Nopeat kysymykset 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
spade
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja spade »

Sama oli minullakin, eli 0-asennossakin sumarit toimivat. Ruotsin asetus softassa kun oli sieltä tämäkin tuotu. Tuli vuosia sitten hylky katsastuksessa tuosta mielestäni melko mitättömästä jutusta ja joku klubilainen ne sitten techitti kelvolliseen kuntoon
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2604
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

Dänks ja Pee:lle myös, pitää siis hankkiutua tekin ääreen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3936
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Kupari »

-03 aero kyssäri, onko moottorin lämpötila-anturi kuskinpuolella lohkonpäässä tarkennettuna missä kohtaa?

Menee termari uusiksi kun ilmeisesti jumittunut puoliväliin eli lämpenee hitaasti eikä aukea (lämpö ei ala laskemaan) vaikka teng tyhjäkäynnillä nousee näyttää 99 lämpöä, mittarissa neula tuolloin silti pysyy puolivälissä. Ajossa tippuu sitten tuosta 74-81 välille seilaamaan. Flektin lähtö ilmeisesti vaatii reilusti yli 105 lämpöä eli tuossa 99 ei vielä pyöri.

Jossain tallissa on mulla uusi trollpartsin orkkis lämpöanturi niin menisi nyt sekin kiinni samalla kun jo joskus kerran hommattu. Ei mitään tietoa onko tuota koskaan 370tkm ajolla tähän vaihdettu.

Nesteet uusitaan joka tapauksessa kun muuttunut rusehtavan punaiseksi.

Re85 tankissa jos sillä mitään merkitystä mihinkään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Monikossa
"Viggen"
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Kannessa enemmän tulipellin puolella paksun jäähäriputken vieressä/alla.
Ilmastointi päällä flekti pyörii aiemmin jos siellä on aineet sisällä, tyhjäkäynnillä ja varsinkin kun sammuttaa teng menee ~100-110° helposti.
Viisarin näyttämä ei yli puolen välin ole "tarkka".

Termarissa ilmareikä paikalleen laittaessa yläpuolelle.
Samalla huuhtelee lämppärin kennon väärään suuntaan vesiletkulla.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3936
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kiitos neuvoista.

Aineet on sisällä ja auto asennossa pidän, pyyntinä ollut 21 -22. Kokeiltu niin kuumaa hi asennossa puhaltaa eli ei ilmaa järjestelmässä / kennossa pitäisi olla. Lämpöisellä +5 kelillä flekti ainakin pyöri ilmastointi päällä.

Nämä orkkistermarit vähän susia. Tämä vaihdettu vajaa 2v sitten kun edellisellä lämpötila teng seilas muistaakseni 78-81 eikä noussut tyhjäkäynnilläkään tuosta kuin 83-85 asti. Toimi tämä alkuun ajossa 83-87 väliä (tankis etanoli) mutta maanantaina oli hidas nousee niin katoin opensid mitä lämmöt tengis tekee.
Missään muissa vehkeissä ei termareita ole tarvinnut näin tiheään (1-3v) vaihtaa kuin saabeissa. Ja joskus uusi ollut jo kiinni laitettuna vielä huonompi kuin vanha niin silloin suoraan takuuseen käyty hakee marmorilta jälleen uusi
Jää vielä toinen termarikin talliin jos tarve kun 2kpl otin samalla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin