.
Tai sitten lyön nippuun koko homman ja jätän odottamaan ensi kesää, tuo auto kun menee viikon päästä talvitauolle.
Tai sitten lyön nippuun koko homman ja jätän odottamaan ensi kesää, tuo auto kun menee viikon päästä talvitauolle.
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
Kuusiokantaan tuo räikkämalli ei tosiaan oikein auta. Tosi ahtaaseen paikkaan voi päästä hiomalla hylsyä lyhyemmäksi, mutta siinä kohtaa alkaa jo mietityttämään myös, että miten ruuvin saa lopulta takaisin paikoilleen..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
Mä olen saanut askelmoottorit vaihdettua aika tavallisilla työkaluilla. 1/4" hylsysarja, jossa on erilaisia jatkoja ja ruuvarikahva on riittänyt,. kunhan on kuskinpuolella ottanut yhden tukiraudan pois kojelaudan sisältä. Voi olla että olen käyttänyt myös pientä kiintoavainta.
Hyvä valo jasopivat työkalut mukaan, sitten pujottautautuminen epämiellyttävään asentoon jalkatilaan. Ei noita kauaa vaihda, kun on vähän harjoitellut.
Hyvä valo jasopivat työkalut mukaan, sitten pujottautautuminen epämiellyttävään asentoon jalkatilaan. Ei noita kauaa vaihda, kun on vähän harjoitellut.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04
Ex 2xOG900-NG900-2xOG9-3
Ex 2xOG900-NG900-2xOG9-3
Re: Ilmastointiremppa vastustaa
Aeron yllä linkkaamassa sarjassa on myös 6 mm hylsy ja sille räikkään sopiva vääntökara.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ilmastointiremppa vastustaa

Hyvin olin hereillä, katoin vaan sitä räikkää että se on tuollanen pikkumalli mitä oletin meinattavan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla